14 Haziran 2013 Cuma

Ben seni kiyafetimle döverim

SEMERKAND DERGISI-Eylul 2011 Sayisindan UYUM DELISI MISIN yazisindan alinti yapilmistir

Kiyafetlerine asiri ozenip,fazla anlam yukleyenlerin kendilerine oldugu kadar cevresine de zarari dokunacaktir.

Nasil mi?

Oncelikle her gun farkli giysilerle boy gosterdigi,takip takistirdigi icin cevresinde bulunan bunlara sahip olamayan arkadaslari icin ozendirici olacaktir.
Ayni zamanda iki taraf arasinda gitgide buyuyen bir mesafe olusacaktir.

Cunku kendisinin her gun farkli farkli giydigi kiyafetleri pek cok kisi alamamaktadir.
Bircogunu da gizliden gizliye bu tarza ozendirmis ve alim yapmaya itmis olacaktir.
Bunun disinda,kendinde gosterdigi bu titizligi baskalarinda goremediginde digerlerini bakimsizlikla,demode giyinmekle elestirmeye,hatta giybetlerini yapmaya kadar ileri gidebilecektir..

Semerkand dergisi:Uyum Delisi misin
Yazar:NURBAHAR AYDIN

Ozellikle gunumuzde cok nemli oldugunu dusundugum kisa bir kose yazisini paylasmak istedim dostlarim..

Uzunca dusunulmesi gereken bir sey oldugunu dusunuyorum..
Ozellikle bir bayanlarin dunyasini alt ust edecek,evdeki huzurumuzu kaciracak kadar riskli ve uzerine egilmemiz gereken,uzerinde dusunerek kendimizi duzeltmemiz gereken bir nokta oldugunu dusunuyorum..

Ek olarak sizinle bir hadis-i serif de konuyla ilgili ve cok yerinde oldugunu dusunerek paylasmadan edemiyorum:

Ebû Hüreyre radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre, Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
“Hayat şartları sizinkinden daha aşağı olanlara bakınız; sizden daha iyi olanlara bakmayınız. Bu, Allah’ın üzerinizdeki nimetini hor görmemenize daha uygun bir davranıştır.”
Müslim, Zühd 9.


Böyle yaparsanız, hem kendinizi bir şey zannedip kibre düşmezsiniz hem de makbul olanların yolunda olmuş olursunuz.  

Iddiali ve satafatli hayat tarzina meyilli insanlar var,boyle yasamak icin buyuk gayretler iicnde olan kardeslerimiz var..
Uzulerek bakiyorum onlara bazen..
Oyle uzak gorunuyorlar ki dokunmak bir yana yaklasip konusamiyorsunuz kimi zaman..
Kimi zaman dikkat cekmek icin ilgi gormek icin en titiz hali en alimli ve calimli davranislariyla hareket eder..
Kirismamasi icin ozeniyor kirismamasi icin bukuluyor lakin gozden kacirdiklari cok cok onemli bir noktayi kacirmis oluyorlar boyle olunca..

Insanlara insani gelmeyen,samimi olmayan birine karsi insan nasil yaklasabilir..
Insan nasil isinabilir ki kendini hapseden ve ulasilmaz bir yere yukseltmek icin gayret eden kimselere..

Bu tur yukseklerde cok yalnizlik var..bu tur yukseklerde cok vesvese cok dusunce cok gurur vardir..
Mutluluk,dostluk insanlik hele ki muslumanlik cok uzaklardadir kanimca..

Dusunsenize:ULASILAMAYAN BIR MUSLUMAN Olmaktan bahsediyorum..
Neuzubillah..

Duam sudur ki:

Rabbim kalplerimizi yumusatsin,kalbimizi egsin,buksun inceltsin..dileklerim bu yondedir..
Dilerim ki mutevazi ve asil,kaliteli ve derin kadinlar oluruz..
Bu yolda yuruyerek serefli bir nesil Efendimize (s.a.s) yakisan ve onu hakkiyla temsi leden sunnetini yasatan bir ummetin en agir taslarini biz yetistiririz..

