18 Temmuz 2014 Cuma

Fırında Pratik Peynirli Kıymalı Patates


Geçen hafta sahur vakti farklı bir şeyler yapmak adına güvendiğim blogları gezerek tarif arayışına çıktım.
karşıma çok güzel ve pratik bir patates tarifi çıktı.
Denedim..
Daha evvel sizinle paylaşmak istedim ama tarif sahibesinden önce izin almak istedim,izin alınınca da çektiğim resimlerle birlikte bu gece belki benim gibi tarif arayışında olanlar vardır diye paylaşmak istedim..
Risksiz bir tarif denilebilir..son derece de lezzetli ve doyurucuydu..
Tarife ek olarak kıyma kattım ben dilerseniz siz de katabilirsiniz..
Elimde daha evvel yaptığım kıymalı makarnamdan kıyma harcı kalmıştı onu bu şekilde değerlendirerek çok güzel bir sonuçla karşılaştım..

Tarif şöyle dostlar...


Malzemeler:

4 adet patates (ikiye bölünecek kişi sayısına göre yapabilirsiniz)
4 tatlı kaşığı sıvıyağ
Tuz,pulbiber ,kekik,2 diş sarmısak,
Kaşar peyniri rendesi
1 yumurta
Kavrulmuş ve baharatlandırılmış kıyma (patates sayısı kadar yemek kaşığıhesaplayın,salam sosisparçacıkları da eklenebilir)
2 yemek kaşığı süt
Maydanoz ,fesleğen



Yapılışı:

Patatesler soyulup boyuna ikiye bölünür.Sıvıyağın içine baharatlar ve ezilmiş sarmısak karıştılır.Bu karışıma patatesler bir güzel bulanır.Fırında pişirilir.Bu arada yumurta ,süt ,maydanoz, fesleğen karışımını fırından çıkanpatateslerin üzerine sürerek son olarakkıymalı harcı ekledim,kaşar peyniriyle örterek peynir eriyene dek tekrar fırına verdim..Üstü kızarınca fırından çıkarılır.Ilık servis yapılır.Kolay gelsin.

Mutlaka denemenizi tavsiye ederim...
Her başarılı tarifide olduğu gibi sonucu görüntüleyen resim beklediğim gibi net çıkmadı ama tadı hala damağımda :)

Sahur yemeğinden sonra yatağınıza uzandığınızda gerek parmaklarınızla gerek tesbihinizi alarak Rabimizin  El-Kahhar esması ile Filistindeki kardeşlerimiz için dua etmeyi unutmayın dostlarım..

TEŞEKKÜR NOTU:

Tarifin orjinali birbirinden başarılı şiddetle ziyaret etmenizi önerdiğim girdiğimde içinden çıkamadığım Mutfakgram yazarı ORTADA KARIŞIK lakablı hanımefendiden aldım kendisine çok çok teşekkür ederim yayınlama isteğime hayır demedi sağ olsun..ismini de bağışlarsa çok sevinirim maillerimde çok aradığıma rağmen ismine rastlayamadım :(

Afiyet olsun.
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

7 yorum:

  1. MIMMMM Nefis olmuş,Sevgicim..ellerine sağlık canım afiyetle..

    YanıtlaSil
  2. Nefis görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. paylasimlarin icin tesekkurler:)))))
    kucak dolusu sevgiler,,,selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun ben teşekkür ederim selam ve dua ile :)

      Sil
  4. Sevgicim çok lezzetli oldukları her halinden belli oluyor.
    Mutfakgramı ben de ziyaret ediyorum. Tarifler, fotoğraflar harika. Tavsiyeni uygulayacağım.
    Ellerine sağlık, sevgiler, ve iyi bayramlar diliyorum.

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR