8 Ekim 2013 Salı

Lalanga Tarifi-Sonbahar Kahvaltımıza Lezzet Kattı



Selamünaleyküm dostlar..
Altın kaplamalı yaldızlı bir şafağın ardından güne başlamak,seccadede bismillah diyerek Allah ile ilk randevuda buluşmak ve bu randevunun sonunda gün içerisinde insanlar tarafından yardıma gerek duymamak için çekilen tesbihlerin ardından kalkanını giymiştir bir mümin diyebiliriz.


BİR HADİS:

''Efendimiz s.a.v. namazlardan sonraki tesbihi böyle öğretti. Hatta namazların dışında bile bu tesbihin yapılmasını tavsiye ettiği oluyordu. Mesela çok yorulduğunu söyleyerek kendisinden hizmetçi isteyen biricik kızı Hz . Fatıma Validemiz'e bile hizmetçi veremedi ve “SübhanAllah ”, “Elhamdülillah” ve “Allah u ekber” zikrini yatmadan önce yapmasını tavsiye buyurdu. (Ahmed b. Hanbel, Müsned)  ''

ÖNCE RUH SONRA NEFS:

İlk gıda ruhumuza maneviyatımıza verilerek başlanan günün bir sonraki ihtiyacı midemizin gıdalanması vücudumuzun beslenmesidir muhakkak değil mi?
İnsanoğlu tokluğundan veya tamahından bolluktan veya fıtratı gereği bildiği şeylerden sıkılarak yeni şeyler tatmayı görmeyi bilmeyi ister.
Bilinen bir kahvaltıyı sonbahar çok kez değiştirebiliyor.
İnsan da mevsim değişimine ayak uydurarak günlük hayatındaki küçük alışkınlaklarının ya türünü ya da formatını değiştiriyor.
Kahvaltı olarak farklı bir şeyler denemek istedim..bir kaç gün önce Tombul Tarifler blogunu biraz dolaştım tariflerine baktım denemek istediklerimi not ettim..
Not listem çok uzun olduğu için kimi zaman bulamadığım için güzel bir tarifi deneyip onayladığım için blogumda da kolayca bulabilmem için yer alsın istedim.



LALANGA TARİFİ'ni denedim dostlar..yeni bir tarif deneyeceğim zaman yarı malzemelerini kullanarak yapıyorum..hüsran tedbirli davranmasına sevk ediyor insanı..
Tarifi yapmak isteyenler malzemeyi ikiye katlayarak orjinal verilen tarife dönüş yapacakları gibi daha fazla miktarda lalanga da hazırlamış olacaklardır.



MALZEMELER &YAPILIŞI


MALZEMELERİ:

1 yumurta
1 su bardağı süt
Yarım tatlı kaşığı tuz
Beyaz peynir(tarifin orjinalinde kaşar peyniri vardı bende olmadığı için beyaz peynir kullandım)
Un
Sıvıyağ

YAPILIŞI:
Un ve peynir hariç tüm malzemeleri bir araya getirerek karıştırdıktan sonra beyaz peyniri elimle iyice eze eze harca yedirdim son olarak oldukça koyu bir kıvam elde edene kadar un kattım.
Harcımı hazırlama esnasında ocağın üzerine tavamı koyarak ısınmasına yağın kızarmasını da sağlamış oldum.
harzı kolay hazırlanıyor,hazırda bekleyen tavaya bir kepçe yardımıyla harcdan alıp azar azar kepçedeki harcı tavadaki kızgın yağa döktüm.
Ta ki harcımı bitirene dek.



İlk yaptıklarım her ilk gibi şekilsiz dengesiz oldular..lakin sonradan gelenler çok güzel şekil aldılar Elhamdülillah..



Hava serindi ama güneş ''Ben burdayım'' der gibi ısıtmaya çalışıyordu cihanı..balkonda sonbahar kahvaltısı edildi böylece..
Bir çay ve Allahın bana en son gönderdiği emaneti minik kızımla..
Lalangalar beğenildi..tabii bal ile kakaolu fındık kremasıyla tadına tat katıldı..


TEŞEKKÜR

Tombul tarifler'e tekrar tekrar teşekkür ediyorum..bir çok yayınına ve yapılan yorumlara bakarak ismini öğrenmeye çalıştım kardeşim,ismen hitap etmek istedim lakin blog adıyla hitap etmek zorunda kaldığım için çok özür dilemek istiyorum.

Afiyet huzur umut ve sabır dolu bir gün diliyorum.

Sevgilerimle..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

10 yorum:

  1. öncelikle afiyetler olsun arkadaşım
    beğenmene de sevindim
    adım elif sanırım hakkımda bölümüne eklemeliyim
    söylemen iyi oldu
    tarifin orijinali tabiki seninki gibi bal ve tatlı şeylerle
    bizim evde tuzlu ve dereotlu yeniyor tercih meselesi birazda
    Allah emanetlerimize hakkıyla gözetmemizi nasip etsin
    şimdilik kaçıyorum Hayırlı günler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Memnun oldum Elif kardeşim Allah razı olsun herşeyiyle güzel bir tarif ister tatlı ile yensin ister tuzlu ile.
      Dua ile.

      Sil
  2. Mmm denemek lazım lezzetli bir şeye benziyor. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. sende benim günüme güzellik, bereket ve lezzet kattın canım benim..

    YanıtlaSil
  4. İlk defa duydum sevgi eline sağlık görünüş güzel afiyet olsun.
    Minik kızla çay keyfi tadı anlatılmaz bir olay...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlatılmaz geçrekten minik mutluluklar dünyalara bedel.
      Sevgiler Özlem ablacım.

      Sil
  5. Sevgicim ellerine sağlık süper görünüyor..Yarın kahvaltıya sanamı gelsemmm???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabah öğle akşam ne zaman istersen buyur gel sevgiyle ağarlamak isterim :)

      Sil

Recent in Recipes

SON YAZILAR