8 Ocak 2014 Çarşamba

Portakallı Kakaolu Sempatik Kurabiye :)


Selamünaleyküm hayırlı sabahlar Rabbim güzel bereketli bir gün nasip etsin herkese sevgili canlar yemeği sevenler yemek yapmayı sevenler pratik kolay tarif defterlerinde mutlaka olması gereken tarifler eklemek isteyen lezzet avcılara özel(benim gibi) kolay ve mutlaka sahip olunması gereken bir kurabiye tarifi paylaşmak istiyorum bugün..
Dün yayına girememesinin tek sebebi resimlerini beğenmememdi ama tadı tadı güzel gönül rahatlığıyla tavsiye edebileceğim benim tarafımdan ilk kez Tarif defteri yerine:EN İYİ YEMEK SİTELERİ blogununsa defalarca denediği PelinChef'in de buna hemfikir olduğu bir kurabiye tarifim var..

Blogumda paylaştığım tüm tarifleri gönül rahatlığı ile deneyebilirsiniz..emin olmadığım denemediğim hiç bir tarif eklemiyorum.
Sevilmeyen tam not almayan hiç bir tarif yok blogumda dolayısıyla denemeden tarif defterinize not edebilirsiniz kuzularım :)
Benimkiler telaşlı bir şekilde yapıldı yanınızda 4 yaşında bir bücür olunca halimi tahmin edersiniz,eminim bir sonraki sefer daha iyi olacaklar görsel olarak tabii ki tadında şüphe yok.

MALZEMELER:

- 2 su bardağı un
-1/2 su bardağı kakao
-2 çay kaşığı kabartma tozu
-1 su bardağına yakın robotta ince çekilmiş şeker ( Amerikadaki şekerler zaten ince olduğu için ben şekeri direk ekledim)
-4 yemek kaşığı tereyağı
-2 tane çırpılmış yumurta
-2 tatlı kaşığı portakal suyu
-Kurabiyeleri bulamak için yeteri miktarda pudra şekeri

Su bardağı cup ölçüsü yani 240 ml.



YAPILIŞI:

- Un, kakao, kabartma tozunu biraz karıştırdıktan sonra robotta az çekilmiş şekeri ilave edin.
- Oda sıcaklığındaki tereyağı ekleyip karışıma iyice yedirin.
- Çırpılmış yumurta ve portakal suyunu ekleyip "bu karışım nasıl toparlanacak" korkusundan kurtulun:) (merak etmeyin toparlanıyor)
-Toparlanan hamuru folyoya sarıp buzdolabında yarım saat dinlendirin.
-Süre bitince hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar yuvarlayarak her tarafını pudra şekerine bulayın ve yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizin.
-Tepsiyi buzdolabında 10-15 dk soğutun ( bu yöntem birçok kurabiyede iyi sonuç veriyor)
-Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 10-12 dk pişirin.

Süre bittiğinde kurabiyeleriniz çok yumuşaksa bile pişmedi sanmayın zamanla sertleşiyor. Ben genelde kaurabiyelerim çatlayınca fırından alıyorum...

Bekleme süresine riayet ederseniz çok iyi sonuç alacağınızı düşünüyorum



Malzemeler yapılışı ve püf noktaları Tarif defteri yerine:EN İYİ YEMEK SİTELERİnden alınmıştır..
Kardeşime buradan teşekkür ediyorum paylaştığı için ellerine yüreğine sağlık..

Biz kurabiyeleri kızımla yaptık heryer toz duman pudra şeker oldu tepsideki minik toplar kızımın kurabiyeleri fırından çıktığında ilk tadına bakılanlar onlar oldu..

Denemenizi memnun kalmanız dileğiyle afiyet bal olsun!

Sevgilerimle..


Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

18 yorum:

  1. Sempatik kurabiye :) Ellerinize emeğinize sağlık sevgi hanım..
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yayına başlık olarak ne yazsam diye düşündüm durdum evet sempatik kurabiye :) düzelttim yasemin hanımcım sayenizde güzel oldu şimdi :)
      Allah razı olsun benden de sevgiler.

      Sil
  2. Kurabiyede, anlatımda, blogda ,sahibeside hepsi çook sempatik.Çok öpüyorum,ellerine sağlık.Allah'a emanet ol..

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık geçen haftadan portakallar vardı kilerde her hafta tazesi alınınca kalmışlardı hemen bu tarifi denemek istiyorum bende sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pelin hanımcım bu tarifteki portakal miktarı çok az elinizdeki portakallı değerlendirmek adına portakallı tariflerimi aktarıyorum:
      PORTAKAL SOSLU TAVUK
      http://degmesinyagliboya.blogspot.com/2013/01/portakal-soslu-tavuk-ve-super-cekilis_6.html

      BALLI PORTAKALLI BOMBIN TATLI
      http://degmesinyagliboya.blogspot.com/2012/12/ball-portakall-bombin-tatl_9776.html

      En favori tarifim ise ve mutlaka şiddetle tavsiye ettiğim aşağıdakidir:

      PORTAKALLI YUFKA TATLISI
      http://degmesinyagliboya.blogspot.com/2012/05/portakall-yufka-tatls_2591.html

      Kolaylıklar dilerim.

      Sil
  4. Ellerine sağlık Sevgi Ablam. Çok leziz görünüyor. İçinde kakao bulunan herşeye bayılıyorum zaten. Ben bu aralar mutfağa-pastalara veda etmiş durumdayım. Biri yapsa da yesem diye bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oluyor bazen geçicidir kuzum yakındaolsan yedirirdim ama yok işte mesafe çaresi zor bir sıkıntıdır :( kargoyla göndereyim ne edeyim ya :((

      Sil
  5. Hmm nefis gorunuyor :) denemeye deger :) eline sagliiik

    YanıtlaSil
  6. Alayküm selam Sevgi abla.
    valla nefis gözüküyorlr.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Ben mi yanlış gördüm bilemedim ama Amerika'da mı yaşıyorsunuz yoksa? Şaşırdım, nedense sizi İstanbul'un göbeğinde yaşayan biri olarak hayal etmiştim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzin verilirse ben cevaplayayım Ayfer Hanım:)
      Sevgili Sevgi Amerikada yaşamıyor ben yaşıyorum tarifi benim bloğumdan kopyalamaya değer görmüş sağolsun o yüzden o açıklama da kalmış orda. Ama Kendileri İstanbulda yaşamıyor, Yunanistan da yaşıyor:)))

      Sil
  8. g+ da takip etmek istiyorum sizi ama daha yeni oldugum icin orada nasil olacak pek anlayamadim ?

    YanıtlaSil
  9. Pek sevindim beğenip de yapmana, eline sağlık. Eminim çok güzel olmuştur....

    YanıtlaSil
  10. güzel tarifleriniz için teşekkürlerr

    YanıtlaSil
  11. Çok leziz görünüyorlar ellerinize sağlık:). Kurabiyeler atıştırmalıkların en vazgeçilmezlerinden:)). Sevgi ve selamlar.

    YanıtlaSil
  12. hımm nefis görünüyor..gece gece canım çekti şimdi eline sağlık canım..uzun zamandır buralarda yoktum..sen hergün post yazacak enerjiyi nerden buluyorsun Allah bozmasın..bol bol takipçin okuyucun olsun inş.

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR