9 Aralık 2013 Pazartesi

Naciye


Bayrama bir kaç gün kala balkonda oturmuş sokakta küçük bir kedinin miyavladığını işittik..
Sokağa baktığımızda geçen arabaların altında kalma ihtimalinin yüksek olduğunu fark edince kedinin geçen arabalar tarafından ezilmesini önlemek için eve alarak biraz süt içirmiştik..
Zamanla kedi bize biz kediye alışınca biraz toparlanana dek evimizde kalmasına karar verdik..çok zayıf ve çok küçüktü..
Zaman geçtikçe çocuklar ve evdeki herkes bir kişi hariç kediye alışmıştı..


Kedi artık kedimiz oldu zamanla..artık bir adı bile vardı:Naciye..
Kendini toparlamış tombul tatlı bir kediye dönüştü zamanla..acıkınca pencereleri tırmalayan asla uyutmayan uyandırmak içinden elinden geleni yapan acaip kararlı ve azimli bir kedidir Naciye..

Kedilerin inanılmaz canlılar olduğunu düşünüyorum..özellikle de çocukluğumda babannemin evindeki Mamur ismindeki kediyle geçen zamanları hatırlayınca..tatlı hatıralarımın etkisi altında kalarak kedilere karşı sempatim artar..
Küçük bir kız çocuğu kakaolu sütünü kedisiyle paylaşır bu hatıra güzel bir anı olarak kalır da kedilere soğuk bakar mı insan?


Naciyeyi bu şekilde seccademde uzanmış gördüğümde acaba İslamdaki yeri nedir alimler bu konuda ne demiş Efendimiz (s.a.s)ne buyurmuştur diye merak edip münük bir araştırma yaptım ve bakın neler buldum :)

Eshab-ı kiramdan kayınpederim Ebu Katade'nin abdest alması için bir kaba su koymuştum. Kedi gelip bu kaptan su içiverince Ebu Katâde biraz daha su içmesi için, kabı kedinin önüne uzattı. Benim kendisine hayretle baktığımı görünce, "Niye hayret ettin ey kardeşimin kızı, Resulullah efendimiz, "Kedi pis değildir, etrafınızda (evinizde) serbest dolaşsın buyurdu. Kendisi de abdest almıştı, ben de sünnet eylemekteyim" dedi (Nakleden: İmam Malik, Muvatta, Taharet [2.13]-Diğer Kaynaklar: Ebu Davud, Taharet, 1/38; Tirmizî, Taharet, 1/69; Nesaî, Taharet, 1/54; İbn Mace.Taharet, 1/32, Ayrıca bkz. Şeybanî, 90).


Sevgili Peygamberimiz(s.a.s), kedisi Müezza'yı o kadar çok severmiş ki, Müezza bir gün sedirde oturan Peygamber Efendimizin'in giysisinin ucunda uyuya kalmış. Her kedi dostu gibi uyuyan bu güzelliğe kıyamayan Efendimiz(s.a.s), Müezza'yı uyandırmaktansa giysisinin ucunu usulca keserek kalkmayı tercih etmiş. Hz. Muhammed, kedisi Müezza içtikten sonra kapta kalan su ile abdest alacakken Sahabe-i Kiram Ebu Nuaym "Ya Resul o sudan kedi içti" deyince, Resulullah "Onlar en temiz ağıza sahiptirler" buyurmuş ve abdest almıştır (Hadisi Nakleden Peygamberimizin eşi Hz. Aişe annemiz(r.anha).

..hadislerin kaynağı ve daha fazla bilgi:İslam'da özel bir hayvan


Köpeklerin dinimizde necis(pis)olduklarını biliyordum ama kediler hakkında geniş bilgim hatta hiç bilgim yoktu..kedileri sevmenin sünnet olduğunu Efendimizin de bir kedisi olduğunu hatta adını öğrenince kedilere bakışım biraz daha değişti..

Daha evvel merak edip araştırsaydım şüphe yok ki kedimizin adını Müezza koyardım..cinsiyeti ne olursa olsun..

Sevgilerimle..


Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

6 yorum:

  1. Hadisler çok hoşuma gitti. Kediler inanılmaz canlılar gerçekten....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kediler hakkındaki hadisleri bende ilk kez okudum inanılmazlar gerçekten..sevgiler.

      Sil
  2. Hiç duymamıştım bunu... Ama ben hayvanları çok sevsem de evde besleme fikrine alışamıyorum. Tüyleri falan dökülüyo yaa, rahat edemiyorum. Hiç bu açıdan bakmamıştım ama, güzel bir bilgi olmuş ablacım teşekkür ederim kendi adıma...

    Bir de dediğini yaptım kaldırdım geçen günkü yazımı hatta ona benzerleri... Haklısın galiba kötü şeyler yazmak daha çok sıkıyor insanın canını...

    Sevgilerimi gönderiyorum sana, en derinden....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En güzeli en sağlıklısı gelen bişeyler yazacaktı iyi niyetli tabii ki ama bu o anki halini daha da derinleştirecekti..Rabbim huzur nasip etsin cümlemize..teşekkürler benden Allah razı olsun.

      Sil

Recent in Recipes

SON YAZILAR