26 Kasım 2013 Salı

Portakalı Bir de Böyle Deneyin!



Kış mevsiminde bol bol tükettiğimiz..tadı şahane görüntüsü iştah açıcı kokusu büyüleyici ve ferahlatıcı portokalları yemek dışında ne yapabiliriz acaba?


Bir bıçak biraz el becerisi ve sıvıyağ ile güzel doğal miiis kokulu bir mumluk yapabiliriz :)
Hatta buradan daha detaylı bilgiler alabiliriz:PORTAKALDAN MUMLUK YAPIMI


Yukarıdaki mumluğa benzer ancak bu kapaksız ade alevi görünür şekilde yapılmıştır,detayları burada:PORTOKALDAN MUMLUK YAPIMI 2


En basittinden portakalları dilimleyerek asabilir kurutabilir görüntüleriyle yetinebiliriz canımız çok çekerse kurutulmuş portakal dilimlerini çayımıza katabiliriz :) oh la la !


Portakalımız yoksa üzülmeyeceğiz..limonla yaparız istediğimizi ama yaparız yine de :)
Buradan detaylı anlatım ve resimleri mevcut:LİMONLA MUMLUK YAPIMI


Hiç biri olmadı portakallarımızı afiyetle yiyebiliriz..kabukları atmamak şartıyla..evlerinde soba ile ısınanlar daha şanslı..


kabukları biraz tarçın ve neden olmasın karanfil ekleyerek kaynatabilir evlerinin miiis gibi kokmasını sağlayabilirler(en güzeli bu bence)..


Hoş dimi?
Bol vitaminlihoş kokulu süslü bir kış geçirmeniz dileğiyle :)


Sevgilerimle...
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

17 yorum:

  1. Sevgim,
    En sevdiği meyve portakal olan biri için oldukça faydalı bir post olmuş:)
    Sağol canım benim♥♡♥
    O mum olayı beni çok etkiledi:)
    Akşam olsun yaaa, denemem lazım.
    Selam ve muhabbetle♥♡♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdem..
      Portakalı bende pek severim..akşam olunca denedim ben de merağımı gidermek için..içini oydum temizledim yağını koydum ancak mumum olmadı-yanmadı :(
      Senin sonucun neydi merak ediyorum :)

      Sarıldım canısı..

      Sil
    2. Aynı sonu mu yaşamışız:)
      Sevgi kandırdılar mı bizi:))))

      Sil
  2. portakala bu kadar geniç açıdan bakmaamıştım hiç canısı.:)
    çokk hoş değerlendirilmiş gerçkten...
    sobah yok ama,ben bunu ocağımda yaparım kii.;)
    öperim can..
    yüreğine sğlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun Ayşegülüm sevgiler gönderiyorum.

      Sil
  3. Portakal benim kışımı güzelleştiren bir meyve :) daha biraz önce reçelini yedim aşkla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok ayıp çok..canı çeken var yapamayan bulamayan var çok ayıp hani banaaa :) hani!..hemi de aşkla yenmiş..aşkla :(

      Sil
  4. Canım benim harika bir paylaşım olmuş. Bi severim ki böyle meyve kabukları ile birşeyler yapmayı en kısa zamanda deneyeceğim.. Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vuslatım denersen haberini de gönder bu diyara :)
      Portakal acaip bi meyve..Elhamdülillah..
      Sevgiler gönderiyorum Allah razı olsun.

      Sil
  5. Oh miss misss :) İçim açıldı sanki o güzel kokuları hissettim şimdi :)
    Yüreğine sağlık ablacım...
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi ya :)
      Görüntüsü bile insana faydalı :)))
      Senin de yüreğine ellerine sağlık teşekkür ederim sevgiler can.

      Sil
  6. HIIM BEN ŞANSLIYIM O ZAMAN EŞİMİN PORTAKAL VE LİMON BAHÇESİ VAR
    ARTIK HEPSİNİ DENERİM
    TEŞEEKKÜRLER CANIM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel şeyleri bizden saklamaaa hani o bahçenin o ağaçların resimleri..isterim isterim isterim!!
      Enişteme saygılar sana da booolca sevgiler ablacım Allah razı olsun eksik olma.

      Sil
  7. Evler misss gibi portakal koksun. Ben kabukları kaynatırsam eğer yiyesim gelir kokusundan. :)

    YanıtlaSil
  8. CANIM ALLAH SENDENDE RAZI OLSUN

    YanıtlaSil
  9. çok keyifli bir çalışma ben de denedim harika kokuyor. görselliği de cabası ;)

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR