2 Ekim 2013 Çarşamba

Limonlu Cheesecake-Yes baby!



BİR SELAM İKİ KELAM

Selamünaleyküm dostlar..
Sarı sonbahara yakışan sarı bir tat ile karşınızdayım..leziz nefis müthiş demiyorum ..zira bu yemek blogu değildir..ayrı gayrı olduğum dilediğimce mutfakta zaman geçiren biri olmadığımdan elime kolay çocuklarıma güzel ve tatmin edici tarifleri denemek tercihimdir..

Haliyle bir çok hatama ve pürüzüme göz yummanızı rica ediyorum :)
Tabağımın desenine çanağımın enine boyuna bakmayın dostlar..meşgul bir anne var kaşınızda..
Hoş..limonlu bir cheesecake ile gelmişim hatam kusurum affola emi :)


BAŞI GÜZEL SONU DA ÖYLE

İki tarif arasında kaldım sonuç itibariyle Değişiktatlar adresindekini denemeye karar verdim..
Kovalarla küplerce yağmuru yiyip de geldim eve..bir çok malzemem eksik olduğu için temin etmek gerekiyordu,bakkaldan dönüşümüz çok ıslak kaygan ve soğuk oldu :)
Digestive bisküvi kullandım tabanına..Türkiye'de olanlar ETİ BURÇAK bisküvisini kullanabilirler..tarifi şöyle:





Malzemeler;

2 paket eti burçak bisküvi ben DIGESTIVE kullandım
100 gram eritilmiş tereyağı
500 gram labne peynir
1/2 cup toz şeker (120 gr.)
3 çay kaşığı limon kabuğu rendesi
3 yumurta

Limon Sosu İçin;

50 gram tereyağı
1/2 cup toz şeker
1 yumurta
1 yumurta sarısı
2 çay kaşığı limon kabuğu rendesi
6 yemek kaşığı limon suyu

Yapımı:

Bisküvileri robotta toz haline getirin.
Eritilmiş tereyağını ekleyerek iyice karışmasını sağlayalım. Kelepçeli kalıbın dibini yağlı kağıtla kaplayıp bisküvileri kalıbın tabanına ve kenarlarına 2 cm yukarı doğru bastırarak yayın.

Buzdolabında 1 saat kadar bekletin.

Peyniri, şekeri, limon kabuğu rendesini bir kaba alarak çırpın.
Yumurtaları teker teker kırın ve çırpmaya devam edin.

Karışımı buzdolabından çıkardığınız kalıba dökün, fırın tepsisine yerleştirerek önceden ısıtılmış fırında 180 derecede üzeri kızarana kadar pişirin (ortalama 45 dk.) pişirin.

Oda sıcaklığında soğumaya bırakın.Limon sosunu hazırlayın: Bir kaseye sos malzemelerinin hepsini koyun ve bu kaseyi kaynar su dolu bir sos tenceresine oturtun.
Kıvamlı bir sos elde edinceye kadar (yaklaşık 10 dakika kısık ateşte benmari usulü) daha sonra yağı ekleyin ve 10 dk daha sürekli karıştırarak pişirin.

Kaseyi su dolu tencereden çıkarıp soğumaya bırakın.Soğuyan sosu, cheesecake üzerine yayın ve buzdolabına kaldırın. 4 saat yada geceboyu buzdolabında bekletin.

Ne kadar dinlenirse tadı o kadar güzel olur.Servisten önce kelepçeli kalıptan çıkartarak dilimlenmiş limon ile veya beyaz çikolata ile süsleyin...

Malzeme ve yapılışı Degişik Tatlar blogundan alıntıdır.


Yapılışına sadık kalınarak kreması tabanıyla buluştuktan sonra resimleyip eklemediğim için pişman olduğum küçük küçük çukurları(parmak izlerini)görmenizi isterdim :)
Limon sosunun tadına bakmakla yetindi yavrularım..buzdolabına verip beklettikten sonra afiyetle yendi..


Geriye tartın yarısı kalmıştı..bu gün tekrar tadına baktım..
Tadı daha çok oturmuştu..

Cici annelere tavsiye ederim!..
Tarifi buraya yazmamın sebebi ve buraya tarifiyle eklenen tüm lezzetleri tekrar yapmak istediğimdendir dostlar..
Ayrı bir gayem olduğu düşünülmesin,bu limonlu tart en kısa zamanda denensin lütfen :)

Sosyo Madam hanımefendiye ilgisinden dolayı ayrıca da teşekkür etmek istiyorum..

Afiyet olsun bal olsun limon olsun..

Sevgiler..


Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

18 yorum:

  1. SEVGİCİM ELLERİNE SAĞLIK CANIM,LEZZETİ GÖRÜNTÜSÜNDEN BELLİ CANIM.aFİYETLE YİYİN..SEVGİLERİMLE..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkram etmek istiyorum sana gel :)
      Yine bi daha ve gene söylemek isterim ki ben sizin elinize su dökemeeem :)
      Allah razı olsun Rabbim yokluğunu göstermesin nimetlerinin.

      Sil
  2. sen tarifini verirsin de ben yapmaz mıyım :) sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yap,çay demle çağır! ;)
      Geliciyimmm :)

      Yorumun mutlu etti,sevgiler.

      Sil
  3. yaa süper görünüyor amaa sen yapsan da ben yesem nasıl olaarr. ama ben gelemiyorum. sen gelsen de yapsan da bende yesem... bu daha güzel olur hatta süper olur.

    YanıtlaSil
  4. Yapılışı kolay gibi duruyor. Benim yaptığım çok daha zahmeti :)) sosunu merak ettim , ilk fırsatta deneyeceğim .. Sevgiler Sevgiciğim ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgiler balım yaparsan haberdar et..afiyet bal olsun şimdiden hayırlı cumalar.

      Sil
  5. canısı,limonlu cheesecake yapmış...ellerine sağlık,afiyet bal şeker olsun,kuzularına yarasın.ailece favori cheesecake imizdir,ama böyle olmadıki,canım çekti bak şimdi:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapmış yapmış can Fatmam çocuklarım tatlı isyanını engellemek önlemek için..
      Tabii anneleri de istemiyordu değil hani.
      Hakkını helal et kardeşim.:(
      Hayırlı cumalar.

      Sil
  6. Harika görünüyor, tabağıyla da pek bir uyum içinde :) Ne zamandır kafamda vardı cheesecake yapmak, bu tarifle denemek nasip olacak anlaşılan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uydurmuşum evet ama tabii bu kadarı geliyor elden tepinen bir bücür olunca yanında güzel telaşı tabağından güzeldir :)
      Yaparsan haber uçur,sevinirim :)

      Hayırlı cumalar Kelebek!

      Sil
  7. Bende hep yapmaya niyetleniyorum, bi şekilde kalıyo. Birgün yapacam deneyecem bende ama :) Eline sağlık ablam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolay gelsin şimdiden canım hayırlı cumalar kuzum Allah razı olsun.

      Sil
  8. CANIM SEN YAPARSINDA GÜZEL OLMAZMI
    ENFES OLMUŞTUR MUHAKKAK
    ELLERİNE SAĞLIK SEVGİM
    ALLAHA EMANET OL

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablacım aramızda olman ne güzel..teşekkür ederim Allah razı olsun hayırlı cumalar.

      Sil
  9. Öncelikle Çok Teşekkür Ettiğimi Söylemeliyim.. Ellerine Sağlık Nefis Olduğu Resimden Belli :)) Bir dahakine belki daha küçük kalıp kullanırsan daha kalında olabilir ama tercihinize kalmış böylede çok güzel..
    Buarada son bir tarif ekledim diğer bloguma frangipane :)) Bakmak ister denemek istersen :)) www.tarifrehberi.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ben teşekkür ederim..son eklediğinize de elbet bakmak isterim hayırlı cumalar dilerim,sevgiler.

      Sil

Recent in Recipes

SON YAZILAR