19 Eylül 2013 Perşembe

Çocuk Tokasından Kitap Ayıracı


Selamünaleyküm hayırlısabahlar sevgili kardeşlerim..
Ummazdım bu tür yaptıklarımın bu denli ilgi göreceğini açıkçası,güzel sözleriniz ve yorumlarınızdan aldığım samimiyetten yola çıkarak dün de söz ettiğim gibi blogumun DIY yani kendin yap projeleri ağırlıklı olmasını istiyorum.
Demek ki benim gibi bu tür projelerin seveni oldukça çokmuş ne güzel :)
Ağırlıklı olarak DIY olsun ilham gelince yazılar yazılsın keyiflenmek tebessüm etmek için güzel resimler ve çeşitli yayınlar olsun isterim..
Sürekli isterim-istiyorum dediğime bakıp ne çok istekleri var bu kadının demeyin,gerçekten isteyen ve istekleri oldukça az bir insanımdır..yazı gereği cümle gereği sürekli bu iki kelimeyi kullandım bundan dolayı da özrümü lütfen kabul edin kardeşlerim..

Evimizde bulunan kız çocuğu olanları çok iyi bilirler ki lastikli cicili bicili tokaların sayısı oldukça çoktur..
Bugün bir kitap ayıracı yapmak isteyince önce bir ucuna düğme diğer ucuna lastik koyarak yapmayı düşünmüştüm ama sonra..


Ayıracın son aşamasına gelince kumaşın kayganlığından meydana gelen kötü dikiş görüntüsü oldukça moralimi bozdu..ama vardır var işte herşeyin bir hikmeti :)



Düğme yerine ne konabilir diye düşününce biraz kızımın banyodaki lastikli ve artık çiçek kökündeki lastik kısmı yıprandığı için kopmasına az kalan tokayı görünce proje tamamen değişti gözümde :)



İşte o beyaz ve artık kullanılmayak olan çocuk tokasını kullanarak yapılan ayıracım..önce kumaş kısmının yapımını paylaşayım arzu ederseniz..


Kalınlığına göre yapılacağı için ayıracınızı kullanacağınız kitabı ÇİFT kat kumaşınız üzerine koyarak alt-üst 3 cm kadar kumaş olmasın sağlayın.


Her çocuklu ev gibi kalem cetvel bulmak zor olduğu için :) bir cd kapağı yardımıyla yine 3 ila 4 cm genişliğinde kurşun bir kalemle ayıracın genişliğini belirleyen kalıbını çizdim.


Kumaş tam bir sıkıntıydı öylesine diri bir tür ki ütülememe rağmen bir türlü yumuşayıp şekle girmemeye gayret gösterdi :) dolayısıyla kenarlarını sabitlemek için iğneledim kesmeden evvel.


Yan dikişleri çekip uclarını açık bıraktım bir ucuna tokadan kestiğim lastiği ayıracın içine yerleştirerek diktim sonra.diğer ucuna da kötü dikişi kapatacak çiçeğini iğne iplik ile elde diktim...



 Elde ettiğim sonuç yukarıdaki görüntüdür kardeşlerim..çok sevdim..hatta dedim ki..



Daha küçük bir tane yaparak bu pembiş defterim içinde bir ayıraç yapabilirim..


Bu güzel boncukları da süslemek için kullanıp görüntüsünü zenginleştirebilirim..hatta..


Çiçekli tokalar biterse sıradan lastik tokaları da kumaşın biraz daha uzun keserek kullanabilir süsleyebilirim boyayabilirim :)

Artık kumaşlarım oldukça fazla..hatta çok fazla hediye olarak da yapılabilecek veya tüm kitaplarımıza özel birer ayırac yaparak kumaşlarımızı değerlendirebilir..
Atrık kumaş dedim de elimizdeki artık kumaşlardan kendimiz için çok kolay pratik tokalarda dikebiliriz..
Kumaştan toka yapımına buradan ulaşabilirsiniz kardeşlerim..
Kumaştan yapılan tokalar saçın çatallanmasını engellediğini hatırlatmak da fayda var dolayısıyla elinizden geliyorsa hem artan kumaşları değerlendirin hem kendi tokalarınızı kendiniz dikin..

Blog madem ki DIY ağırlıklı olacak acaba şablonu da ona uygun hale getirsem mi ne dersiniz?

Rabbim bereketli güzel bir gün nasip etsin hepimize..

Allaha emanet olun kıymetli görüşleriniz bloguma canlılık yayınlarıma sevimlilik kalbime mutluluk getirecektir..

Sevgilerimle..




Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

10 yorum:

  1. Arkadaşım maşallah on parmağında on marifet.Bayılıyorum sana,ellerine sağlık ayraçlara bayıldım..sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun teşekür ederim kolaydır sen de yap :)

      Sil
  2. çok beğendim ellerinize sağlık iyi bir geri dönüşüm olmuş :)

    YanıtlaSil
  3. Nereden neler bulup yaratmışsınız ayracı hayran kalmamak elde değil. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah yaratmk Allaha mahsus biz sadece bize verdiği ilhamla böyle güzel şeyleri üretebiliyoruz sadece.
      Teşekkür ederim..
      Sevgiler.

      Sil
  4. İLGİ İLE TAKİPTEYİM ELLERİNE SAĞLIK CANIM...ÇOK HOŞ İŞLER HELE BOYA İŞLERİNİZE BAYILDIM... SEVGİLERİMLE

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ablacım eksik olma sevgiler sana :)

      Sil
  5. aleyküm selam
    mahire hatun olmak güzeldir güzelliklere vesile olmak nimetttir
    cuman mubarek ola canim

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel bir fikir
    Kızların tokalarını bende en azından yıprananların bir kısmını değerlendiriken benim içinde bir fikir oldu teşekkürler
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR