17 Ocak 2014 Cuma

Kahve Koktu Miiis Gibi-Yunanistanda En çok Tercih Edilen Kahve Çeşitleri


Olmazsa olmaaaaz olmaz dediğimiz kahve!..
Bu yayına başlamadan evvel bir çoğumuzun değişmezalışkanlığı olan kahveyi SEVMEYENLER olduğunu bile bile yayına almaya karar verdim..peşinen özür diliyorum ve tüm sevgimle soruyorum ..NEDEN SEVMİYORSUNUZ?

Kahve henüz bu denli popüler ve hayatımızın vazgeçilmez parçası olmadan evvel üreticileri dışında kıymetini bilmeyenlerle akrabalık söz konusu değildir umarım :)
Kahvenin tarihini de okumuştum bir ara..kahve de patates gibi gereksiz işe yaramaz bir bitki gibi hor görülmüştü biliyormusun?

Tabii zamanla kıymete bindi ..bu gün de kahvesiz sabahına ve gününe MERHABA diyemeyen insanlarla doludur dünya..

Ülke ve ülkenin kültürüne göre çeşit çeşit değişik yöntemlerle hazırlanır kahveler..
İtalya başka Fransa başka Ametika başka Türkiye başka..

Ben size yaşadığım ülkenin en çok tercih ettiği kahve türlerinden bahsetmek istiyorum bugün..
Evet Yunanistan halkının her sabah güne hangi kahvelerle başlıyor bi bakalım..



Bu yayını hazırlayan kardeşiniz Yağlı Boya sabahları nescafe içmekten vazgeçemeyenlerden..
Mevsime ve moralime bağlıdır çoğunlukla...
Nescafe tek başıma içeceğim kahvemdir..yarım gün içilmeye devam eden..
Türk kahvesi ise burada Yunan kahvesi diye geçiyor..bu kahve türünü dostlarımla içmeyi seviyorum..genelde double :)



Sıcak yaz aylarında ise Nescafe Frappe'siz asla düşünemem bir günümü..Ramazan ayında canımın en çok çektiği nimet..su dışında elbette..



Nescafe frappe dışında yaz mevsimlerinde içmekten zevk aldığım bir kahve türü de Freddo Cappuchino'dur..
Espresso kahvesi ile yapılan Freddo Cappuchino bildiğimiz cappuchino kahvenin soğuk halidir ve şahanedir..Yunan halkı bu tür kahveyi de pek çok tüketir..



Bunun bir de Freddo Espresso olanı var..cappuchino ile tek farkı tabii ki yine soğuk ve hazırlanışından sonra içine süt katılmasıdır..



Tabii bu iki tür kahveyi yapmak için makinesine sahip olmanız gerekiyor..cappuchino makinem uzun zamandır mutfağımda yer almamaktadır..bu kahve keyfi bu yüzden evin dışında yaşanıyor :)



Şimdilerde çok popüler olan Nespresso makineleri piyasadaki yerlerini aldı..kahve türü espresso türü olmasına rağmen minik tüpler şeklinde espresso kahvenin bir çok tadına bakabileceğiniz afiyetle tüketebileceğiniz yeni bir yöntemdir..
Batı kafası yine de herşey hazır olarak herşey zahmetsiz yapılabilir mantığı..neyse canım!



Nespresso makinenin reklamı  George Clooney tarafından yapılmaktadır..ilgili reklamı da paylaşmadan olmazdı :)


Öyle ya da böyle o tür veya bu tür veya başka bir tür..bizim Türk kahvesi kadar inanın ki yerini tutamaz hiç bir kahve..falından kıvamından dost gülüşünden kırk yıl hatırından vazgeçmek kolay da değil istenilen bir şey de değil..



Bol köpüğü miiis gibi kokusu..şirin mi şirin fincanları..servis edilme şekli..cezvesi..kaşığı lokumu..herşeyiyle bir başkadır Türk kahvesi..



Afiyet olsun..hangi türden olursa olsun kahveniz..
HAYIRLI CUMALAR KIYMETLİ DUALARINIZDAN EKSİK ETMEYİN KARDEŞİNİZİ..

Sevgilerimle..




Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

13 yorum:

  1. kokusuna koştum geldim!

    YanıtlaSil
  2. benım gıbı kahve sever ıcın hos bır yazı olmuş tasarımı ıle bloğuma beklerım sevgıler hayılrı cumalar..*-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Bircan kardeşim siz benim tasarımlarımı arsızca hala çalmaya devam eden ve yine şu anda kullanımda olan tasarımınızın benden çalınmış olduğunu buradan:http://degmesinyagliboya.blogspot.com/2013/03/didem-kurabiye-kokulu-mutfagi_6.html ve buradan:http://dideminkurabiyekokulumutfagi.blogspot.gr/ görebilirsiniz böyle bir oyunun kurbanı olduğunuzun farkında olmadığınızı düşünmek istiyorum yine de ..sormak istediğim bu durumun farkında olarak mı yoksa bu arsız hırsızın reklamını yapıyorsunuz?

      Sil
  3. Bir kahvesever olarak okudum yazınızı. Teşekkürler, çok güzel bir paylaşım olmuş.
    Hayırlı cumalar.

    Bu arada ben de kave fotoğraflarımı sevgili Leylak Dalı'nın kahve konulu bloğuna yolluyorum.
    Kahveyi seven, sunumlarına, mekanlarına da bakmaya da bayılır diye yazıyorum :)

    http://fincandakimucize.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayılırım desem :) hemen bakıyorum teşekkürler Hayırlı cumalar..

      Sil
  4. Ne cay ne kahve icerim ama suan öyle canim cektiki,hemen Yunanlilara gidip icmeli bir Frappe! Bilgiler güzel,tesekkürler!

    YanıtlaSil
  5. kahvesiz bir günü düsünemem ... hayirli cumalar . sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Her türünü severim gerçekten, çok güzel bir yayın olmuş, hakikkatten sanki ortalığı kahve kokusu sardı sanki;) Sevgi ve selamlar.

    YanıtlaSil
  7. Mis gibi bir yazı olmuş Sevgi'm :)

    YanıtlaSil
  8. çok fazla kahve kültürüm yok ama türk kahvesi benim olmazsa olmazlarımdandır..Saat 11.00 benim komşularımla kahve saatimdir.Bazende akşam eşimle kahve keyfi yaparız..Şimdi canım istedi kalkıp bi kahve yapim bari:)

    YanıtlaSil
  9. Ne çok sevenim varmış :))
    Kahvenin her türünü severim. özellikle yalnızken içmeyi ..

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR