17 Eylül 2013 Salı

Tuvalet kağıdı Askısı(Resimli Yapımı)


Selamünaleyküm dostlar..
Bana çok zevk veren ve blogumda artık daha fazla yer vermeyi düşündüğüm kendin yap projelerimin (DIY) bugünkü projesini paylaşıyorum..

Yukarıdaki resim herşeyi anlatıyor aslında fazla söze gerek duyamayabilirsiniz bilirim lakin bunun yapımını da görmek aşama-aşama bakarak yapmak isteyecek olanlar için yapımı süresince resimlemeyi düşündüm..

Herşeyden evvel böyle bir konuyu paylaştığım için özür dilemek isterim,gerekliliği ve faydalı oluşu bunu paylaşmamın doğru olacağını hissettirdi..nihayetinde insanlık hallerinden biridir lavaboda olduğumuz zaman hiç beklemediğimiz bir anda kağıtsız kalışımız değil mi..
Hatta kimi zaman ''Hep bana mı denk gelir yaa?''sitem dolu cümleyi hepimiz kurmuşuzdur,misafirlerimize denk geldiyse emin olun onlara da istemeden kurdurmuşuzdur :)

İşte sürekli kağıdımızın bulunması evin annesi-hanımı askıdaki kağıdın yerinde olmadığını görünce takviye etmesi için çok çok güzel olduğunu düşündüğüm bir fikir :)

Yapımı ise şöyledir canlar..yapacak olanlara kolaylıklar dilerim..



Her evde mutlaka olan artık kumaşlardan yapabilirsiniz bu askıyı..
Kumaşımızı seçtikten sonra kağıt rulosunun genişliğini ölçerek ruloyu kumaşımızın içine saralım..üzerinde duracak asıl kullanımda olan ruloyu hesaplayarak gerekli boşluğu verebiliriz..





Kumaşımızı rulomuzdan 2 cm daha geniş bir şekilde keselim..


Kumaş boyuna minik işaretlerle düz olmasını ölçe ölçe sağlayabiliriz,kalıp olmadığı için ben böyle yaptım..


Ölçerek kestiğimiz kumaşlara bir de bağcıklarını keselim..ben iki kat kumaş kullandım biri iç kısmına bir de asıl görünecek olan kısımdaki kumaş..

 
Bunun kalıbını da çıkartmak geldi aklıma..o da bazen beklenmedik zamanlarda lazım olabiliyor..yine çevresine 1-5 2 cm'lik bir dikiş payı vererek kestim..


Öncelikle bağcıklarını dikerek uzun tarafı kumaşın içine bakacak şekilde yerleştirerek iğneledim dediğim gibi kalıpsız olduğu için çocuklarımın da sesleri yan odadan duyulduğu için konsantre olmak biraz zor oldu dolayısıyla yapa yapa dikmek istedim.


Bağcıklar içinde olacak şekilde sağ sol ve üst tafarına kıyıya gelecek şekilde dikiş çektim ve çevirdim..bağcıklar içeride oldukları için darlığına rağmen kolayca bağcıklarından tutarak kolayca çevirebilirsiniz..



 Çevrilmiş hali böyle görünüyordu..oldukça düzgün ve temiz.



Yukarıda kalıbını aldığımız ped gözü için kesilen kumaşa ütü dikişi yapalım yani kenarları ütü ile bastırıp şeklin bozulmamasını ve dikişin kolay yapılmasına yardımcı olalım..


 Bunu da yaptıktan sonra askımızın iki ucuna son bir dikiş çekip kapatalım..


Kağıt ve ped konunca geriye kalan tek şey asılmasıdır dostlarım..

Faydalı ve gerçekten işe yarayacak bir askı olduğunu düşünüyorum..dilerim beğenenler yapar yapınca da benimle paylaşırlar..
Ped gözü duvara doğru bakacak şekilde asılınca kesinlikle görünmüyor dostlar..bunun misafirler için de çok iyi bir fikir olduğunu düşünüyorum..anlaşıldım değil mi :)

Kıymetli görüşlerinizi yorum kutusuna bırakabilirsiniz..
Niyetim her gün güzel bir kendin yap (DIY) projesi paylaşmak..inşaAllah bu şekilde yaptıklarımı sizinle paylaşır sevincim artacak ve size de yaptıklarım fikir olacaktır..

Allah'a emanet olun kardeşlerim..

Sevgilerimle..


Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

8 yorum:

  1. Süper fikir. Denemek lazım. :)

    YanıtlaSil
  2. maaşallah cok güzel ve yararlı gerçekten ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. çok iyi bir fikir ben bayıldım eline sağlık canım :) bu arada bende bloguma beklerim :)

    YanıtlaSil
  4. O malum şeye yer bulma derdi yok mu... Süper fikir gerçekten. Tek sorun böyle bir şeyi kıyıp lavaboya koyabilir miyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıy kız!
      Kıy :)
      Dünya eşyası kıy derim :)

      Sevgiler.

      Sil

Recent in Recipes

SON YAZILAR