23 Kasım 2013 Cumartesi

En Lezzetli Penne Makarna Tarifim!



Makarnalar arasında türüne uygun tarifim olmayan bir tek makarna çeşidi vardı..
Penne makarna!..
Çok sevmeme rağmen tereyağlı sade hali dışında başka hiç bir şekilde kullanamadığım bir makarna türüydü taa kiiiii bir gün Yunanca bir programda konuk olan 4 yıldızlı otelin aşçısının canlı olarak yaptığı bu tarife rastlayana dek..

Yemek vakti yaklaşmıştı ve benim hala yemeğim yoktu doğrusu olur ya yemek programı izlerken insan izlerken dahi doyduğunu zanneder ta ki ekrandan ayrılana dek (kısa süren bir hülyadır bu :)

Dolabımda makarna vardı ama..hemde penne türünden üstelik..
Aşçının yaptığı tarifi not etmeme dahi gerek yoktu..haliyle hazır bilgiler tazeyken hafızamda neden olmasın deneyeyim diye düşündüm..

Tarif o kadar basit ki..ucunda böyle güzel bir lezzet olacağını zor tahmin etmek ama aşçı dört yıldızlı otelin aşçısı olunca kör bir güvenle denemek için cesaret toplayabiliyor insan..


Bismillah deyip tarife giriştim..

MALZEMELER:

4 diş sarmısak-soğan yok.
2 yemek kaşığı salça
Tuz-karabiber
Yenibahar(olmasa da olur tarifte yoktu ben sevdiğim için kattım)
Taze maydanoz(olmazsa olmaz
Tabanı örtecek kadar zeytinyağı(mutlaka zeytinyağı)

NOT:Bir paket makarna sosu için eklenecek su miktarı yarım su bardağıdır makarnanın miktarına göre suyu ayarlayabilirsiniz)





YAPILIŞI:

Önce makarnaları haşladım..
Makarna paketindeki kaynama süresinden iki dakika evvel makarnayı sudan alıp soğuk suya tuttum..
Aynı tencereyi ateşe alarak zeytinyağında ezdiğim sarımsakları az biraz kavurmaya aldım hemen bir iki çevirdikten sonra salçayı ekleyip makarna miktarına göre sos için sıcak su ekledim(yaklaşık iki kahve fincanı)..
Suyu eklenince tuzunu biberini yenibaharı ekledim en son olarak da maydanozu ekleyip kıvamını almasını bekledim (2-3dk)sosun kıvamı sulu olmamasına özen gösterin.
Tenceredeki sosun içine bekleyen makarnaları ekleyip sos ile karışıncaya kadar karıştırıp ateşi söndürdüm..

Hepsi bu!..
Günde iki kez bazen sonraki güne dahi artan kısmı dahi yenen bir yemek oldu..
En favori yemeklerden biri oldu evimizin..
Penne makarna kolayca yumuşamayan ısıtılıp yenmeye dayanıklı bir türdür..en sevdiğim yanlarından biri de budur makarnayı tekrar ısıtmamak için yeneceği kadar pişiririm her zaman..

Mutlaka tavsiye ediyorum..
Ama tek şart ile..penne makarnası kullanın ;)



Minik bir püf noktasını da paylaşmak istiyorum sizinle:sarımsaklarınızın uzun süre pörsümeden kurumadan dayanabilmeleri için buzdolabında muhafaza edebilirisiniz  kardeşlerim..

Bu tarifin ardından bir de lazanya yapmıştı kıymalısından ancak yemekten eser kalmadığı için resimleyemedim ki :(

Sevgilerimle..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

6 yorum:

  1. Şimdi bile canım istedi.. Mutlaka deneyeceğim Sevgi, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. YEMEKTEN HİÇ BIKMAYACAĞIM BİR LEZZETTİR
    ELLERİNE SAĞLIK CANIM BENİM
    HAYIRLI HAFTA SONLARI

    YanıtlaSil
  3. mımmm,nefis..Sevgicim ellerin dert görmesin..

    YanıtlaSil
  4. Harika görünüyor.
    2 dk az haşlamaya cesaret edebilir miyim bilmiyorum tabi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normal pişme süresinden iki dakika evvel alınınca makarna sos hazır olmaya yakın makarna sosa eklenince 1-2 dakika daha piştiği için süre tamamlanmış olacaktır :)
      Cesur olabilirsin bence :)
      Sevgiler.

      Sil
  5. Kolaymis gercekten denemeye deger bir makarna sever olarak :)

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR