20 Haziran 2014 Cuma

Arkana Bakma

Onun karşısında her diz çöküşümde dizlerimle beraber korkum da diz çökeceği günün ümidiyle yaşıyordum.
Çocuk kalbimle,çocuk heyecanım ve yan yamuk sarılan başımın örtüsüyle Kur'an'i Kerim'i öğrenmek için okul sonrası her gün caminin yolunu tuttuğumda,camideki arkadaşlarımdan bahçedeki oyunlardan çok hocaları düşünüyordum..

Benimle beraber Kur'an'ı öğrenmek için gelen çocukların sayısı belki de elliye yakındı,daha fazla da olabilirdi.
Çocuklar hoca cami kapısından içeriye girene dek oyun oynamaktan gürültü yapmaktan kendini alamazdı doğal olarak.
Hocalar kapıyı geçmeye başlayıncasesler birden kesilir,sıralar tekrar ileri geri çekilip sessizce düzeltilir..minik dizler sıraların altına gizlenip başlar kitabın üzerine indirilirdi.

Mehmet Emin hoca başımın üstündeydi o gün.Dersimi iyi çalışmıştım,okumam takıldığım bir kaç nokta hariç iyi sayılırdı..

Ne zaman karşımda olup okumaya başlasam okuduğum harfleri tanıyıp birleştirip ötreleri esreleri yerlerine göre okumamı beklemeden hemen diğer kelimeyi okumamı istiyordu..
Parmağı daima ve her zaman okuduğum yerde değil biraz ilerideydi..Elimde olmadan daha hızlı okumamı istediğini düşündüm.

Bana sürekli okuduğuma bakmayı değil hemen sonrasında gelecek olan harflere göz ucuyla bakıp birleştirerek okumaya teşvik ediyordu sanki.

Dayanamayıp bir gün parmağımı Kur'an'i Kerim'in üzerinde durdurarak hocaya sordum.

-Hocam,ben burayı ötreleri esreleri anlayarak hata yapmadan okumaya çalışıtığım için yavaş okuyorum sizin gösterdiğiniz gibi hızlı ilerleyemiyorum dedim..

Mehmet Emin hoca yüzüme baktı,ben kitabın üzerindeki parmağıma.

Senden daha hızlı okumanı istemiyorum kızım,senden istediğim bulunduğun harfleri okumaya çalışırken gelecek olan harfleri de göz ucuyla görmen tanımandır..böyle yaparsan hem daha akıcı okursun hem daha korkusuz ilerlersin..dedi..

Yerinde sayma,önüne bak,ileriyi düşün tart der gibi..

Otuzaltı yaşındayım.
Hayatımın nerdeyse bir çok noktasında,günlük yaşantımın bir çok yerinde Mehmet Emin hocanın vermiş olduğu bu örneği bana yol gösteriyor.

Sıradan düz bir çizgiyi çekmek istediğim zaman bile kağıdın üzerinde bulunduğum noktayı değil gideceğim yöne doğru bakmaya alıştım.

Çizgilerim her zaman düzgün çizilir.

Ne zamandır bu anıyı kaleme almak istiyordum..bir çok kez karşıma çıkıyor hocanın söylediği.
Hocamın bana verdiği bu güzel dersin,küçük bir hareketin hayatımı nasıl etkilediğini nasıl iyileştirdiğini görüyorum.

Hocama dua ediyorum..iyi bir hocadan çok iyi bir eğitmen olduğu için Allaha hamd ediyorum...



Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

4 yorum:

  1. Bazen en ufak bir ayrıntıyla, büyük bir ders çıkarıyoruz...Hamdolsun...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
  2. Böyle hocalara o kadar çok ihtiyaç var ki,günümüzde kapitalist mantık inançlarımızı dahi ele geçirdi,geleceğimizi inşa edecek insanlar yerine günü kurtar yeter mantığına sahip eğitimcilere emanet çocuklarımız....güzide insanların sayısını çoğaltsın Rabbim,selametle...

    YanıtlaSil
  3. Ne kadar güzel çocuk ruhunda derin izler bırakabilmek. Arkana bakmamak ileriye gitmek güzel bir yaklaşım. İlerisi içingüzel adım atanlardan eylesin rabbim...

    YanıtlaSil
  4. Bize yol gosterdikleri icin onlara binlerce kez tsk etsek azdir.iyki boyle guzel insanlar var.allah hepimizi iyi insanlarla yol gosteren insanlarla karsilastirsin...

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR