13 Şubat 2013 Çarşamba

Azrail'le yasiyorum


Derinligi ve manayi onplana tasimanin yasamanin ta kendisdir Islam..
Maneviyatin olabildigince yuksek mertebelere ulastigi,insan ruhunun sinirlari olmayan sonsuz bir huzur bahcesinin icinde arzu ettigi gibi arzu ettigi kadar surekli Allah'a dogru kostugu surekli Allah'in varligi ile mutlu oldugu bir gercektir.
Belki de bir insanin dunya uzerinde yakalayabildigi ve elinde sonsuza dek koruyacagi tek gercektir.

Dunya hayatinin son bulmasi,bu dunyadan ayrilmasi,sevdiklerini,cocuklarini yakinlarini geride birakarak hic bir burukluk hic bir pismanlik hic bir huzun tasimadan kalbin ferahlik icinde ayrilmasinin ardindan hala mutlu ve umutlu olmasina en buyuk sebeptir bu.

Her an ecelimi beklemekteyim..her an gelecegini bilerek uyaniyorum sabahlari..her an hayat denen bu ipin koparilacaginin farkindayim..
Oyle ki bir cok kez mutfagimda bulasiklarimi yikarken arkama bakip acaba geldi mi diye durup durup "ya gercekten hemen su anda gelmis olsaydi"sorusuna dalip elimdeki isin anlamini ve onemini yitirdigine sahit olmusumdur.

Hic beklemedigim bir an sanki yanibasimda nefes aliyormus gibi hayalini kurdugumu dahi soyleyebilirim..benim ciddi psikolojik sorunlarimin oldugunu dusunenler de olabilir..ici kara gonlu dar biri oldugumu da dusunenler olabilecektir mutlaka..zan ediyorum ki yukaridakiler bana oldukca uzak olan seylerdir..
Hayatin her aninda onlarca guzelligi kavramakta zorlanan bir beynim,renklere asik bir kalbim sokakta yururken etraftaki canlilara bakarken Allah'a karsi varligi ve yarattiklarindan dolayi buyuk bir muhabbet duyan bir kalbim var benim..

Mubarek peygamberimiz (s.a.s) hadisi serifinde ölümü çokça anınız deyisini hatirladim..
Hayati zehreden,insani her havalandiginda yerlere cakabilen bitis cizgisini anmayi tavsiye etmistir Efendimiz(s.a.v).

Anmaya calisiyorum iste boylece..kucuk kizim kucagimda en tatli gulusuyle yuzume gulerken,oglumun okuldan her donusunde "Nasilsin anne?"diyerek boynuma sarilirken..

Anmaya calisiyorum hayatima katmaya calisiyorum hayatimin bir parcasi olmasini istiyorum.
Ben ailem ve Azrail..ben kendim nefsim ve Azrail..
Simarmaya yeltenirken nefsim..curumeye mahkum olan bedenden dolayi kibirlenmek istedigi anlarda,basarili bir isin ardindan kendisiyle gurur duymami onu ovmemi istedigi anlarda,Azraili hatirlamaya calisiyorum.

Boylece Allah'in emri uzerine onun elinden olecegimi bildigim icin onunla yasamayi ogrenmek istiyorum..

Iste arkama baktim yine..duraksadim..azicik bekledim..
Imkansiz mi?
Canimi almaya hemen su an gelmis veya geliyor olabilir..

Hangi guc bu gercegin onunde durabilir?...





Guzel bir omur,guzel bir gun diliyorum..

..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

13 yorum:

  1. Belki senin gibi arkama dönüp bakmıyorum ama mesela evden çıkarken belki geri dönemem,yada sevdiğim birinden ayrılırken belkide bu son görüşüm diye çokça kalıma gelir gün içinde.Allah hayırlı ömür versin ve hepimizi cennette Efndimiz'(s.a.v.)le komşu etsin.Şehitler makamına eriştirsin inşallah Sevgim.

    YanıtlaSil
  2. sağımda mı solumda mı arkamda mı diye düşünmüyorum ama şimdi hatırlattın allah herkese hayırlı bir ömür nasip etsin. bir tarafım dur çok işim var diyor bir tarafım da ne olursa olsun hadii gel diyor.

    YanıtlaSil
  3. Şüphesiz ölüm ne güzel nasihattir değil mi..

    Anmak ve ibret alıp ona göre yaşamak lazım ama......

    YanıtlaSil
  4. ruh halin ziyadesi ile normal :) ölüm bazen nimettir

    Rivayet edildiğine göre Resûlullah (Sallallâhû Aleyhi ve Sellem) a şöyle sorulmuş:
    «Yâ Resûlalîah! Hiç kimse şehidlerle beraber haşrolacak mı?» Resûlullah (Sallaîlâhû Aleyhi ve Sellem) :
    «Evet gece ve gündüzünde yirmi sefer ölümü zikreden kişi on­larla beraber haşrolunacak» diye buyurmuştur.

    YanıtlaSil
  5. Hiç bir güç bu an ve daha sonra ki anlarda, kimin başına ne geleceği gerçeğinin önünde duramaz. Farkında olarak yaşamak lazım, her an hazır olmak lazım ama ne kadar farkındayız ve ne kadar hazırız, muamma...

    YanıtlaSil
  6. Ölümü herkes gibi bizlerde yaşıyacağız ama önemli olan RABBİM imanlı kuranlı ve abdestli ölmeyi nasip etsin ...

    YanıtlaSil
  7. 7275 - İbnu Ömer radıyallahu anhüma anlatıyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselâm ile birlikte idim. Ensardan bir zat gelerek Aleyhissalâtu vesselâm'a selam verdi. Sonra da: "Ey Allah'ın Resülü! Mü'minlerin hangisi en faziletlidir?" diye sordu. Aleyhissalâtu vesselâm: "Huyca en iyisidir!" buyurdular. Adam: "Mü'minlerin hangisi en akıllıdır?" diye sordu. Aleyhissalâtu vesselâm: "Ölümü en çok hatırlayandır ve ölümden sonra en iyi hazırlığı yapandır. İşte bunlar en akıllı kimselerdir" buyurdular."
    RABBİM BİZEDE AKILLI OLMAYI NASİP ETSİN BU MANADA
    ALLAHA EMANET OL GÜLÜM

    YanıtlaSil
  8. Hele ki başına beyazlar düşmeye başlamışsa,aklından çıkmıyor insanın.
    Adım adım yaşlanmaya doğru giderken ömür,daha çok düşünüyorum ne zaman nerede karşıma çıkacağını.
    En çok da akşamları,başımı yastığa koyunca.
    Bazen ürperiyorum hatalarımdan,bazen umutlanıyorum Rabbimin Rahmetinden.
    Dilerim son nefesimizde İmanımızı korumak nasip olur.
    Dilerim,Hz. Rasulumüz şefaatçimiz olur.
    Bende mimin var güzelliğim, lütfen kabul buyur:)

    YanıtlaSil
  9. DEDİKLERİN HEP HAYATIN İÇİNDE OLAN AMA FARKINDA OPLMADIĞIMIZ YADA HATIRLAMAK İSTEMEDİĞİMİZ OLAYLAR ASLINDA.BENDE HEP DÜŞÜNÜRÜM ŞU AN ÖLSEM İLK AKLIMA GELEN BENİ DAHA İİ BİLEN KIZIMMMMM. NE OLURDU ACABA ONUN HATALARINI KİM SÖYLERDİ. BAK ŞİMDİ BĞAZIM DÜĞÜMLNDİ.ALLAH HERKESE HAYIRLI ÖMÜR VERSİN.

    YanıtlaSil
  10. hazır olmak lazım. tetikte beklemek lazım. borçlu kalmamak lazım, borçları kapatmak lazım. bi de şükretmek lazım bolca.

    http://fiyuvfit.blogspot.com/2013/02/dido-thank-you-tesekkur-etmek-bi.html

    YanıtlaSil
  11. Ölüm kaş ile kirpiğimiz kadar yakın.Hayırlı amelle,son nefeste iman ve Kuranla ölmeyi nasip etsin Allah.Kendimi sohbete gelmiş hissettim Sevgi'cim.Gönlümüzün pasını siliyorsun paylaşımlarınla Allah razı olsun.

    YanıtlaSil
  12. Farkındalık bu olsa gerek, her zaman tetikte olmak. Kendini hayatın akışına bırakmadan uyanık kalmak. Allah her daim yolunda gidenlerden eylesin bizi, amin. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  13. Ne güzel bir duadır;
    Hayırlı ömür, hayırlı ölüm.
    Hepimize nasib olsun.

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR