1 Haziran 2013 Cumartesi

Abdest Dualarini Ogretme Yontemim

Selamunaleykum dostlarim..
Insan cocuk yetistirirken oyle guzel fikirler ve projeler hayat buluyor ve ilham olunuyor ki insana..durup dusundugunde bunun nelere sebep olacagini veya bir dusunce beraberinde neler getirecegini tahmin etmek dahi insani cok cok gercekten cok mutlu ediyor..

Bu bir tavsiye postudur! :)

Elhamdulillah..Elhamdulillah..

Cunku tavsiye etmek demek,siz de yapsaniz cok guzel olur demektir..tavsiye etmek demek,sizin yararinizadir demektir,tavsiye faydasini gordugun sana getirisi olan veya hayatina birseyler katan bir seyin varligindan haberdar etmek gibi bir seydir kardeslerim..

Resimlerde gordugunuz sayfalardaki yazilar abdest dualaridir..

Ogrenemeyen cocuklara degil,sadece cocuklarimiza ogretmek amacli da degil,ogrenip de unutabilen veya evet ogrendim ama abdest alirken okumadigi icin gereken ozeni ve ciddiyeti gosteremediginden hafizamda yer alamayan dualardir diyen herkes icin..

Tesetture girdigimde ben de her ne kadar cocukken Kur'an kursuna gitmis Kur'an'i Kerim'i hatmemis biri olsam da ve bunlari ogrenmis olmus takdirde unuttugumu fark ettigimde muslugun basina gecerek abdest almaya niyet etmek istedigimide...durdum..

Peki ya simdi?..

Nasil abdest alacagim?..

Abdest dualarini iceren kitapcigi banyoya tasimak kisa sure uygulanabilecek bir yontemdir daha sonra burada paylastigim yontemi kullanarak abdest dualarini Elhamdulillah yeni bastan ogrenerek evet iyi bir abdest dogru bir abdest aldigima inanarak ve icim rahat olarak ibadetlerimi eda etmeye devam etmistim..

Simdi konu cocuguma abdest dualarini defalarca ogrettigime ragmen unuttugunu soyleyen ogluma abdest dualarini   beynine kazitircasina ogretme konusu ve cabasidir,bunun icin daha iyi bir yontem arayisina girerek gunlerce dusunmustum ve cok sukur ki buldum Allah buldurmus oldu kardeslerim..



Internet uzerinden abdest dualarini bularak bir resim duzenleme programinda yazi boyutunu(puntosunu)renkli yerlerini ve numaralandirmasini gerceklestirdim.. 
Uzerinde arapca olarak yazilislari oldugu icin,ve bu ayetlerin banyoda kalmasi uygun olmadigi icin ''tasinabilir'' bir yontem oldugu kesin.



Ardindan da fotokopi isleriyle ilgili olan bir kitasiyeye mail ile resimleri gonderdim,telefon ederek de detayli izah ettikten sonra arkali onlu olarak PVC yontemliyle kaplanmalarini rica ettim..


Boylece banyoya abdest almak icin her girdiginde yanina alabilecek dualari muslugun arkasina koyarak okuyabilecek ve insallah unutmamak uzere ezberleyecek.

Bunlardan 5 adet yaptirdim ve daha cok yaptirmaya karar verdim..cevremdeki herkese bunlardan hediye edecegim..3 tanesini hediye ettim bile :) sen de istersen sana da hediye edecegim,adresini ver yeter ki sen :)

Demek istedigim o ki herkesin boyle bir seye ihtiyaci olabilecegini dusunuyorum..biz kendimiz bilsek dahi insanlik halimiz geregi ummadigimiz anda abdest almamiz gerekebilir,dualar ezberimizde olmayabilir..Maazallah seytan abdest alirken dualari bize kolaylikla unutturabilecegi,evimize gelen ve abdest almasi gereken(orn:bir cenaze esnasinda)kendisine verilebilecek abdest almasini kolaylastiracak iyi bir dusunce oldugunu dusunuyorum..bilmem siz ne dusunursunuz ama bu dualari evvel cevremdekilere ardindan mahallemizdeki Kur'an kursuna giden yavrularimiza,bundan sonra elimden geldigince evime gelecek olan dostlarima da hediye edilmek uzere elimde surekli bulunmasi gereken bir sey olmasini isterim..

Bilemiyorum boyle bir yontemi kullanmak isteyenler olur da ciktisini alarak kaplayip kullanmak isteyen veya hediye etmek isteyen olur mu?..icimden bir ses evet bundan faydalanabilecek kardeslerin vardir diyor :)

Dolayisiyla kardeslerim asagidaki resimlere tiklayarak tam boyutunu gorebilirsiniz bu dualarin ciktisini alabilir,kaplayarak siz de hediye edebilir veya ailenizle birlikte kullanabilirsiniz..





 


Sizin sayenizde ogrenilirse,sizin sayenizde baskalari da bunu yaparsa kisaca sizin sayenizde bu yayginlasirsa okunan her duadan,alinan her abdesten sevap miktari amel defterinize siz bu dunyadan gocup gitseniz dahi yazilacaktir.. Bir cesme yaptirmis bir kuyu actirmis bir vakfa bagis yapmis gibi..

Gucu yeten bunlardan mahallesindeki camiiye dagitilmak uzere hazir edip cami imamina verebilir veya istifade edilebilecek kisilere iletilebilir diye dusunuyorum..aklima ilk gelenleri paylasmak istedim ben sizin de bir oneriniz var ise lutfen paylasirsaniz cok memnun olurum kardeslerim..

Gucu yeten camisindeki abdest alma musluklari adedince hazirlayip hatta su almayacak sekilde deldirerek incecik bir zincirle sadirvana monte edilmek uzere monte edecek kisiyi de buldugunu soyleyerek cami imamiyla bu dusuncesini paylasabilir kardeslerim.

Ki..camiye gelen herkes..bir dusunsenize..abdest almak icin cuma namazina gelenlerin sayisini..o cemmatten dualari bilen bilmeyen herkes mutlaka karsisinda asili duran dualari okuyarak abdest alacaktir..cemaat abdest aldikca o dualarin orada olmasina vesile olanda yuzlerce binlerce abdesten sevap payini alacaktir Allahin izniyle..

Dunyanin son gunune kadar..

Insallah..

Allaha emanet olun..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

11 yorum:

  1. çok güzel bir fikirmiş. ben lavobanın önüne yazıp koymuştum. kızım gide gele yırtmış onları

    YanıtlaSil
  2. Ezan duasını bu şekilde çoğaltarak çocuklarımın okuması için farklı alanlara asmıştım.
    bu günlerde bunu da yapmayı istiyordum.Sayenizde hazıra konmuş gibi oldum :)
    indirme tamamlandı şimdi de kopyalayıp çoğaltma işinde sıra
    Allah(cc)razı olsun sizden

    YanıtlaSil
  3. Süper olmuş bu , çok beğendim. Allah razı olsun.
    İnsan yeter ki istesin, sevap kapısı bulmak öyle kolay ki..
    Yakınlarda benim de namazla alakalı böyle bir çalışmam olacak inşallah

    YanıtlaSil
  4. çok ama çok güzel bir fikir olmuş bu paylaşmanızda ayrı bir güzellik çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
  5. bende kopyaladım Allah razı olsun cnm..

    YanıtlaSil
  6. Çocukken annem de buna benzer bir yöntem uygulamıştı. Gerçi o zaman PVC kaplama bu kadar rahat ulaşılabilen bir şey değildi. Bu yüzden -hatırladığım kadarı ile- yalnızca Türkçe anlamları vardı duaların ve onları okuyordum. Güzel bir paylaşım olmuş, sağ olun.

    YanıtlaSil
  7. çok tebrik ederim,çok güzel bir fikir olmuş...sayenizde benim gibi bilmeyenlerinde öğrenmesine bir vesile Allah razı olsun...

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık çok güzel olmuş hemen bende ediniyorum tavsiyelerinin devamını bekliyorum...:)

    YanıtlaSil
  9. Güzel düşünce. Tekrar ede ede beyin hafızaya alacak zaten. Blogunu tekrar inceleyeyim. Çocuklara dua ezberletmenin pratik yolları varmıymış bir bakayım. :) Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel bir düşünce, paylaşımınızı hemen aldım izninizle... Allah razı olsun, hayırlarınızı arttırsın...

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR