21 Temmuz 2013 Pazar

Anneni paylaşırmısın?




Akşam vakti balkonumuzda eşimle otururken bir yandan kahvemizi içiyor bir yandan sohbet ediyor arada bir de eşimin cepten okuduğu haberlere yorum yapıyorduk..
Kısa bir süre sonra eşimin sessizliği dikkatimi çekti..az geçmeden derin bir iç çekerek ekranı yüzüme tuttu..

Arkadaşına bak!

Ekrana yaklaşınca pek net göremediğim mesafeden daha yakına geldiğimde ekranda ayna karşısında gelişigüzel poz vermiş olan arkadaşımın resmiyle karşılaştım..
Eşime bana ben eşime baktım..
Bir derin iç çekiş de benden çıktı haliyle..

Aradan bir kaç gün geçtikten sonra annemi ziyarete gittik..
Sohbet esnasında bir araba sesi ardından da konuşmalar sevimli gülüşmeler ve tatlı yönlendirmeler işittik..
Arakadaşım da çocuklarıyla birlikte annesini ziyarete gelmişti anlaşılan..

Arkadaşım tesettürlü bir bayan değildi lakin eşi her namaz vaktini cemaatle kılmaya özen gösteren biriydi bu anlattıklarımsa ne hikaye ne kıssa ne de kurgudur arkadaşlarım..


Kendisine resmi hakkında mutlaka bir şeyler söylemek istedim..uygun bir şekilde uyarmak belki biraz nasihat etmek gibi..

Sokağa çıkıp elinde cep telefonuyla oynayan oğlunu görünce çocuğu yanıma çağırıp annesine seslenmesini rica ettim..
Annesi hemen kapıda belirdi..
Hal hatır sorduktan sonra kısa ve öz olarak şu cümleler çıktı ağzımdan..

Zehra,sana bişey söylemek istiyor ama hem çekiniyor hem de söylemeden edemeyeceğim için söylemeliyim..

Facebook'taki aynaya poz vererek çekildiğin resmi gördüm..

Sessizlik..

Ben ona,o bana baktı bir süre..

Ben öyle bir resim paylaşmadım ki dedi..

Bende kendisine peki kim paylaşmış olabilir diye sordum..

Oğluna seslenip yanına çağırdı..

Oğlum sen benim her hangi bir resmimi facebook'ta yayınlayıp paylaştın mı?diye sorunca..

Evet anne paylaştım,hoşuna gitmedi mi?dedi..

Arkadaşım vereceği cevabı aramaya başladı,önce ellerine baktı sonra sokağın sonuna doğru sonra oğluna daha yaklaşarak ses tonunu indirerek gözlerinin içine baka baka ''Bu yanlış bir şey oğlum''deyince oğlunun verdiği cevap ikimizin de kanını dondurmaya yetti..

Annecim sen bizim resimlerimizi her zaman payaştığın için bunun yanlış bir şey olmadığını düşünerek paylaşmıştım..




Herşeyin paylaşılabilir,herşeyin ortaya dökülebileceği,herşeyin herkese açık olabileceğini düşündüğümüz ve bunun asla yanlış olmadığını düşündüğümüz bir zamandayız..

Rabbim kalplerimizi,gözlerimizi,ekranlarımızı örtmeyi çocuklarımıza doğru model olmayı nasip etsin..

Hayırlı sahurlar..





Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

11 yorum:

  1. Yaızını okuduktan sonra derinden bir ahhh çektim.Ben face ilk açıldığından beri kullanıyordum,mezuniyet fotoğraflarım,düğün fotoğraflarım,çocuğumun doğumu,vs..Başıma bundan sebep öyle şeyler geldi ki anlatsam nutkun durur!Nazarla kalsa iyi,daha ne fenalıklar.Şimdi şahsi facemi kapadım kullanmıyorum.Sadece bloğuma ait,içinde bloğumla ilgili olan bir sayfam var o kadar.Bloğumda bile neredeyse hiç fotoğrafımız yok.Özellikle o tatlı bebeklerin fotoğraflarını görünce,korkuyorum,birinin nazarı değer bu günahsızlara diye.
    Anneler ne olur bu kadar sık fotoğraf koymayalım.İnsan paylaşmak istiyor doğru ama herkesi kendimiz gibi bilip,haset ve kıskanç yaratıkların da çevremizde olabileceklerini unutmayalım.
    Bu kısa ama manası büyük paylaşım için çok çok teşekkür ederim.Muhabbetle...

    YanıtlaSil
  2. MALESEF YAVRUM İNCELİKLERE DİKKAT EDİLMİYOR...TEKNOLOJİ İLE ÇOCUKLARIMIZI ERKENMİ TANIŞTIRIYORUZ...YAZININ SON CÜMLE DUALARINA CANI GÖNÜLDEN KATILIYORUM...RABBİM YOLUMUZU AYDINLATSIN...
    MEVLAMA EMANET...

    YanıtlaSil
  3. güzel yaklaşım yapmış cocuk

    YanıtlaSil
  4. evet ya bizde aynı hissiyattayız.
    bir çok akrabamın facebook profil resmini görünce tanıyamıyorum.Kızıyorum ama elimden birşey gelmiyor.
    Kendim 1.5 yıldır aktif olarak kullanmıyorum.
    Rabbim yardım etsin bize.

    YanıtlaSil
  5. Çok defa bende farkettim, ne zaman bir şey paylaşsam ya olur olmadık fesat yorumlar alıyorum, yada üzerime bir ağırlık çöküyor enerjim alınıyor sanki.. Daha önce inanmazdım bir insanın kem gözden bu kadar etkilenebileceğine ama yaşadım biliyorum..

    YanıtlaSil
  6. SEVGİM ÇOK ETKİLEDİ BU BENİ YAHU
    İBRETLİK
    ALLAH RAZI OLSUN

    YanıtlaSil
  7. Sanırım bazı konularda çok hassas olmak lazım...

    YanıtlaSil
  8. Facebook yüzünden ayrılan bir eş biliyorum ben. Tabi ki tek sebep o değildir ama o en büyük sebep olmuş. Güzel tarafları çok fazla kabul, hele benim gibi yurt dışında ve arkadaşlarından kopmak istemeyen biri için..ama kötü taraflarının daha çok olduğu kesin.
    İnsan fıtratındaki kendini beğendirme hissinin insanlara gösterme isteğinin tezahürü facebook.. Nefsi tatmin ediş.. Belki bazıları için gösteriş.. Face e koyarım diye foto çeken oraya buraya giden insanlar var!
    Herneyse, bunun da modası geçer belki. Asrın gücü olduğu kesin şimdilik...

    Bu arada şablonunu sevdim:) sade olmuş, sanki şu sıralardaki hissiyatını yansıtıyor gibi geldi bana:)

    YanıtlaSil
  9. ibretlik bir cevap gelmiş çocuktan..
    :(

    YanıtlaSil
  10. çocuklar kayıt cihazı gibidir. ancak anlatılanlardan çok davranışları kaydederler ve otomatik programlanırlar.

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR