3 Eylül 2013 Salı

Anne,ben çok yalnızım



İşimin tam ortasında ve en yoğun anımda..
Ellerim köpük içinde mutfak tezgahında bir badak koyacak yer bulunamayacak kadar bulaşık birikmiş yıkanması için sıvanmış kollarım bir yandan oturma odasından gelen televizyon sesi bir yandan ayaklarımda dolaşan naciye kedi..

Derken cep telefonu çalıyor bir yandan da açık pencereden komşumun seslendiğini işitiyorum..
-Seeevgiii..

Diğer yandan kızım
-Anneeeee

Kedi hala ayaklarımda eteklerime dolanmış tırnaklarını batırarak sallanmaktan zevk alıyor.
Bir yandan ellerim köpük içinde bir yandan telefon hala çalıyor aklımda bulaşıktan sonra yapılacak işlerim var..

-Anneeee..

Kızım sesleniyor,komşum bekliyor..

Ellerimi kurulayıp kızımı biraz bekletmek için susturduktan sonra dışarıya çıkıp komşuma baktım.

-Bir yumurtan var mı?
-var..

Yumurtayı verdikten sonra kızıma dönerek ne istediğini sordum

-Süt istiyorum anne..

Mutfağa girdim sütünü hazırlayıp verdikten sonra ellerim tekrar bulaşıklara uzandı,ilk tabağı alıp süngeri üzerine sürecekken yine telefon çaldı..

Telefonu unutmuştum!

Tekrar ellerimi kurulayarak telefona cevap verdim..

Çok şükür ki telefondan bir istek gelmedi o anda zira oldukça telaşa kapılmış stres yapmıştım..
Bulaşıkların ardından evin diğer odalarını toplamaya geldi sıra..
Evin bisıkıntısı yok,kiri pası da yok sadece eşyalar ait oldukları yere konacak hepsi bu..

Oyuncaklar koliye,beşiktekiler dolaba,çamaşırlar dürülecek yerleştirilecek yatak yorgan kaldırılacak belki makine çıkartılıp süpürülecek ama araya hep bir şeyler giriyor arada hep bir istek bir talep oluyor böylece kahvaltı saati uzadıkça uzuyor..

Hele bir de bulaşık makinesini deterjanı veya tuzu bittiği bir günde!..
nerden nasıl nezaman ve ne kadar tarzından hesaplamalar yaparak yaşamak gibi oluyor bazen günler..

Saat onikiye kadar kahvaltı bitecek bulaşık yıkanacak ev toparlanacak..
Tüm bunlar sadece sabah dilimine ait durumlar..


Böyle bir telaş içinde sizi donduracak tüm planları alt üst edecek,programladığınızı sıfırlayacak bir cümle herşeyi bir anda bittirmiş oluyor.

-Anne,yanıma gel ben çokyalnızım..

-Anne benimle oynasana
-Anne ben kiminle oynayacağım?



Bulaşık yeni başlamış olmasına rağmen o anda biter.
Çamaşır asılmış veya toplanmış dürülmüş veya yerleştirilmiş o anda gerekliliği bitiyor.

Bütün bunları bir yana atarcasına elinle itersin tüm yapman gerekenler..

Bir patates bir sivri biber doğramak için dolmuş olan tezgahta yer açar bıçağını tabağını alarak yere bağdaş kurup oyun oynarsın..

Günü başında ortasında veya sonunda veya en telaşlı anında veya tam da şimdi olacak şeymi bu dediğin bir durumda..

Niye?

Bir cümle bu denli etkiliyor..
Bir cümle anne kalbine böylesine tehsir edebiliyor demek ki..

Ne yaşın önemi kalıyor ne işin..

Evet işler çok önemli..
Kadına bakar kadını bekler belki ama..

-Anne ben yalnızım,cümlesine ne cevap verilebilir?



-Mutluluğun sınırlarından birisi,şeylerden olduğu gibi hoşlanmak ve onları daha iyisi ile karşılaştırmamaktır..

-insan oradan biriktirdiği bilgelikle hayatı seyreder..

-Modern hayat bize ilişkinin değil işin öncelikli olduğunu söylüyor.

-Bebekler en tuhaf ortamlarda bile,kendilerine yeterince dikkat gösterilirse,serpilirler.

                                                                                                           Kemal Sayar-YAVAŞLA kitabından.


Bütün bunlar ve bütün yaşanan koşuşturmacanın asıl gayesi ne olduğuna bağlıdır elbet..
Anneysen ve benim gibi yoğunsan çok sıkıştığın zaman  kısa ve güzel bir formül uygulamanı nacizane tavsiye edebilirim..



Önemli olanı değil,acil olanı yap..

Böyle yaparak için rahat olacaktır..
Böyle yaparak belki yükün biraz hafifleyecektir..


Herkese kolaylıklar dilerim,özellikle de annelere :)

Sevgilerimle..


Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

12 yorum:

  1. emeğine yüreğine sağlık sevgili boyam ben gözlerim dolu dolu okudum bu güzel yazıyı , ister istemez şu dünya telaşında bazen önceliklerimizi unutuyoruz ,kendimize gelmemizi sağlayan yada yaaa ben ne yapıyorum böyle! dedirten o sihirli cümle her şeyi bitiriyor eminim :((çok ama çok teşekkürler sevgiyle kal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalbine okuyan gözlerine sağlık asıl ben teşekkür ederim,onlara yer açmalı başka yolu yok sevginin..
      Sevgiler.

      Sil
  2. çok güzel bir yazıydı canım.ağzına sağlık....herşey onlar için ...Rabbim eksikliklerini vermesin....

    YanıtlaSil
  3. Lütfen küçük büyük hiç farketmez çocuğu olan herkes yeniden okusun bu yazıyı.Lütfen önceliklerimize emanetlerimizi verelim.Rabbim yar ve yardımcınız olsun....

    YanıtlaSil
  4. ne güzel cümleler bunlar :) önceliklerimiz sevdiklerimiz oysa, günlük koşturmacaları bahane edip ihmal ediyoruz bazen onları. Allah onları yanımızdan, yakınımızdan eksik etmesin....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep onlar için herşey onlar için diyoruz ama günlük hayatımızda ayırdığımız zamana bakınca onlara ayrılan zaman nerdeyse yok,çok ilginç değil mi..
      Modern hayat Allah yavrularımızı bize bizi de yavrularımıza daha çok yaklaştırsın.
      Sevgiler teşekkür ederim.

      Sil
  5. Canımsın,ayaklarınız tek kelimeyle huzurun fotoğrafı:)Allah ım yüzlerini hep güldürsün.

    YanıtlaSil
  6. Çocuklarla ve eşle, sadece onların istekleri gözetilerek geçirilen zaman, adeta ''kayıp'' olarak algılanıyor. Hayatın öncelikleri konusunda modern insanın kafası karışıyor; kişisel olanı mı yoksa işi mi öncelemeli? Bir tercih yapmak söz konusu olursa, çocuklarıyla harcanacak keyifli bir zaman parçası mı daha kıymetli yoksa bir iş yemeği mi? Kemal Sayar - Yavaşla: sf: 31 :)
    Abla doğru seçimi yapmışsın..:) Bu arada Yavaşlayı bizde okuyoruz tevafuğun böylesi..:)
    Gayet güzel ve öğretici ilerliyor kitap!

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR