1 Aralık 2013 Pazar

Ev Yapımı Duş Jelim


Yüz temizleme jelim olduğu halde yine de doğallığına ve kokusuna dayanamayarak eczaneden aldığım ek katkı madde ve içeriği olmayan saf zeytinyağlı sabunumu kullanmak sürekli yaptığım bir şey değildi..
Yüz temizleme jelim de eczaneden alınmış olabildiğince katkısız ayrıca da ambalajı kullanımını pratik hale getirdiği için üzerinde basıp bir doz alıp yüzümü temizliyorum böylece her sabah..

Peki sabun ne zaman kullanılacaktı..bir yandan da yüz daha hassas olduğu için kuruluk yapar düşüncesiyle banyodaki dolaba atılıp kaderine terk edildi..
Bu sabunu ne yapmak gerekiyordu acaba :)
Üzerinden zaman geçmeden yaşlanıp çatlamadan gövdesi güzelce tencereye alınıp rendelendi evvela..



Yalnızlık çekmemesi için de bir 2 bardak soğuk su eklendi içine..

''Şişeye alındıktan sonra donma ve koyulaşmayı önlemek için suyu kullandığınız sabundan 2*3 kat fazla koymanızda fayda var.Jeliniz bildiğimiz jelerden daha sıvı dahi olsa köpürmesi değişmeyecektir bu durum sizi korkutmasın''


Sabun rendesi eriyene dek çırpıldı durdu..


Köpürdü..kimbilir belki de alındı belki de darıldı bana :)))


Ama sonraaaa...cam bir şişeye aktarıldığında halinde oldukça memnun görünüyordu..tazelenmiş yer değiştirmiş türü başka bir isimle isimlendirilmiş olarak bir an evvel kullanılmak için sabırsızlık duyulan bir jel oldu :) Jelim yavaş yavaş şişede koyulaşmaya daha katı bir kıvama ulaştığı için üzerinde sıkma aparatı bulunan bir ambalaj almayı düşünüyorum.


Dolaptaki doğal yağlardan katmayı da düşünmedim değil içine..lakin bu haliyle çok iyi göründüğü için başka bir müdahalede bulunmadım..
Bu şekilde duş jelimi kendim elde etmiş oldum..
Gözümü tırmalıyan tek şey şişesi..ilk fırsatta daha uygun bir yere aktarılması gerekecek..o zamana dek evi bu şişe ve yeri banyo dolabım :)

Kullanılmayan sabunlar veya aktardan aldığımız doğal sabunları bu şekilde duş jeline dönüştürebiliriz..hemde çok düşük bir maliyete yüksek kalitede bir ürün elde etmiş oluruz..
Tavsiyemdir..

Sevgilerimle..


Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

12 yorum:

  1. Dogal ve kolay olmus. Zaten dus jelleri cok zararliymis. Bunu deneyecegim. Ellerinize saglikk ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. içeriğini bilmemektir kötü olan içindekilerin tümü de yazılmıyor etiketine bu yöntemi sevdim ben arap sabununuda denemek lazım bu şekilde :))) sevgiler.

      Sil
  2. en sağlıklısı hazır kullandıklarımız fark etmeden yaşlandırıyor bizi ellerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olumsuz yanlari cok kullanmk zorunda degiliz aslinda yontem cok bilen paylassin ben nacizane bunu paylasmak istedim sevgi ve dua ile kalin tesekkur ederim.

      Sil
  3. ellerine sağlık arkadasım ne iyi etmişsin ben de yapcam bak özendim.sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaparsan suyunu bol koy canısı korkma sulu olmasından katılaşıyor git gide :) sevgiler teşekkür ederim.

      Sil
  4. çok kolay olmuş, siz o şişeye bambaşka bir görüntü verebilirsiniz eminim :)
    Doğal yağda hem yumuşatır hem de mis gibi koku verir aslında. Portakal.. gibi.

    Ben fazla sabunları eskilerin yaptığı gibi çekmecelere dolaplara yerleştiriyorum :) mis gibi kokuyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Portakal! muthiş bi fikir bi de severim ki portakal kokusunu :)
      Senin yöntemin de iyiyimiş sabah yorumu okuduğumda gülümsedim teşekkür ederim Allah razı olsun :)

      Sil
  5. aaa ne pratiklik bu böyle:) eldeki küçük ve kullanılmnayan malzemelerle faydalı şeyler elde etme fikri ne hoş.. eline fikrine sağlık..,
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel birşey yapmışsın canım. Afferin becerikli Sevgim benim. Ellerine kollarına sağlık güle güle sağlıkla kullan..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vuslatım çok teşekkür ederim öpüyorum seni Allah razı olsun :)

      Sil

Recent in Recipes

SON YAZILAR