26 Nisan 2014 Cumartesi

Pazar Gününe Susam Kat-Pastane Simidi Yapımı


Havaların iyiden iyiye ısındığı kalbin bedene sığmadığı yaşlının gençleştiği ergenin çıldırdığı orta yaşlının giyecek hiç bir şey bulamadığı,giysi dolaplarının cinnet geçirdiği mevsimdeyiz.

İlkbahar!..



Yakında Mayıs ve güzel buluşmalar!..
İnsanlar her fırsatta sokaktalar,cafelerde caddelerde parktalar..
Nasıl olunmaz ki dışarıda..Kış ağır ve kalın giysisini çekti üzerimizden,ne dert kaldı sanırsın ne keder..
Elinde meyve suyun avucunda yavrunun eli..yürürsün yürüyebildiğin kadar..
Bazen onun yaşındasın bazen o senin yaşındadır..
Coşunca dünya sen de coşarsın,coşma olur olmaz!..coşunca sözler verirsin..
Bende bir söz verdim bir günün sonunda,niyetim yavrularımı bir an evvel yatağa sokmaktı oysa..
Sabah uyandığınızda sıcacık simitler hazır olacak!..demiştim..
Söz verdim vermesine ama bir de tatlı bir efkar sarmaz mı ardından,uyku yanaşmadı gözlerime..
Geç yatmama rağmen söz sözdü ve tutulmalıydı mutlaka..ucunda ev yapımı sıcak simitler vardı..


Dört saatlik uykuyla olmama rağmen simit sözüme sadık kalmak için namazdan sonra sıvadım kolları..
Yapacaksın dediysen yapacaksın..
Yaptım..
Kaç tepsi çıkardım bilmiyorum..Mutfak tezgahı sığdıramadı bizi..yere büyük bir sofra bezi serdim,zor sığdım tepsilerin arasına,öyle de kilolu biri değilim.
Yoğurduğum harcdan iki tepsi simit çıktı..
Yuvarlak şekil çok yer tuttu tepsilerimde.
Burada,Yunanistanda bir de uzun simitler yapılır..simitlerin bir kısmını da uzun yaptık..fırın bizim fırıncı bizim,verdim istediğim şekilleri :)


İki tepsi dolusu sıcak sıcak simitim vardı..saat henüz sekiz bile olmadan çıktılar fırından..simitlere baktım,simitler de bana baktı..yok,bunlar üç kişiye çok fazla..
Balkona çıkıp komşularımdan uyanmış olan var mı diye baktım..henüz ses hareket yoktu..
Mutfağa geçip pencereyi açtığımda yan komşumun arka bahçeyi temizlediğini duydum..
Yaşasın!..


Çocuklarım uyanınca direk mutfağa çağırdım..çay ocağa kondu,sofra bezi serildi,çikolata reçel bal sofradaki yerini aldı..


İşte bu!..
Simitlerin bir kısmı komşulara verildi..ne hoş..bir de misafirleri varmış..
Vermenin ve paylaşmanın inanılmaz genişleten ve ferahlatan duygusu sardı yüreğimi..
Gün güzeldi sabah güzeldi komşularım güzeldi simitlerim sıcaktı çayımda demlenmek üzereydi..


MALZEMELER VE YAPILIŞI:


1 su bardağı yoğurt (yoğurdum olmadığı için süt kullandım)
1 su bardağı su
1 su bardağı sıvı yağ
1 yumurta
2 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı maya
1 çay kaşığı mahlep
6 subardağı un

Pekmezli su için

1 su bardağı su

1 yemek kaşığı pekmez

üzeri için susam



Pastane simidinin yapılışı

1-) Hamur malzemeleriyle yumuşak bir hamur yoğurun.

2-) 1 saat kadar mayalanması için bekletin. Soğuk havalarda süre uzayabilir.

3-) Hamur mayalandıktan sonra iki tane ceviz büyüklüğünde parça alıp ,ikisinide çubuk gibi uzatın.

4-) Bir birine dolayarak uçlarını birleştirin simit şekli verin.

5-) 1 yemek kaşığı pekmezi 1 su bardağı suyla karıştırıp,simitlerinizi bu suya batırın.

6-) Daha sonra simitleri susama batırın.

7-)Yağlanmamış tepsiye dizin ve tepsi mayası gelene kadar bekleyin.(Yaklaşık bir saat.)

8-) 200 derecelik fırında kızarana kadar pişirin.

Tarif Cahide Jilbek hanıma aittir bkz:PASTANE SİMİDİ



Bir kilo un,bir avuç susam biraz gayret,verilen sözü tutmanın güzelliği..sofrada toplanmanın güzelliği..
Mutluluk küçücük şeylerde gizli..mutluluk insanlarla birlikte bir yerde toplandığın birleştiğin sizi birleştirdiği sebeplerdeydi..

Tarifim basit..Simitler çatlarcasına kıtır kıtır..yarın günlerden Pazar..
Erken uyan anne...
Erken uyan iki tepsi simit hazırla,çayını da demle..
Salatalığa domatese kafa yorma..biraz reçel biraz bal ve sevdiklerini al etrafına..
Bereketli olsun yeter ki..
Bismillah ile başla..


Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

12 yorum:

  1. Bazen erkenden uyanmak istersin kahvaltiya simit yapmak istersin paylasmak icin bir damla mutluluk icin binlerce sukur icin ama bulamazsin sofranin etrafina toplayacagin evladini:((((bu mutluluklari hic kacirmaman dilegiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen beklemek insanın sabrını zorlayabilir,bazen 'işte şimdi tam zamanıydı'diye düşünebilir insan...bazen 'neden hala yok neden ben neden biz'sorularını şeytan malzeme edip hayatı zehretmeye Yaradana karşı isyan kokulu yaşamaya ve düşünmeye sebebiyet verebilir..
      Zamanı var henüz..henüz son damla düşmemiş demek ki..Dua zamanı hala devam etmekte demek ki..
      Bilmezmi içimidekini bizi yaradan..
      Oğlumdan sonra tam onbir yıl kızımı bekledim..
      Her ay bekledim..onbir yıl boyunca her ay,gelmedi..

      Sonra Allahın yürüttüğü gibi yürümeye dalmışım..işte o zaman da kızım geldi..

      Zamanı var..

      Sil
  2. Simitler nefis görünüyor .sevgi dolu bir annenin eli değdiği belli:)elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şekilleri biraz olmamış gibi..ama keyif ve şükürle yendiler..Allah razı olsun Fatmacım,tekrar hoş geldin,seni burada görmek güzel..

      Sil
  3. Maya yas maya mi yoksa kuru maya mi tarifi yazdim denicem inşallah... blog çok güzel bu arada ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Melek hanım maya kuru yani toz mayaydı..Allah razı olsun teşekkür ederim,kolaylıklar dileyerek sonucunu da paylaşmanızı ümit ediyorum,sevgiler.

      Sil
  4. Yapinca yazarim sonucu.. aslinda yeni yeni yemek ogreniyorum... özellikle kolay ve pratik tarifler paylasirsaniz benim gibi acemilere çok faydali olur :) bloğu takipteyim ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merakla bekleyecek inşaAllah zaman zaman ele kolay pratik tarifler paylaşacağım :)

      Sil
  5. Ne güzel sıcacık bir post bu yaaa,hiç kırabilirmi insan çocuklarını,onlar istediyse mutlaka yapılacak,sofrada yerini alacak :)çocuklar için değilmi mutfaktaki çabalarımız,Kerem den biliyorum anasınıfında arkadaşlarıyla yemiyor ,hergün o ne isterse beslenmesine onu yapıp koyuyorum,yeterki yesin,yeterki onlar mutlu olsun,yeterki herşey ev yapımı sevgi dolu,ağzımızın tadıyla,sağlığımızla olsun diye...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle can Fatmam yeter ki mutlu olsunlar temiz gıdalarla beslensinler kardeşim,çabamız biraz da bu değil mi.?Öpüyorum kardeşimi.

      Sil
  6. Ben bugün denedim çok güzel oldu... Fakat tuzu az gibi geldi . Bir dahaki sefere 2tatli kaşığı tuz aticam.. paylaşım için teşekkürler... Siteyi takipteyim ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayni fikirdeyim..aslında tuz miktarını artırın yazmak isterdim ama fazla tuzlu olur diye de çekindim..afiyet olsun inşaAllah..sevgiler gönderiyorum Allah razı olsun.

      Sil

Recent in Recipes

SON YAZILAR