8 Ağustos 2014 Cuma

Naciye ile Tosun Paşa


İki doğum ve altı yavrunun ardından geriye sadece bir yavru kalabildi..ilk doğumundan olan yavruları evde olmadığımız bir gün muhtemelen erkek kedi tarafından boğazlanarak öldürüldü..ardından bir kaç ay geçti..Naciyeyi her ne kadar dışarıya bırakmamak için özen gösteridysem de doğasına müdahale olduğunu okuduktan sonra çıkmasına izin vermeye başladım.. Tekrar hamile kalıp üç yavru daha getirdi dünyaya..bunlardan biri sabaha kadar gözlerini yummuştu..bir diğeri ise belki yeterli beslenmediğinden diye düşünüyorum kısa bir süre sonra öldü..
Sadece bir yavru hayattakaldı böylece..

Tosun paşa..


Evin bir köşesinde bakkaldan alınan bir sepetin içinde yaşıyorlar..doğduğu günden bu yana sepetin içinde tüy dışında başka hiç bir şeye rastlamadım..yavrunun dışkısı veya buna benzer bir şey görmedim..
Dikkatlice inceliyorum onları her gün..Naciye kendi diliyle temizliyor yavruyu..


Pencereler yaz olduğu için sürekli açık..dışarıdan gelen kedi seslerine karşı bazen dikkat kesiliyor bazenhemen pencereye fırlayıp dışarıya bakıyor..kimbilir belki de daha önceki yavrularını öldüren kedi bu kedilerden biridir diye düşünüyorum..inanılmaz bir telaş sarıyor Naciyeyi..yavruyu alıp evin içinde dolaştırıp farklı bir yere taşıyor..


Kendini güvende hissetmiyor sanırım..ne ettiysek bu endişesini gideremedik..bu günlerde yavru ayaklarında iyice sağlam bir şekilde durmaya başlayıp yürüyor sepetten çıkabiliyor..
Naciye zaman zaman ensesinden tutup bahçedeki nar ağacına kadar götürüp tekrar geri getiriyor..muhtemelen tuvalet eğitimi başlamış olmalı..

Onları izlerken Allahın merhametini görebiliyorum..birbirine sarılarak uyumaları,oynamaları..
Yavru evin içindeki köşelere saklanıp bulamadığı zamangözlerindeki endişeyi..
Sepetten çıkmayı öğrenme esnasında yavruya hafiften yardım etmesi..

Her ikisi de pırıl pırıl tertemiz..durmadan yavruyu yalıyor,temizliyor..yavru tatlı tatlı isyan eder gibi miyavlıyor..sanırım banyoyu sevmiyor :)


Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

14 yorum:

  1. Rivayetlerde,Allah rahmetinden bir parçayı yeryüzüne indirmiş,ve tüm mahlukata dağıtmıştır,diye geçer...
    Naciyeyi görünce,Rabbim senin merhametini tahayyül bile edemiyorum,diyorum ...hayvanlarda bile var olan merhamet .ne yazık ki bazı insanlarda yok...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SubhanAllah şüphesiz öyledir..siz yazınca ilgili hadisi buldum paylaşmak iyi olur diye düşünüyorum..

      Allah Teâlâ yeri ve gökleri yarattığı gün, yüz rahmet yarattı. Her bir rahmet yerle gök arasını dolduracak kadardır. Bu yüz rahmetten yeryüzüne bir tek rahmet indirdi ki bu sayede anne yavrusuna, yabani hayvanlar ve kuşlar da birbirlerine merhamet ederler. Kıyamette ise O, bu rahmetin tamamı ile kullarına merhamet eder. (Müslim, Tevbe, 21)

      Kedimizin her iki doğumuna da şahit oldum..oradaki duygularımı da ben ifade edemiyorum..
      Rabbim bize merhametiyle muamele etsin o merhametsizleri de Kahhar ismiyle kahretsin..

      Sil
  2. Duygularını ve sevgini o kadar güzel anlatmıssınki..Merhametli insan cok az..Hayvan sevmeyen insanda sevmez bence..cok farklı bir duygu..🙏😍😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlatamadım Nurşencim anlatamadım..çokşey var yazacak inan ve bunlar sadece bir giriş mahiyetinde olabilir ancak..
      Sevgilerimi gönderiyorum canım.

