26 Haziran 2012 Salı

Temizle ve ört

Sevgili ablamla konuşurken bu gün biraz temizlikten ve bunun yanında herşeyden biraz biraz bilgi alış verişi yaptık.Temizliğe azalmış olan ilgimi bir postta yayınlamıştım ama ilgili postu bulamadığımdan link verip sizleri o konudan ne yazık ki istemeden mahrum bırakacağım.
Melek ablam ile temizlik ve faydalarından tutun da gece örtünmesi ggereken kaplaaarıncaya dek akademik bir konuşma yaptık,yaptık  evet.
Sonra dedim ki bunu da yazmalıyım bloga,mutlaka bu güzel sünnetten haberdar etmeliyim dostları.
Peki neden kendimize zulmetmeyecek kadar temiiz olmalı evlerimiz ve neden geceleri örtülmeli açık  kaplarımız bardaklarımız veya sürahilerimiz..

Sebebine buyrun dostlar:



SORU: Gece hastalık yağdığı için yiyecek ve içecekleri kapatmak gerektiği doğru mudur?
 
CEVAP: Evet, doğrudur. Bir hadis-i şerif meali şöyledir:
(Gece açık kapları örtün, su kırbalarını bağlayın! Çünkü yılda bir gece veba iner ve bu hastalık, kapanmayan kabın ve bağlanmayan kırbanın içine düşer.) [Müslim]

Gökten zehir yağdığı da bildirilmiştir. Onun için evde açık olan kap kacak her şeyi kapatmak sünnettir. Gece açık kapları örtmekle ilgili hadis-i şeriflerden birkaçı şöyledir:

(Gece yatarken, su kaplarının ağzını bağla, yemek kaplarının üstünü ört, yanan kandili [veya mumu] söndür! Eğer kapayacak bir şey yoksa, Besmele çekerek bir çubuğu üstüne koy!) [Müslim]

(Gece kapları kapayın, boş kapları da kapatın veya ters çevirin!) [Buhari]

 Her zaman tertipli, düzenli olmak, temizliğe riayet etmek çok iyi olur. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Kap kacağı yıkamak, evi temiz tutmak, zenginliğe sebeb olur.) [Hatib]



Başucu notu olsun..

Sevgiler ve buu günlük bu kaadar canlar..



..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

9 yorum:

  1. ben gece hastalık yağdığını bilmiyordum özellikle sürahi bilgisi çok hoşuma gitti bundan sonra bende dikkat edeceğim paylaşım için teşekkürler canım

    YanıtlaSil
  2. Allah c.c. razi ve memnun olsun nurum
    temizlik imandandir,tarikata dönüstürmeden ;)

    bu konu bana sunu istememi fisildadi bir sünneti seniye kösen olmalimi ;))

    YanıtlaSil
  3. @Tokideki ses:Bende ilk okuduğumda şaşırmıştım..
    Rica ediyorum arkadaşım..

    @Allah ne verdiyse:Bir sünneti seniye köşem olmalı mı?..
    Şu fikri laboratuvara alıp inceliyorum güzel ablam..

    YanıtlaSil
  4. temizlik imandan gelir diye bosuna söylenmemiş. :)

    YanıtlaSil
  5. @Merve Yıldız MY. Fashion:yani yani yani :)

    YanıtlaSil
  6. Büyüklerimizden sürekli duyarak büyüdük,açık bırakmayın kapları hastalık yağar diye batıl gibi gelirdi ama uyardım.Şimdi islami düşünürlerin sözleri ile sabitlendi,teşekkürler,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  7. Bas ucu notu okadar guzeldiki guzel bilgiler icin allah razi olsun <3

    YanıtlaSil
  8. @BİRİNCİSİN:Büyüklerimizin varmış bildiği çoğu zaman bende hak verdim onlara..sevgiler ablacım..

    @KeleBek MisâLi ...:Amin canım cümlemizden

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR