30 Ağustos 2014 Cumartesi

Tavuk Şiş


Sabahları daha serin olduğu yavaş yavaş sonabaharın usulca yaklaştığını haber eden bir günden tüm dostlarım ve okuyucularıma günaydın!

..günlerden Pazar olması akla tatili küçük kaçış ve gezileri ve tabii ki mangalı getirir :)
Eminim bugün bir çok kardeşimiz ızgara tava kırlara çıkacaktır veya en azından ev ortamında olsa dahi haftaiçi yapılan yemeklerden farklı bir şeyler yapmak isteyeceklerdir aileleri için..cümle biraz çarpık farkındayım :)

Çok güzel lezzeti garanti tavuk şiş tarifim var..paylaşmak istiyorum olur da bugün şiş yapmayı düşünen dostlarımız için..

Mangal olayına hiç girmeden evdeki tost makinesinde yapıldı benim şişlerim çok da güzel oldular..
Tarifimiz şöyle dostlar evvela malzemelerimizi sıralamak istiyorum..Ben bir adet tavuk göğgü ile yaptım şişlerimi malzemeyi ihtiyaçlarınıza göre artırabilirsiniz her halükarda yeterli geleceğini düşünüyorum..



MALZEMELER:

1 büyük tavuk göğsü

2 büyük diş sarımsak

1 çorba kaşığı sıvıyağ

3-4 çorba kaşığı yoğurt

1 dolu yemek kaşığı salça (ben biber salçası kullandım)

Kuru nane

Pul biber

Tuz-Karabiber

Kırmızı-Yeşil biber



YAPILIŞI

Tavuk göğsünü kuşbaşından biraz daha büyük parçalara kesip tavuğun derisinden de mutlaka minik parçalar ekleyin.Hazırlamış olduğumuz karışıma tavukları bulayıp şişlerimize dizelim..aralarına biberleri de ekleyip ızgara veya tost makinesinde pişirelim..

Tavuğum dışı güzel pişti içi de olması gerektiği gibi sulu oldu..uzun süre pişirmek tavuğun kurumasına sebep olabilir çok fazla pişirmemeye özen gösterilirse tavuk şişlerin tadı ideal ve yerinde oluyor..

Deneyecek olanlara şimdiden afiyet olsun,güzel bir gün diliyorum herkese..


Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

12 yorum:

  1. Nefis gözüküyor,ellerinize saglik...

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık nefisss görünüyor…
    Bende tavuk şiş yaptığımda tost makinesini kullanıyorum çok hafif ve leziz oluyor …
    Afiyetler olsun…
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem çok pratik hem çoklezzetli bu kadar kolay olacağını düşünememiştim teşekkür ederim sevgiler..

      Sil
  3. Çok hoş ve nefis bir tarif.akıl defterime eklendi:) sevgiler

    YanıtlaSil
  4. mIMMMM neffis olmuş Sevgicim....Hem pratik ,hemde lezzetli..Bende tost makinasını kullanıyorum,nefis oluyor..afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen yorum yapınca içim rahatlıyor nedense Nursencim :)
      Teşekkürler.

      Sil
  5. Güzel görünüyor. Elinize sağlık.. :)

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR