28 Mayıs 2013 Salı

4 Hadis Kafi Mi Anlamama?

Bismillahirrahmanirrahim..
Akilli ve suurlu..iffetine sahip cikma gayretini gosterip ahlakli yasamak isteyen,gerek sanal alemde gerek gercek hayatta buna niyetlenen her kardesime ve oncelikle kendim dusunup kendime hisse cikartmam icin yayinladigim hadisleri okumaktasin kardesim.

Daha okunakli ve belirgin olmalari icin her birini ayri resimler uzerine ekleyerek hazirladim..arzu ettikleriniz olursa sormadan alabilmeniz icin belirtmek istedim..


 
 



...ve sonuna gelip okudugumda bir koseye cekilip hepimiz icin sadece aglamak istedim.

Bizden ozumuzu ve orjinalligimizi aldiklari ve biz bunu gonul hosluguyla verdigimiz icin,bizlere nasil yasamamiz gerektigini emrettikleri ve bizim buna riza gosterdigimiz icin..

Elimizde yuzlerce sahabi modeli ve bunlardan once Efendimizin yasam tarzi ve sunneti mevcut iken biz o sanatcinin giyim tarzina,bu sarkicinin ev dekorasyonuna ,filanca boya firmasinin guzel renklerine,harika parfumlerine,zarif bas ortulerine,klas arabalarina sahip olmak icin anneligimizi,ev hanimligimizi,evlat olusumuzu,komsu olusumuzu sanki degersiz ve kiymetsiz bir seymis gibi elden cikartmayi goze alabiliyoruz..

Butun bunlar kimseyi suclama kinama ayiplamak icin soylemiyorum..ben bunlari kendime soyluyorum..
Rahat yasamak,sorunsuz yasamak..evimzde herseyin mutlak tam olmasi eksiksiz olmasi..
Her gun 3 ogun yemek..her gun temizlik ve zahmet..

Neden ve neye?..

Yemekler ve kiyafetler,giysiler ve suslenmeler nefsim icin..evdeki dekorasyon,esya ustune esya,ortu ustune ortu..tabak ustune tabak her birini ozenerek secerek almis ve hayatimi yonetmelerine yonlendirmelerine musaade etmisim..

Sanki kafatasimda yok beynim..sanki hucrelerimden gecmiyor oksijen..

Gafletimden dolayi utanabildigime mutlu olabiliyorum bir tek..bir tek seyden emin oldugum icin..

Bunu yapamayan kardeslerim de var cunku..

Utanamayan kardeslerim de var cunku..bugun sizinle guzel orgulu yastiklar ve orgu modelleri paylasimi yapacaktim ama inaniyorum ki o yastiklar ahiretimizden ailelerimizden iffettimizden daha onemli degildir..o yastik olmadan yasanabilir,peki ahlaksiz,dusuncesiz,iffetsiz ve ailesiz..samimiyetsiz bos amacsiz,gayesiz yasanabilir mi??..

Hepimiz icin Allahtan hayirlisini diliyorum..


Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

14 yorum:

  1. Aminnnnn canım. hepimize hayırlı bir ömür bahşetsin Allahcc'ım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Insallah can insallah..biz de gayret ederek,bu niyetin icimizde dogup buyumesine izin vererek..sevgiler.

      Sil
  2. ne kadar güzel yazmışsınız.biz doyumsuz kullar ise maneviyatı hemen harcayıp maddiyatı ise bir türlü bitiremiyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yahudiler gibi 7 mideye sahip olacagiz nerdeyse Neuzubillah..Allah muhafaza etsin kardesim,sevgiler.

      Sil
  3. canım benim yüreğine sağlık. böyle paylaşımlarının devamını bekliyorum. hep dünyaya daldık. çünki şeytan onları bize hoş gösteriyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allahim sahit bende boyle okur kardeslerimin sayisi artsin diye dua ediyorum,cok tesekkur ederim can sevgiler sana.

      Sil
  4. çok doğru söylemişsin aklımın başına gelmesi için ölmem gerekiyor herhalde diye düşünüyorum artık. İnsan bunca günahın arasında kendini koruyamıyor doğru olanı yapmak bile anormalmiş gibi geliyor. Aslında içten içe istediğim evlenip evime iyi bir kadın ve anne olmak ama hırs ve öfkelerle birlikte kendi kendimi yakıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah muhafaza,yakma..yanma kardesim..hayat dizi degil,reklam degil..bu dayatilan hayat gercek hayat degil..annelerimiz ne yazik ki sabahlari evde degil,ogle vakti evde degil..farkli ortamlarda is icin evden uzaklastirildilar aslinda is icin degil,yetisecek yavrulari en dogal haklarindan mahrum etmekten bahsediyorum..neden evinde olmayasin,neden yavrularini yetistirmeyesin,evin tozunu mu almak daha zor iffetli bir kadin olarak para kazanmak mi daha zor..anne..ev hanimi..egitici,ogretmen..bu onurlu vazifemizi almalarina goz yummak niye? yorumun icin tesekkur ederim can,gerildim biraz kusura bakma :) sevgiler.

      Sil
  5. herseyi bu dunya icin yapmayi dusunmek sacma ;/

    oteki tarafi da dusunmek lazim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dunya,ahiretimizi insa edecegimiz santiyedir..insallah kardesim,Makedonya'ya selamlar.

      Sil
  6. Allah razı olsun canım. Çok doğru şeyler yazmışsın Rabbim layiki ile yerine getirmeyi nasip etsin tez zamanda inşallah ... Nefsimizle baş edebilmeyi idrak ettirsin inşallah :(

    YanıtlaSil
  7. en çok düşündüğüm konuya değinmişsiniz gerçekten ne çok hatalarımız var örtünmeyle ilgili ...
    Rabbim bilinçle örtnenlerden bilinçle iman edenlerden eylesin inşallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun..hatalarimiz,gunahlarimiz,aciklarimiz kusurlarimiz olsun ki inlari fark ettigimiz anda hemen kapatalim,tovbe edip sevabimizi umalim rabbimizden,Allah razi olsun kardesim butun cabamiz bunun icin olsun,sevgiler.

      Sil

Recent in Recipes

SON YAZILAR