Rabbim sadeligi ve maneviyati,vakur ve basiretli adimlarla islam suuru merdiveninde yukselmeyi en yukarilara en yukseklere ulasmayi nasip etsin..

Amin..

Cumamiz Mubarek Olsun Kardeslerim..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

8 yorum:

  1. canım sanada hayırlı cumalar, çok güzel bir konu şeçmişsin evet malesef öyle bazı insanlar kıyafette çok önem verip en marka ve pahalı şeyleri alıp onu giymeyi seviyorlar ama bence bu bir müsrifliktir. Uygun fiyata çokda güzel şeyler alınıp giyilebilir.
    Ayrıcada duan çok güzel ben canın gönülden AMİN'.. diyorum.

    YanıtlaSil
  2. Canı yürekten amiiiin diyorum
    Hayırlı cumalar

    YanıtlaSil
  3. Amin... Seninde Cuman Mubarek Olsun Canim. Aslinda sadece kiyafetle kalsa bu durum ama bunu hepimiz yapiyoruz yemek fotograflarinida yayinlamak ne kadar dogru bilemiyorum, özellikle ramazan aylarinda ramazan sofralarini paylasmayi dogru bulmuyorum ben bu benim görüsüm. Tarif paylasmanin kötü bir sey oldugunu düsünmüyorum ama süpesiz iyi niyetli arkadaslarimiz var ki var ama bazi arkadaslar var sirf yemek takimlarini göstermek icin paylasiyor üzerindeki yemeklerde cabasi.

    YanıtlaSil
  4. Bu güzel duaya yürekten amin diyorum. Yazın çok güzel olmuş. Özellikle de gençlerimizin gözlerini kör eden bir marka tutkusu var. Reklamlar gencecik beyinlere sıfır beden olmalısınız, kalite(!)li markalar giymelisiniz, en pahalısı, en fazlası, en en en eni sizde olmalı mesajı veriyorlar. Allah hepimizin kalplerini birinci kalite yapsın inşallah..

    YanıtlaSil
  5. Allah binlerce kez razı olsun. En içten Aminlerimle beraber okudum... Allah tüm inananların kalplerine bu bilinci yerleştirsin inşallah :)) Selam olsun...

    YanıtlaSil
  6. hayırlı cumalar.Kesnlikle tüm müslüman bayanların hatta bütün bayanların baş belası bu moda, kalite ,gösteriş,uyum merakı.Kimbilir kaç kişiyi yolundan çıkardı.Müsriflik, cimrilik,gurur,yalnızlık,ulaşılamamak,kimseyi beğenmemek :( Rabbim hepimizi bu illetten korusun....

    YanıtlaSil
  7. Slm, konuyla alakasız ama bir şey sormak istiyorum. Yabancı bir blog beni takibe almış. Bloga bakıp ilgi alanımdaysa ben de ekleyeyim dedim ama bakmaz olaydım. Hiç hoş görüntüler yoktu. Ne için açılmış bir blog olduğunu bile anlamak zor. Kumanda panelinde engelleme kısmı var ama nasıl kullanılacağını bilmiyorum. Yardımcı olursanız sevinirim. Siz de bir kontrol edin isterseniz ben mi yanlış anladım acaba? Sarı saçlı dilini çıkarmış bir kız var.

    YanıtlaSil
  8. Uyum, ahenk güzel şey de abartıp her detayı en ince ayrıntısına kadar paylaşmak bana da çok garip geliyor. İnsanın beğendiği şeyi etrafa göstermek istemesi insani bir duygu beşli ama sürekli olarak günümüz tabiriyle "moda ikonu" gibi davranması tuhaf geliyor bana.
    Bir de illet olduğum bir söz var ki "kombin". Bugün ne giysem isimli programın dilimize yerleştirdiği bir kelime...

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR