9 Ekim 2013 Çarşamba

DIY-Duvara Fas Deseni Uygulaması- Fas'a Gidemiyorsam Fas bana Gelebilir Mi!?



Selamünaleyküm hayırlı sabahlar..
Daha evvel azar azar göstererek yavaş yavaş ele alıp günşerce üzerinde çalıştığım projem nihayete erdi çok şükür :)
Yoo hiç zorlanmadım tam aksine hem çok zevkli hem sona geldiğinde ''niye bitti'dedirten bir projeydi..
Fas'a olan sevgimi bilmeyen kalmamıştır,ziyaret etmek istediğim görmek istediğim ülkelerin başında yer alır kendileri..
fas'a gidene dek ben..Fas'ın bize gelmesini istedim..
Projemin adı:Fas'a Ben Gidemezsem Fas bana Gelir Belki.
Daha önce paylaştığım Okuma ve Dinlenme köşemi yeni baştan düzenlemek zaten ilk düzenlemeden eser kalmadığı için yeni baştan bir şeyler yapmak istiyordum..bu istek Fas şkıyla birleşince bakın neler oldu :)
Önce fikir geldi..fikirsiz ilhamsız olmaz..olmaz.
Çizilip üzerinde Yer Elmam ile konuşuldu tartışıldı karar verildi..





Gerçeğe dönüştürme-Adım:1:
Projenin ilk ve en önemli ve en zor bölümü yanısıra duvara boyanarak çizilecek olan desenli kubbenin şablonunu çıkarmak..arzu ettiğim formu elde edene dek farklı renklerde kalemlerle çizmeye çalıştım..ta ki istediğim şekli tutturana dek.
Tutturdum.


Büyük bir koli kullandım bu iş için..şablonu güzelce kestikten sonra..


Su terazisi ve metre yardımı ile duvara sabitleyerek etrafını keçeli kalem ile çizerek şeklini duvara aktardım.


Bu şekilde bir sonuç çıktı..


..incecik bir fırça ile duvara şablonu çizmek ardından da boyamak..


Çizimi oldukça kolaydı aslında fırçayla aşınayım bu denli ince fırçaları pek kullanmadım ama sonuç pek olumluydu sanki..


İlk el boyasını yaptıktan sonra içini doldurma ve çizme aşaması vardı yani en çok korktuğum yapamayabilirim diye düşündüğüm aşama.


Tamamı bu şekilde..


 Desenlerin sırası gelince ah keşke birileri yanımda olsaydı da halimi resimleseydi..resmen duvara tırmanacak gibi bi halim vardı :)


Buraya kadar geldiğimde içini mavi ile boyayarak başka bir desen uygulamayı düşündüm..elim oturmuyor duvar yardımcı olmuyor fırçanın ince olması gerekiyor benim el buna alışkın değil öf püf derkeeeen..


Bir noktadan sonra el alıştı mı?..
İlk başta sıradan normal boy bir kıvrımı yapamazken bu sefer kubbenin içini minik minik kıvrımlarla çengellerle doldurdum..
Yani:Duvara ince fırçayla artık boya yapabilir çizebiliyorum yuhuuu :)


Duvarın deseni bittikten sonra yastıklara geçtim..motifleri ekledim..


Sandalye minderlerini kullanacaktım,onların ebatlarında iç yastık diktim.


İçkısımda asılacağı kemerleri mevcut..


Yastıklar da asılınca..


 Daha önceden yaptığım oğlumun çalışma odasındakş güneşten yanmış perdelerin ucuna eski masa örtümün püsküllerini ekledim..bunlardan bir tane de kumaş dolabım için yaptım..


kumaş ve hobi malzemelerim masanın yanında duran sandıktadır..üzerine oturulabiliyor bunun :)
Duvardaki çubuğu demir doğramacımızdan isteyip sprey boya ile boyamıştım..
İçime sinmeyen tek şey sandalyenin örtüsü..


Ve sonuç işte bu..ecnebiler gibi önce ve sonra resimleri de hazırladım ki tam anlaşılabilsin değişiklik..
Bakmaya doyamıyorum..
Merak da etmiyor değilim..arkadaşlar kahveye buyurunca ne derler diye :)

El alşımışken ve tazeyken içimde bu bilgi evin iki yerine daha bu tarz bişeyler yapmayı düşünüyorum biri için fikir geldi ilham ulaştı Elhamdülillah sıra bir diğerine bir şeyler düşünmek..

Yaptığım bir çok değişikliğin resimli yapım aşamaları blogumda mevcut:

Motiflerin daha önce resimdeki abajura uygulanışı burada:Vagon tekeri Yol Aldı
Motiflerin yapım aşamaları burada: Vagon Tekeri Motifi
Sandalye değişimi burada:Sandalye Örtülerinin En Şirini

Hayatımızı güzelleştirecek..ulaşılmaz dediklerimizi yakınlaştıracak adımlar atmayı diliyorum..
Güzel geçsin gününüz..

Sevgilerimle..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

31 yorum:

  1. Bayıldım. O sandalye ne güzel bir şey, o duvar motifi... Ellerinize sağlık, zor bir işin üstesinden gelmişsiniz. Otantik, samimi bir ortam oluşmuş ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağarlamak kahve ikram etmek isterdim :)
      Çok teşekkür ederim sevgiler.

      Sil
  2. ellerinize sağlık ne kadar güzel olmuş nasıl emek var pek beğendim :)

    YanıtlaSil
  3. muhteşem bir dönüşüm olmuş, emeklerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Sevgicim süpersin,eline koluna sağlık...Muhteşem olmuş,keyifle kullanın..sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun Nursencim sevgiler gönderiyorum teşekkür ederim.

      Sil
  5. Bayıldım...Ellerinize sağlık..Keyifli bir çalışma olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemde çok keyifli..Allah razı olsun teşekkür ederim.

      Sil
  6. Eğer bir kahveye gelseydim mutlaka bu köşede oturmak isterdim :) Ellerine sağlık .. Naçizane bir fikir; pencerenin boyutları tam belli olmuyor ama eğer küçükse böyle çeyizimizdeki dantellerden o kaplama yaptığın mavi kumaştan varsa ona aplike ederek hoş bir perde olabilir. Hem Ege kıyısı evi hem oryantalist bir hava oluşturabilir böylece.. Ama bu haliyle de oldukça güzel olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında dediğin türde bir perdem var onu koyabilirim bak ne güzel bir öneriydi bu Baharım..
      Bilinmez hem belki gelirsin ve otururuz bu köşede başbaşa kimbilir :)

      Sil
  7. Süper olmuş bayıldım vallahi. Ellerine sağlık arkadaşların da çok beğenecek bence, diğer yenilikleri bekliyorum :)) Allah'a emanet ol sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sende Allaha emanet ol canısı Allah razı olsun güzel yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  8. mavi ve beyazin büyüleyen uyumu buradada göstermis kendini...Hersey cok güzel ama ben duvar yastiklarina bayildim.Ellerinize saglik.Güle güle kullanin insallah.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi kalan motiflerim var elimde göndermek isterim :)

      Sil
  9. Oya yapar gibi ince ince işlemişsin ellerine sağlık harika görünüyor:))

    YanıtlaSil
  10. Çok çok güzel ablam ellerine sağlık. Çok güzel bir fikir :)

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel olmuş çok... Senin gibi becerim sabrım ve cesaretim olsa kesin hat sanatıyla ilgilenirdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah can..buralarda öyle kurslar hocalar yok ne yazık ki bende denemek isterim.

      Sil
  12. bayıldım bayıldım..muhteşem olmuş ya buuuuuuu...harikasın gerçekten..sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Harika olmuş bayıldım. Renk güzel, motif güzel, senin maharetin ayrı güzel. Ama ufacık bir eleştiri ben olsam elim değmişken tüm duvarı yapabilirdim. Bİlemiyorum belki de motifi çok beğendiğimden gözüm daha fazlas görmek istiyor da olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibel hanım bu görmüş olduğun köşe mutfağımda olduğu için daha ileride temizlikte sorun olur diye bütün dvarı yapmadım yoksa fikir olarak çok güzel olurdu bence de.

      Sil
  14. Ben de diyorum ki bravo, ellerine sağlık, ellerinin fırçaya alıştığı açıkça belli oluyor çizimde, sonlara doğru elin yağ gibi kaymış fırçayı sürerken.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilerim bu alışkanlık unutulmaz :)
      Sevgiler gönderiyorum Allah razı olsun.

      Sil
  15. Selamün Aleyküm sevgili arkadaşım Ucuz mutluluklar blog sahibesine kesinlikle katılıyorum sizin hat yada tezhip gibi islam sanatlarıyla uğraşmanız gerek.Alah'a emanet olun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleyna vealeykümüsselam Ranacım bende çok isterdim lakin ne yazık ki burada öyle bir imkan yok :(

      Sil
  16. ellerinize sağlık Zeynep hanım imrenerek baktım yaptığınız bu güzel çalışmalara ,ne kadar sıcak ne kadar hoş olmuş huzur veriyor insana,güle güle, sağlıkla, huzurla inş kullanın şimdiden afiyet şekerler olsun o kahveler :))selamlar sevgiler

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR