30 Mart 2014 Pazar

Evde Doğum



Sabah 05:00 suları..yatak odamın penceresini tırmalayan kedimize bakıp arkamı dönerek uyumaya devam ettim,birazdan kalkacaktım nasılsa namaza,okula biraz daha var diyerek sıradan bir gün diye düşündüm..

Değilmiş..

Pencereye tırmanmalar endişeli endişeli miyavlaması uyutmadı..yataktan kalkıp kahvemi yaptım..bu sefer mutfak penceresine geldi..henüz çocuklar uykuda oldukları için içeriye almak istemedim..son bir kaç gündür havanın ısınmasıyla birlikte geceleri dışarıda olması daha mantıklı geldi..hamile olup karnının ve memelerinin iyice şişmesi ise doğumun yavaş yavaş geldiğini gösteriyordu..evin içinde doğum olur diye paniğe kapılıyordum..
Bu yüzdendi belki de geceleri evden dışarıya çıkartmak sebebi..acıyor kıyamıyordum ama evin içinde de tutamıyordum..

Bu sabahki hali inanılmazdı..acıktığını sandım..halı hazırda verebileceğim bir şey yoktu..yoktan sütlü ekmek dahi iyidir diyerek kasesini önüne koydum..koklayıp uzaklaştı..
Sorun açlık değildi..

 Oğlumun odasında okul hazırlığı esnasında çocuk odasının penceresine geldi..bir sağa bir sola gidip duruyordu..
-Bu kedinin nesi var bugün! .demeden edemedim..

Yavrumu okula gönderdikten sonra bilgisayarımı açıp internetten kedilerin doğumları ile ilgili bilgi arayışına girdim..kedi hala pencerede camları tırmalamaya devam ediyor..ben hala anlam veremiyorum bu haline..

Kedilerin doğumları yaklaşınca kuytu sessiz ve olabildiğince az ışıklı sıcak bir yer arayışına girdiklerini,bu yerlerin yatak altları koltuk altları olabilir cümlelerini okuduktan sonra son iki gündür sürekli yatağın altına girip saklanma sebebini de çözmüş oldum..

Pencereyi açıp kedinin evin içine girmesine izin verip hareketlerini gözlemlemeye başladım..evet yatağa doğru yöneldi..kapıyı kapatıp girmesini engelledim..sonra başka bir yere gitti..Her halde burası onun için en uygun yerdi..

Doğum başlayacaktı..bugün olmasa da en kısa sürede..
Peki ne yapabilirdim ki!

Okuduğum bilgiler kediye sakin bir ortam hazırlamayı tavsiye ediyordu..evvela sakin ortam..kendimi kedinin yerine koydum..ister insan olun ister hayvan,bazı durum ve duygular aynıdır..

Boş bir koli vardı içini büyük bir naylon poşetle kapladım üstüne de eski havlular kesip yerleştirdim..
Pencereden giren ışığı azaltmak için panjurları indirdim kediyi kolinin içine yerleştirerek kolinin açık kısmını eski bir yastık ile kapattım..kapıyı çekip odadan çıktım..


Aradan yarım saat belki de daha fazla bir süre geçti..odaya girdiğimde ışık az olduğundan yastığı hafifçe çektiğimde kolide bir şeyler görür gibi oldum,ışığı açtım...yavrulamıştı..

Henüz yeni yeni olmalıydı..ışığı söndürdüm yastıkla kolinin ağzını kapatıp odadan çıtkım..
Doğum aşamalarından son anda az dahi olsa bilgim vardı..bu büyük bir nimetti..

Kediyi yavruları ve koli ile birlikte evin başka bir yerine taşıdım..çocukların ilgi odağı olacağını tahmin ediyorum,her anne gibi her şeyden çok özellikle ilk gününde onlarla baş başa kalmak isteğini ve yalnızlığı tercih edeceğini tahmin ediyorum..

Allah'ın kediye günlerce karnında taşıdığı yavrularını nasıl ne şekilde dünyaya getireceğinden hiç bir haberi olmayan bu canlıyı nasıl yönlendirdiği nasıl ilham ettiği nasıl yardım ettiği kesinlikle ve şüphesiz muhteşem bir gerçekti..

Bu muhteşem gerçek hemen hemen gözlerimin önünde gerçekleşti..





Bizim korkularımızı ve doğum öncesi endişelerimizi yersiz tasamızı her şeyi kontrol altına alma isteğimizi düşünüyorum bir yandan..
Bu canlı tamamen her şeyden habersizken doğum ile ilgili tecrübesi bilgisi yokken bir saatten az bir sürede yavrularını dünyaya getirdi,onları yıkadı temizledi..daha fazla detaylara girmek istemiyorum..her şeyi tek başına yaptı..



Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

19 yorum:

  1. Çok güzeller:))Bizim de seneler önce panjurla pencere arasına kuşun yuva yapmasına,doğumuna yavrusunu beslemesine ve uçmayı öğretmesine an be an şahitlik yapmıştık..inanılmaz ne diyeyimm..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğum anında yanında duramadım kalbim kaldırmaz böyle şeyleri ama sık sık kontrol edip baktım..sonucu ise çok sarstı beni,bu derece etkileneceğimi düşünemedim.

      Sil
  2. kedi doğumunu baştan sona seyreden biri olarak çok iyi anladım Allahın mucizesi işte...çok tatlılar selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Allah'ım fıtratına uygun yaratmış. İnanılmaz bir şey gerçekten. Annelik işte....
    Çok tatlı yavrular da anneleri de. Minicikler daha. Allah kolaylık versin.

    YanıtlaSil
  4. Gerçekten çok etkileyici.Selam ve sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Ahhh çok tatlılar, bakmaya doyamadım.
    Ama asıl senin böyle bir durumda takındığın tavır ve anlayışın muhteşem!
    Kalbin iyiliği en çok, kendinden güçsüz canlılara olan davranışlarda anlaşılır.
    O minik yavrular neşe getirsin evinize...

    YanıtlaSil
  6. Ne hoş bir deneyim olmuş sizin için.. çok da tatlı yavruları olmuş, sağlıkla büyüsünler :)
    Bana da doğum yapacağım zaman hemşireler "aslında sen doğurmuyorsun, o doğmaya çabalıyor ve doğuyor" demişlerdi, yazdıklarınız bana o anı hatırlattı..

    YanıtlaSil
  7. ayyy yerim onları, ne kadar şekerler... gerçekten mucizeler... eşimin arkadaşı anlatmıştı kedisinin doğumunu, o zaman da çok şaşırmış ve etkilenmiştim... sanırım yavru kediler birkaç gün gözlerini pek açamıyorlar bu yüzden etrafı göremiyorlar. annelerini emmelerine de bak yavrummmm yerim sizi...

    YanıtlaSil
  8. Kim bilir nasıl bir sevabınız olmuştur Allah katında, doğum yapmak bu dünyanın her an yaşayan mucizesi, siz buna şahit olmuşsunuz, ürkmenize rağmen anne kediye en güzel yardımı yapmışsınız. Ben de olsam çok ürker, paniklerdim... Tebrikler...

    YanıtlaSil
  9. Yaaa çok tatlılar..
    Bi yavru da benim kucağımda şimdi:)
    Doğum büyük mucize!

    YanıtlaSil
  10. Hamile biri olarak , basligi gorunce atladim hemen :)))))))

    Bizimde bir yasinda kedimiz var.Kedim degil cocugum gibi .

    YanıtlaSil
  11. Offf ne tatlılaar keşke onları doyasıya sevebilseydimmmm. Yerim ben onları yaa.

    YanıtlaSil
  12. O mucizeyi yasamak isteyen ne cok insan var su dunya da:(

    YanıtlaSil
  13. CANIM ANNANE OLDUN DESENE
    E GÖZÜN AYDIN
    BENDE KERMESDE AYNISINI YAŞADIM
    RABBİMİN BÜYÜKLÜĞÜ BİR KEZ DAHA HAYRETE DÜŞÜRÜYOR İNSANI
    ALLAHTAN KORKMAYAN TAŞ OLSUN DERLER YA
    GERÇEKTENDE ÖYLE
    ALLAHA EMANET OLUN GÜLÜM

    YanıtlaSil
  14. Allah'ın varlığının kanıtı bu olaylar işte...gözünüz aydın...analı babalı büyüsünler inş.:)

    YanıtlaSil
  15. MaşaALLAH :) Nedenini bilmem ama sevemem ben kedileri. Ama bazıları çok tatlı oluyor.
    Gözünüz aydın. :)

    YanıtlaSil
  16. Tecrübesizlik evet ama endişe duyuyor bu çok açık. Uzun süre, güvendiği size sığınıp sizden destek istemiş. Kendi gidip başka bir yer aramamış, olması gereken huzurlu, kuytu yerin endişesinde iken, apaçık bir şekilde sizden yardım istemiş.
    Defalarca kedi doğumu görmüş biri olarak, onlarda da endişe ve hele ki kontrol etme durumu var. Örnek olarak: en büyük tehlike erkek kedilerdir. Yaklaşmaya kalkan erkek kediyi sıkı döverler :))))))))

    YanıtlaSil
  17. ne kadar güzel ne kadar masum ne kadar doğal. Boyle bır mucizeye sahıt oldugunnuz ıcın cok sanslısınız. kedının bıle mahremıyetı var aslında bır cok ozellık yaratılırken tum canlılara verılmıs. paylaşım ıcın cok teşekkürler

    YanıtlaSil
  18. Aynısı benim başıma çocukken geldi.. Annem işteydi ve kedim gardolabın içinde karanlıkta yavruladı.. Bana kedi yavruluycak ilhamı verende Rabbimdi ki ben çocuktum ve hiçbir bilgim yoktu.. Çok şanslı bir kediniz var Allah hayrınızı kabul etsin sevgiler..

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR