1 Mayıs 2014 Perşembe

Oyuncak Bebeklerin Saçı Nasıl Temizlenir?


Baktıkça üzülüyor insan..cansız bir oyuncak olmasına rağmen elinde olmadan ona bile merhamet gösteriyorsun..
Kızım yanıma gelip 'Anne bebeğimin saçını yapar mısın?'sorusuna elbette ki hayır diyemez insan ancak saç saç olmaktan çıktıysa saçı yapmak için evvela saçı saça benzetmek gerekiyordu..
Bir çok annenin başına gelmiştir ve bebek olan her evde mutlaka bebeklerin saçı bizimkine benziyordur..
El atmak gerekiyordu bu durumda..
Atılan sadece el olsaydı :)


Çamaşırlar için kullandığımız yumuşatıcı oldukça kolaylık sağladı bu iş için..sanıyorum ki yumuşatıcıya bulayıp bir süre beklemenin faydası daha fazla olacaktı..gecenin bir vaktinde bu işe giriştiğimiz için uzun süre kalmadı yumuşatıcı bebeğimizin saçında..ama çok işe yaradı..


Yumuşatıcının ardından bebek şampuanıyla saçları yıkadık,yıkamanın ardından sık dişli bir tarak ile saçı yavaş yavaş taradık..parmaklarımızla düğümleri çözdük çözemediklerimizi tarak ile sertçe indirmeye çalıştık..


Evet mutlaka biraz zaman alıp emek istiyor ama sonuç iyi olduğu için uğraşmaya değer..


Saçı tamamen düğümlerde ve kırık tellerden arındırdıktan sonra güzelce durulayıp havluya sardık..havlu ile kurutmak istemedim..saçın fazlalık suyunu havlu ile aldırdık ve..


Bebeği sobanın karşısına yatırarak istirahate bıraktık..yorulmuştu..değmişti ama..
Sonraki gün saçlarımızı ördük..ne de olsa sentetik bir saçtı bu yine eski haline döndürmek imkansız zamanla tekrar arap saçına dönebilirdi,belirli aralıklarla bu şekilde temiz tutulabilir olası mikrop veya bakterilerden temizleyebiliriz..

Herkese güzel saçlı bebekler ve pırıl pırıl kalbinizi ısıtacak gelişmelerle dolu bir gün diliyorum..
Bereketli olsun inşaAllah..

Sevgilerimle..


Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

4 yorum:

  1. kızım büyüyünce muhtemelen benim de karşılaşacağım bir durum teşekkürler bilgi için çok zekice ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :) yardıma gelebilirim ayrıca :)

      Sil
  2. Sevgi'cim kızlar büyüyene dek ne bebek saçları kestim attım bir bilsen:)Ama inan yumuşatıcı falan hiç aklıma gelmemişti:)Yıkamak için makinaya atardım,sentetik saçlar iyice dolanırdı yıkamadanda mikrop yuvası oluyor çaresiz keserdim kısa saç yada örerdim hep pörsüdüğü belli olmasın diye..Güzel bir paylaşım olmuş benim gibi akıl edemeyenlere yararlı olacak.Selam ve sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyüdükçe öğreniyoruz ablacım..torunların bebeklerinde uygularsın :)
      Benden de sevgiler Rabbim afiyet versin.

      Sil

Recent in Recipes

SON YAZILAR