      Sil
  3. Sevgili Sevgim canım ne güzel iki canlıya sahipsin. Kedileri o kadar severim ki, birde en çok kedilerin anneliğini severim. Koruyan kollayan..Allah yarattığı her canlıya birçok güzellik vermiş de bazıları şeytana uymuş mazlumlara zulmetmiş, Allahın berdiği merhamet ve güzelliği yitirmiş..
    Neciyeyi okşuyorum. Bıdık yavrusunu seviyorum. Canım benim benim yerime sıvazla sırtlarını.. Sevgilerimle ablam..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cici ablam doya doya sevdim Tosun paşanın suratını incecik dişleriyle dişledi parmaklarımı :)
      Rabbim merhametimizi artırsın..çok teşekkür ederim sevgilerimi gönderiyorum.

      Sil
  4. Benim kedimin adı da Arzuydu. Sizin kedinize de çok benziyor. Kaybolduğunda sokak sokak gezip arabaların altına da baktım ama bulamadım.. Çocukluğumda da çok kedi büyüttüm ve kedileri çok severim.. Kedilerin yavrularını eğitirken mecbur kalmadıkça müdahale etmediğini ama hep dikkatinin yavrusunda olduğunu gözlemlemiştim.. Beni çok etkilemişti.. O günlere gittim bi an :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de öyle çok az müdahale ediyorlar..uzaktan seyredip tam vaktinde müdahale ediyorlar onlardan dahi öğrenilecek o kadar çok şey var ki..Kedine üzüldüm bazen evin içinde minik olanı kayboluyor da annesi de biz de paniğe kapılıyoruz :(

      Sil
  5. Maşallah her ikisine de. Yaşadığınız inanılmaz keyifli bir süreç. Şimdi özleyiverdim. Benim şu an, sağlık sebebi ile kısırlaşanlar evde. Bahçedekiler ise gizli kuytularda büyütüyorlar yavruyu. Ortaya çıkardıktan sonra görüyorum ki bahçede iki de köpek var anne kedilerden tırsan :)
    O tedirginlikleri gayet doğal ve içgüdüsel, sizi güvenli bulmasa kesinlikle evden taşırdı. Aah anne kediler, ne cazgır ve cadı oluyorlar diğer kedilere karşı. Benim kapıda bir Zeyna var, herkesi korkunç pataklıyor. Zaten erkek kediler annelere karşı pek saygılı. :) Ve İlk bir ay, anne yavrunun karnına diliyle masaj yaparak tuvaletini yaptırp çıkanı yiyor. (Bu süreç yavru sayısı çoksa biraz kısalıyor tabi)
    İkisini de çok çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgilerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim evvela..evet bir çok yöntemleri var eğitimde kedilerin..kedi deyip geçmemek lazımmış..evimizde yaşamaya başlayalı farklı bir dünyayı keşfe çıkmış gibiyim..sürekli de şaşırtılıyorum :)

      Sil
  6. Bende 12 mayısta annesi tarafından terk edilmiş bir kediyi evlat edindim. Çok hastaydi. Veteriner ölür dedi. Bende göz göre göre hiç bir şey yapmadan duramam ne gerekiyorsa yapalım dedim. Sokak kedilerini ücretsiz tedavi ediyorum. Ama ilaç masraflarını karşılarsiniz dedi. Yoğun bakımda 5 gün geçirdi. 5-6 günde evde ihtimamla havlu arasında kucagimizda ateşini kontrol ederek geçirdik. Aynı bir bebek gibi kucagimizda ise güvenle uyudu yoksa hem üsudu hem atılarak uyanıp miyavladi. Iyilesince oyunsuz zaman geçiremedi. Simdi 5 aylık oldugunu düşünüyorum.biz onsuz o bizsiz yapamıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgi her yaraya iyi gelir..buna çok çok inaıyorum..hiç bir ilacın hiç bir tedavinin yerini alamaz sevgi..
      Sevgi vermişsiniz ve bunun meyvelerini toplamışsınız..Rabbim sizlere de merhamet etsin dilerim..

      Sil
    2. Amin,Canım Allah cümlemize merhamet etsin.

      Sil
  7. SEVGİİİİM
    Nasılsın canım. Bizimde bu hafta bi sokak kedisi doğım yaptı 5 yavrumuz var bende tam onlarla ilgili bir yazı yazacaktım.
    Tevafuk oldu.Tosun paşayı benim için biraz seversen sevinirim
    Hayırlı günler

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR