14 Şubat 2013 Perşembe

Kutuphaneye giderken tuttu da bir yagmur..


Aksam saati gunduz postu girmek :) uzun zaman olmustur boyle yapmayali sanirim..genelde sabah vakitlerinde aksam postlari girerim de dengede bir oynama oldu sanirim bu sefer boyle oldu..gunun demini gormek gibi bisey olsa gerek..yayinlamadan resimlere baktim da..ne cabuk degisiyor hersey..sabah neydi dusunceler neydi planlar,simdi ise gece olmus gun bitmistir,dusunduklerimin bir kismi vucut bulmus bir cok planim degisime ugramistir artik..



Guzeldi ama gelismeler..gunum de guzeldi..
Sabah bilgisayarin basina gecince yagmurlu bir gundeyim evde kimse yok gonlunce otur dinlen rahatla demistim kendi kendime ama nerden estiyse cikip yurumek istedim yagmurda tek basima..eh bir de bir cok kitabim vardi ne zamandir kutuphaneye hediye etmek istedigim,bazisi ise hediye edilmisti ama aynisi bende mevcut oldugu icin bende kalmasinin bir anlami yoktu diye dusundum,yillar evvel alinan ve iade tarihi coktan gecmis teslim edilmeyi de bir kitap vardi.. boylece kalk cik kizim yagmurun temiz ve taze havanin,cisilemenin islanmanin semsiye altina siginmanin tadini cikar dedim kendi kendime..zaten her gunun evde gecmiyor mu nasilsa?




  

Bu goruntunun hayalini kurmak dahi insani evinden uzaklastirmak icin cok saglam bir sebep olabilir bazen..etkilidir benim icin..yuzlerce kitap sakin bir ortam ve disarida yagmur..
Kutuphanemizin tam orta yerine konumlandirilmis bilgisayarlara bakmak dahi istemiyorum :) olabildigince kitapsi olmaliydi hersey bugun.. kitapsi ne demek ya ;)


Elimdeki kitabi teslim ettikten sonra tavsiye kitaplar bolumune goz attim soyle bi..yoktu dostlarimin bloglarinda tavsiye ettigi kitaplarin hic biri..dolayisiyla ne hikmetse oradaki tavsiye edilen kitaplara ustun koru baktim..dostlarim mi iyi bilecekti kutuphanedekiler mi acaba?..ben dostlarimin dediklerine itibar etmeyi tercih ettim :)
Nazim Hikmet Ran beyfendinin daha evvel yayinlanmadigi kitabini ust karede paylastim..Yunancadan Turkece'ye duz tercume olarak adi:Beyazid'taki ceset..netten biraz aradim ..BEYAZIT MEYDANI'NDAKİ ÖLÜ olacakmis dogrusu :)


Kitap almayacagima dair sozler suya dusunce  tas firinimizdan ekmegimi de aldim..sicacikti..firinimizin adi "Edirne"dir..Adrianoupolis Yunancasi..Sicacik ekmegimle..ayaklarimin islakligi ile,coraplarimin verdigi rahatsizlik ile okuldan yagmurlu bir gunden evin yolunu tutmus kucuk bir kiz cocugu gibi ulastim yuvama..



Iste boyle..

Nazim Hikmet Ran demisken...sunlari da paylasayim..okutayim..mini minnacik bir his bir duygu uyandirayim icinde okuyucum,ziyaretcim..gozlerinin hakkini aldigim..

 Karşımdasın işte...
Bana bakmasan da oradasın, görüyorum seni.
Ah benim sevdasında bencil, yüreğinde sağlam sevdiğim.
Kalbime gömdüm sözlerimi, ceset torbası oldu yüreğim.
Tıkandığım o an,
Elimi nereye koyacağımı şaşırdığım o an işte,
Aklımdan o kadar çok şey geçti ki takip edemedim.
Ellerim boşlukta, ben darda kaldım.
Ellerim buz gibi, ben harda kaldım.
Bir senfoni vardı kulağımda çalınan,
bitti artık hepsi...

Köşeme çekildim, hani hep kaldığım köşeme.
Bakış açım belli oldu yine.
Geride kalan, ardından bakar gidenlerin.
Bir meltem olacak rüzgarım dahi kalmadı benim.
Dağlara çarptım her esişimde.
Yollara küfrettim her gidişinde.

Demiştim sana hatırlarsan:
“Önemli olan ‘zamana bırakmak’ değil,
‘zamanla bırakmamak’tir..”
Şimdi bana, geçen o zamanın
Unutulmaz sancısı kalır

Gittiğim eğer bensem, söyle bana kimden gittim?
Sende yoktum zaten ben, ben yine bende bittim...

Nâzım Hikmet Ran


Sevgilerimle..

..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

18 yorum:

  1. sevgim,
    kim ne dersin,yüreğinde sevdalarını çok güzel kaleme almıştır Nazım Hikmet,
    okumaktan çok büyük keyif alırım,

    şiiri sevmeme de sebep olandır kendisi...

    **

    ...
    Karım benim!
    iyi yürekli,
    altın renkli,
    gözleri baldan tatlı arım benim;
    ne diye yazdım sana
    istendiğini idamımın,
    daha dava ilk adımında
    ve bir şalgam gibi koparmıyorlar
    kellesini adamın.
    Haydi bunlara boş ver.
    Bunlar uzak bir ihtimal.
    Paran varsa eğer
    bana fanila bir don al,
    tuttu bacağımın siyatik ağrısı,
    Ve unutma ki
    daima iyi şeyler düşünmeli
    bir mahpusun karısı...


    ösledim seni beyah...

    öperim,

    şeri...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarlarimizdan biri hemde odullu bir yazarimiz..en azindan bunun icin saygi gosterilebilir balim..
      Sectigin siir de..yakiyo can :)

      Operim cok..

      Sil
  2. Yağmurda yürürken arkandan gelip, süpriizzz deyip koluna girmeyi ne de çok isterdim ahh bir bilebilsen kardeşceğizim...
    Daldım gittim yine satırlarının arasında...
    Ne diyeyim; kalemine, güzel paylaşımına sağlık ey dost! :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah kuzu..davet etmistim bir de..hani davet etmemis olsam yanmam da ah su mesafe ah ki ne ah! ;)
      Okuyan dostlarim sag olsun :)

      Sil
  3. CANIM POSTUNU OKUYUNCA YILLARDIR KÜTÜPHANEYE GİTMEDİĞİMİN FARKINA VARDIM VE BİR ÖZLEM DUYDUM
    YAĞMURDA YÜRÜMEK EN SEVDİĞİM ŞEYDİR
    CANIM BENİM BENDE GİSİ GİBİ KOLUNA GİRİP YÜRÜMEYİ ÇOK İSTERDİM
    HAYIRLI AKŞAMLAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskiden jafyada bir ugrardim simdilerde nendese unutuluyor hep bugun gittigim iyi oldu hep ogrenci hissini uyandirir bende kutuphaneye gitmek :) koluma bir de sen giretsen ablam sagimda sen solumda gizemim acaba sizin kollarriniza girmek baskalari da olurmuydu;) hep beraber yurumek ne zevkli olurdu kimbilir!

      Sil
  4. bende eşlik ettim sana yürüyüşünde şimdi okudum o satırları... :)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) yani diyorsun ki beraber yuruduk biz bu yollardaaa ..ne hos ne guzel :)

      Sil
  5. tümünü keyifle okudum baktım.
    huzurlu bir gün iyi bir gündür.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu postu hazirlarken acaba aklima kac kez geldin deep?..:)

      Sil
  6. Ay canım benim için yağmur fobi gibi bişey canım ama sen öyle hoş yazmışınki inan yağmur yağsada yürüsem dedirttin bana ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yagmurdan korkulur mu can..belki beraber yurursek guzel duugulara birakirsin o fobiyi..ne hos olurdu..

      Sil
  7. Sevgili Sevgim... buralarda da aldı bir yağmur, saatlerce elektirik gitti, seller oldu...
    Ne güzel bir şey yapmışsın, eskiden ne çok giderdim kütüphaneye...yıllar olmuş gitmeyeli, ben de farkettim... Kütüphaneye kitap verme fikri çok cömertce:)
    Maşallah, takdir ettim seni★☆★
    Okuyorum can, merak ediyorum seni ve yaptıklarını...
    Sevgilerimle♥♡♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdem..eskiden sadece bizimdik..sadece kendimiz icin bir seyler yapiyor kendimiz icin dolduruyorduk hayatimizi..simdi baska seyler baska kisiler de var oncelik tanimamiz gereken,belki bu yuzdendir boyle kucuk mutluluk-aliskanlilarimizdan vazgecmis olmami..

      Geri donmeleri dilegi ile bitanem :)

      Kalplerini sevsinler senin emi!..CAN'im!

      Sil
  8. karşımdasın işte...
    Bana bakmasan da oradasın, görüyorum seni.
    Ah benim sevdasında bencil, yüreğinde sağlam sevdiğim.

    En sevdiğim şiirlerden biridir, özellikle bu satırları... Yağmurda yürümeyi bende çok severim, herkes gibi keşke bende yanında olsaydım diyeceğim :( O yağmur damlaları mutluluk olsun,huzur olsun aksın tek tek bulutlardan üzerine...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni uzdugubanlarda bile sevmisimdir yagmuru..en buyuk nimetlerdendir kanimca..icinde damlalari adedince hikmeti var..hersey gibi..belki birlikte yururuz bir gun can,nerden bileceksin :)

      Sil

Recent in Recipes

SON YAZILAR