27 Nisan 2014 Pazar

Mükemmel Nescafe Nasıl Yapılır?



Balkondaki çiçeklerimi ince ince yağan yağmur eşliğinde suladım..hanımelim sayısız kollarını belirsiz yönlere doğru uzatmış,toparladım,bir kaç parça yün ile balkonun üzerini ileride örtecek şekilde sabitledim..

Hava bi açık bi kapalı ..kahve çeker insanın canı..
Size mükemmel Nescafe nasıl yapılır'ı anlatmak istiyorum nacizane..
Kahve yapılan ortamlarda bulunan biri olarak kahve yapımı hakkında birazcık bilgim var..kahvenin yapımı sunumu ve içimi ince detaylara bağlı olduğunu da eklemeden edemeyeceğim..


Nescafe yapımı için cezvede kaynatılan su her zaman daha güzel bir kahve yapmanıza yardımcı olur..su kaynatıcısındaki su ile yapmamanızı öneririm,kahve suyunuzu cezvenizde kendiniz kaynatın.
Fincanınıza bir kaşık nescafe ve iki kaşık şeker ekleyin,ölçüler zevke göre değişebilir,ben kahvemi şekerli içtiğim için bu ölçüleri veriyorum.
Fincanın içine kahveve şeker karışımını çok az ıslatacak kadar tatlı kaşığınızla bir kaç damla su ekleyin..
Su miktarı bu noktada köpüğünüzün kıvamı bakımından en önemli etkendir.
Su miktarı o kadar az olmalı ki kahve ile şeker birbirine karışıp homojenleşmeye daha yatkın olmalı.
Eklenen suyun ardından kaşık yardımıyla fincandaki kahve ile şekeri krema kıvamına ulaşana dek karıştırın..bileğiniz sızlamaya başlayınca muhtemelen krema görünümü elde edilecektir..
Krema kıvamını elde ettikten sonra kahvemiye arzuya göre sütümüzü ekleyebiliriz,ben konsantre süt ekliyorum..
Son olarak da kaynamakta olan suyumuzu da yavaş yavaş fincanın kenarından ekledik mi..


Görüntümüz yani kahvemiz yukarıdaki gibi olacaktır..sobanın karşısında içilmek üzere beni bekler..
Soba yakılmaktadır hala..bazen sadece sabahları bazen sabah akşam ama mutlaka ağır ağır yanmaktadır..

Sağ tarafta ışık sol tarafta kahve ve kış görüntüsünü içeren bu kareyle sizi sevgiyle selamlıyorum..
Deneyecek olanlara başarılar diliyorum..
Şimdiden afiyet olsun efendim..

Selamünaleyküm..


Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

12 yorum:

  1. canım afiyet olsun,ellerine sağlık,izmirde de hava bir açık bir kapalı,soğuk denemez ama ısınmadanda olmuyor,o sobanın karşısında oturmak vardı şimdi

    YanıtlaSil
  2. Bir açık bir kapalı bu gün de yağmurlu yine işte..ısınacak kışa dönemediğine göre :) biraz sabretmek lazım önümüz yaz Fatmam,Allah razı olsun can.

    YanıtlaSil
  3. Kahve istedi canım ama bugünlerde uzak duruyorum biraz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahve istediğin ve içeceğin zaman beklerim canım :)

      Sil
  4. Ooo... İyiymiş vallahi:)
    Kendi yaptığımız yalap şap göründü şu an benim gözüme:-/

    YanıtlaSil
  5. Muhteşem görünüyor :) Bilmiyordum, öğrendim sayende ;)) Afiyetler olsun, çiçekler çok güzel, Ege'mi burası?

    YanıtlaSil
  6. benimde istedi canım bende geliyimmi ablam ?

    YanıtlaSil
  7. Kahve de soba da cok guzel gorunuyir selamlar....

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR