10 Haziran 2013 Pazartesi

Camasirlarimiz



17'nci asirda Istanbul'u ziyaret eden ve uzunca bir sure kalan Fransiz bir gezginin not ettigi hatiralarindan:

''Gunlerce Istanbul'da kaldim..sokaklarini dolastim,mahallelerini gezdim..cocuklarin oynadigi yaslilarin oturdugu mekanlarda vakit gecirdim..
Gunlerce Istanbul'da kaldim..
Sanirim Istanbul kadinlari hic camasirlarini yikamiyor..zira hic evlerin ve bahcelerin hic bir yerinde gunlerce kalmama sabah ogle ve aksam disariya cikip dolasmama ragmen hic bir zaman kurumaya birakilmis kadin camasirina rastlamadim..''


Sehvetin ulu orta dolasmadigi,bu denli cazip olmadigi iffetin doruk noktalarda oldugu kadinlarin kadin olmaktan cok kisilik sahsiyet anne olarak buyutuldugu yetistirildigi ve bu kadinlarindan buyuk sahsiyetler unutulmaz kahramanlarin dogdugu zamanlar..

Elbet camasirlarin ulu ortada asili olmasi gunumuzde cok fazla bir sey ifade etmiyor bizim icin..
Lakin soyle bir balkonumuza cikip veya penceremizden baktigmizda camasiri asilmis evlerin icindekini nasil da gozlerimizin onune seriyor..

Camasirlardan anlar insan..
O evin ekonomik durumunu,evde yasayan kisi sayisini,erkek veya disi oluslarini..nerelere gittigini,kiyafetlerin nerelerde giyilmek uzere alindiklarini..

Yaslisi var mi bebekleri yeni dogmus mu..hamilesi calisani,emeklisi sporcusu herseyi anlatir camasirlarimiz..
Biz de saniriz ki camasirdir ucusan,saniriz ki kuruyan sadece bez parcalaridir..oysa ki o ipe neleri dizmisiz farkinda olmadan..farkinda olmadan neleri sergilemisiz..

Asili camasirlar degildi iplerde sallanan..asili duran biziz oralarda,camasirlarimiz degil iffetimiz edebimiz hayamizdir havalanan..



Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

30 yorum:

  1. ah cnm ne güzel şeylere değiniyorsun.büyürken çamaşır asmaya heveslendiğimizde iç çamaşırlar en arkaya asılacak diğer çamaşırlarca gizlenmiş olacak ki kimseler görmesin derdi rahmetli anneannem.şimdi bunları öğreten de az kaldı evlatlarına.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah rahmetini esirgemesin insallah..bunu duydugumda sarsildim..daha dun isittim,bende ic camasirlari evin kapali bir bolumunde kurutuyordum..bugun yine camasir astim..bana ait hic bir parca yok ipimde,sevgiler can tesekkur ederim.

      Sil
  2. Nereden nereye...:((

    Son cümle çok doğru..gerçekten asılan çamaşırlar kişilerin karakterini ve ahlakını dahi ortaya döküyor..
    4 gün, kurusun diye, yaz sıcağında, balkonda minnacık çamaşırların durması ne amaca hizmet eder?..???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilemem ki ablam o mantigi cozecek kapasitede biri degilim :(

      Sil
    2. :) üsengeclik hizmeti diyelim :)))

      Sil
  3. İyiki varsın iyiki bu güzel yazılarını bizimle paylaşıyorsun :))

    YanıtlaSil
  4. Haya imandandir
    utanma ictekinide haya gerek
    rahmetli annanenimin ögrettigi ilk seydir camasir asmak
    öyleeee dalllanmaz disari derdi

    razi olsun yaradan ablam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her alanda kendimizi sergilemek..emelimiz bu oldu..meger ovulmeye ne kadar muhtacmisiz ablam..Rabbim buyuklerimizden razi olsun cumlemizden insallah.

      Sil
  5. Şimdi keşke o çamaşırlar balkona asılsa denecek seviyeye geldik.
    o çamaşırlarla ulu orta dolaşır oldu insanoğlu.
    Rabbim yardımcımız olsun.

    YanıtlaSil
  6. Canım, bende dikkat etmeye gayret ederim, iç çamaşırların üzerine bir tülbent örtmeye, ya da ön tarafa dış giyim, iç kısma iç giyim asmaya, ama yinede dışarı asıyoruz işte..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Camasirlarin uzerine birsey ortmek de iyi fikir,elimizden ne geliyorsa o kuzum :)

      Sil
  7. çok keyifli bir yazı olmuş, ne kadar da doğru bir konuya değinmişsiniz :) teşekkürler

    smrdmr.blogspot.com

    YanıtlaSil
  8. çok güzel bir nokta..haklısın hemde çok..

    YanıtlaSil
  9. Bende nefret ederim fotograftaki gibi camasirlarin pencereden pencereye serilmesinden. Igrenc bir durum aslinda ben böyle düsünüyorum. Zaten artik kurutma makinasi var belkide cogu kiside vardirda o yüzden camasirlar gözükmüyordur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben senin yazilarini bazen yanlis anlama özürlüyüm gülüm :))) hehehe pardon ama 17. asir yazmiyordu ilk okudugumda yaaaaa :(((

      Sil
  10. CANIM NE KADAR DOĞRU BİR YAZI YAZMIŞSIN
    ÇOK ÖENMLİ BİR KONU
    BENDE KIZLARIMA TEMBİH EDİYORUM AMAN AMAN ÖN TARAFA ÇAMAŞIR BORNOZ ASMAYIN DİYE
    BUNLAR ÇOK İNCE NOKTALAR AMA
    HECELER EDE KATILIYORUM
    ARTIK ONLAR SOKAKLARDA O HALDE GEZİYOR
    ALLAH RAZI OLSUN CANIM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle ben de katiliyorum ablacim,cihan acilip sacildikca daha ortulu daha edepli olunmali artik.

      Sil
  11. Güzel bir konuya değinmişsin yine Sevgi'cim,yüreğine sağlık.Ben sadece şunu söyleyeceğim edep haya vel iman.Yani edep ve haya imandan gelir imanı olan insan bunlara dikkat etmeli zaten. Allah'a emanet ol,sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  12. Benimde çok dikkat ettiğim ayıbın ulu orta sergilenmesinden kaçındığım durumu yazman çok hoştu. Gençlere iyi bir örnek olur inşallah.. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  13. çok güzell bır yazı ve su sıralr pek kımsenın onemsemedgı bır mesele:( tesekkurlerr ..ıncelıklere degındıgın hatırlattıgın ıcın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rahman razı olsun güzel sözleriniz ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim,Rabbim bakmamız yerden bakmayı nasip etsin..

      Sevgiler.

      Sil
  14. Bu yazını kaçırmışım canım
    Sanırdım bir ben kız kardeşlerim ve annem dikkat ediyor bu konuya
    İstanbul a ilk defa gelirken akşam perdeleri örtülmemiş apartmanlar siteler dikkatimi çekmişti yıllar önce
    Biz akşam ezanı okunup ışık açılacakken önce perde örterek büyümüş, çamaşırları ev içlerinde kapalı balkonlarda veya üzerine örtü örterek kurutmuş ve buna halen devam etmişken, gerek oturduğum sitede gerek çevremde asla perde örtmeden oturan evinde gezenkomşular görüyorum. Çamaşırlarını sermede özeni göstermeyen komşular da cabası. Komşuluk saygısı ve özeninden hiç bahsetmiyorum
    Senin bu tür yazılarını çok seviyorum
    Sevgiler

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR