11 Aralık 2013 Çarşamba

Multo Belle Bir Lazanya Tarifi


Şahane bir tarif buldum mutlaka tavsiye etmeliyim dedim..
İlk eşimle birlikte yapmıştık..evde misafir varken yeni bir tarif denemek nedir bilirsiniz :) büyük risk!..
Hamdolsun paylaşan kardeşime ki yanıltmadı tarifi..zorluk çekerek yapıldı denilebilir ama bir o kadar da eğlenceliydi ortam..


Afiyet ve muhabbetle yendi..sevgiyle pişirip muhabbetle yedirdiğin belli canısı :)
Dün bir kez daha denediğimde hiç zorlanmadım..yine afiyetle yendi dolan tabaklarımız..yine tepsiye bakıldı ne kadar kalır bir sonraki öğüne :) bitmesini istemiyor insan güzel tarif olunca dimi :) mutlaka korkmadan tavsiye ediyorum bakın yapın yedirin sevindirin ve mutlaka şükretmeyi ihmal etmeyin..



Bereketli de oldu bu arada..
Alemlerin Rabbi olan Allaha  hamdolsun..

Malzemeler:

12 yaprak Lazanya hamuru
Kıymalı sos:
250gr. Kıyma
1 Kurusoğan
2 Subardağı domates konersevesi
1 Havuç
Tuz, Karabiber,kekik
2 Defneyaprağı
Taze 6-7 dal Fesleğen
1 dolu Yemekkaşığı Domates yada Bibersalçası
Pechamel sosu için:
3 Yemekkaşığı Tereyağı
3 Yemekkaşığı Un
Tuz
Yarım litre süt
150gr. Kaşar peyniri


Yapılışı:

-Önce kıymayı yağsız kavurun suyunu çekince ince kıyılmış soğanları ve havuçları da ekleyin kavrulunca diğer malzemeleri de koyun ve kısık ateş de 10 dakika pişsin.
-Başka bir tencerede önce tereyağı ile un kavrulur bir bardak su dökülür ve çırpıcı ile ile çırpılır süt de dökülür.. Top olduysa bilendır ile ezilir. Tuzu da eklenir, karıştırarak kaynatılır koyu bir sos oluyor.
-3. Tencere ye su kaynatın.
Her ne kadar paketlerde "pişirilmeden kullanılabilir" yazsa da biz hamurları biraz yumuşayınca ya kadar haşlıyoruz.

Küçük bir fırın kalıbı (benim ki 35cmx45cm) yağlayın, önce hamur, beyaz sos, kıyma sos, sıralamasıyla üst üste 4 kat yerleştirin. En üste beyaz sosdan dökün ve kaşarlı rendeleyip fırın da üstü kızarana kadar pişirin.
Afiyet olsun..


Tarifi kolayca bulmam için buraya da aktarıyorum ama siz kardeşimin blogunu mutlaka ziyaret edin şurada:Mutfak Felsefesi:İtalyanın en sevilen yemeği lazanya

 

Makarna!..her çeşidi zarar ziyan her çeşidi bayramdır sofraya konup tabaklar dolunca..Elhamdülillah..


Kıvrımlısı fırfırlısı kısası uzunu burgusu arpacığı pennesi tel şehriyesi..
Kavurarak haşlayarak fırınlayarak soslayarak evire çevire salçayla tereyağla olmadı varsın olsun ketçapla..her daima sevilen ve hayır demek zor olan bir nimettir :)

Tekrar tekrar çok çok teşekkür etmek istiyorum yapın mutlaka yedirin sevdirin :)

Allah razı olsun Ceydacım..


Sevgilerimle..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

5 yorum:

  1. Merhaba,yazılarınızı severek okuyorum.Fakat bazen sadece müzik çıkıyor neden acaba?Birde şu müziklerin isimlerini yazsanız.Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece muzik duyuldugu zaman sayfayi tazelemenizde fayda var..yarin her iki muzik listesini de yayinlayacagim insaAllah..sevgiler

      Sil
  2. Sevgili yağlı boya,cevapladığınız için çok teşekkürler.Mutlu oldum...

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel gerekiyor, merak ettim doğrusu. Bu nimetleri bize sunan Yaratıcı'ya binlerce şükür..

    YanıtlaSil
  4. ALLAH razi olsun canim.. denemissin tarifimi.. cooook mutlu oldum ;) yine beklerim; mutfakfelsefesi.blogspot.com vesselam..

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR