14 Haziran 2012 Perşembe

Çıplak aileler

Mahallede olduğum zaman süresince hep aynı..
Kendileri de iki kızı da..
Sosyal ama sessiz..
Garip bir sessizlik değil ama alışılmış da denilemeyecek türden..
Mahallede bir çok yerde karşılaşmış evine gitmişim evime gelmiştir..ama hep aynı dinginlik hep aynı sessizlikle geçiyordu konuşmalar ve sohbetlerimiz..
Hatta bir kaç kişiyle kurduğu cümlelerin sayısı toplasan belki 10 ile 15'i geçmiyor..
Yani ben bu kadınla başbaşa bir yerde kalsam taş çatlasın zordan mıdır mecburiyetten midir bilemiyorum ama dilinden çıkacağı sözler 20 kelimeyi aşmaz..yemin de edebilirim..
İki çocuklu bir kadın..İki genç kız annesi..Bir eş..Bir komşum bu kadın..
Hiç mi kızmaz bir şeylere..Patladığı anları yok mudur?
Kızdığı veya ne bileyim alışmış olduğumuz tavırlarla geçmez mi hiç bir günü?
Alışılmış tavırlar ve davranışlar işte..
Eşini uğurlarken yüksek sesle ''Çöpü de at sana zahmet çıkarken'' veya ''Kaç defa seslendim duyamadın mı acaba?' gibi..
Çocuklarına hiç mi kızmaz bu kadın veya çocukları melek gibi midir ki hiç bağırtmazlar üzmezler annelerini..
Kızlardan biri evlendi..torun verdi kucağına..
-Gün boyunca neler yaşadığımı sen görüyorsun nasılsa..dediğimde..
-Bende öyleyim..demesine duyamadığım için inanamıyorum ''evet öyledir çocuk bakmak'' deyip düşüncemle kalıyorum başbaşa..

Hem rahatsız oluyorum zaman zaman..bu kadın hiç mi tartışmaz kocasıyla?..
Kızdığı anları ben neden göremiyor denk gelemiyorum?..
Dibimde evi ya!
Sonsuz bir huzur ve mutluluk içinde geçmiş olabilir mi benim mahalleye geleli geçen 14 yıl .?

Akşam namazını eda ederken bu gün...balkonda oturmuş torunuyla eşi ve başka bir komşumuzla sesini konuşmasını işittim yine..
Hayır,namazımda onu dinlemedim,istemeyerek kulak misafiri oldum sadece..
Hep aynı ses tonu hep aynı dinginlik hep aynı mütevazilik..

Tam da onu dinlerken kendime öyle bir kızdım ki..

Onun mahremini bilmediğim için nasıl da kızıyormuşum meğer..
Meğer,her evden zamanımızda kavga tartışma ikilisini herkes dinleyebildiği ortaya malzeme ettiğimiz için kendimizi ve bu ailenin böyle bir şey bizlere sergilemediği için kızıyormuşum hatta tartışmalarını da huzursuzluk yaşamalarını da belki de içten içe istiyormuşum meğer..

Herkesin yaptığı gibi havalarda olmayışları,edalı edalı konuşmayışları üsten bakmamaları..ailelerini-sevdiklerini sergilemeyişleri..bir yere gidilecek iken sessizce evden çıkmaları,kimseleri arabanın korna sesiyle rahatsız etmeden kapıları hızlı hızlı çarpmadan ''Bakın,biz ne kadar harika giyinebiliyoruz,bakın biz ne kadar güzeliz,ne kadar havalıyız,popüleriz,ne kadar malımız var,arabamız da var bakınız kapıları ne kadar hızlı çarpıyorum duyunuz,ne kadar da sosyal insanlarız her gün bir yere her haftasonu parka pik niğe gidiyoruz demiyorlar..

Bunlar geçti aklımdan..bunları gördüm bu akşam..
Namazda sınırladım beynimi düşüncelerimi erteleyip namazdan sonra düşünürsün dedim..

Düşündüm mü?

Düşünmem mi?

Meğer ne kadar da ortada her şeyimiz..
Ne kadar da perdesiziz..

Ne kadar da açık..
Ne kadar da tesettürsüzmüş ailelerimiz-yuvalarımız..

Hani herşeyden en kıymetli olup her yerden daha fazla mutlu olduğumuz mekanlarımız konumumuz..
Ne kadar da ortada..

Ne kadar da sokağa dökmüşüz içimizi..kıymetlilerimizi..görüntülerimizi seslerimizi...
Beğenilmek hava atmak ''Biz özeliz-sahip olduklarımıza siz sahip değilsiniz'' tavırlarını ne kadar benimsemişiz meğer..

Ne kadar da soyunmuş..
Ne kadar da çıplakmışız meğer..




Ne güzel demiş Necip Fazıl abimiz:


Siz hiç bir sarrafın bağırdığını duydunuz mu? Kıymetli malı olanlar bağırmazlar.Domatesçi,zerzevatçı bağırır ama kuyumcu bağırmaz.Eskici bağırır ama antikacı bağırmaz.Düşünen bağırmaz.İnsan bağırırken düşünemez.Düşünemeyenler ise hep kavga içindedirler.



Dipnot:Resimdeki çocuklu bayan komşum değildir.


..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

19 yorum:

  1. sen hep yaz olurmu hic durmasin yüreginin dili susmasin kaleminin yorgunluk isyani

    YanıtlaSil
  2. süper düşünceler diyorum, çooook haklısın

    YanıtlaSil
  3. Hakikaten çok güzel bir post hazırlamışsın,kalemine ,yüreğine sağlık arkadaşım..Yazımı senin için değiştirdim:)Her zaman beklerim,artık rahat rahat okursun:)Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. Maalesef dünya böyle artık ve durup düşünmediğimiz sürece anormal olanı normal olarak yaşamaya mahkum olacağız. Her şeyin bir ölçüsü olmalı ama bizden üstün olanı görünce dengemiz bozuluyor. Çok doğru birtespit çok...

    YanıtlaSil
  5. Cok guzel bir yaklaşım..Gercekten ne kadar ciplak hayatlarımız;utandım bak simdi...

    YanıtlaSil
  6. Ya oldu mu simdi bu.. Aksamustu bir haylazlik yapan ogluma bogazim aciyana kadar bagirdigim icin pismanliktan kivranirken boyle bir yazi okumak.. Ufff..

    YanıtlaSil
  7. Ne kadar güel bi yazı böyle yüreğine sağlık bazen kendimize gelmemizi sağlıyacak laflar duymamız gereıyor galıba hayırlı geceler.

    YanıtlaSil
  8. :) gülüyorum ağlanacak halime

    YanıtlaSil
  9. Rabbim düşünerek kul ve ölümlü olduğumuzu her an dünyadan gideceğimizi ve bu mantıkla yaşamamızı nasip etsin inşallah..
    Sevgiler,hayırlı cumalar diliyorum..

    YanıtlaSil
  10. hiç düşünmedğim bakmadığım bir açıyla baktım sayende, çoğu zaman insanız ne yapalım konuşmayalımmı hiç dökmeyelimmi içimizi deriz, oysaki sustuğun her an içini zaten yüksek sesle döküyorsundur rabbine, ama işte bilmiyormuşuz. hayırlı cumalar ablacım çok iyi geldi bu yazın bana

    YanıtlaSil
  11. Hayırlı cumalar arkadaşım. tokat gibi geldi yazdıkların. düşünmek lazım bunları dimi ?

    YanıtlaSil
  12. @Hayırlı cumalar birik :) teşekkür ederim ablası..

    @TALA (BIRAKTIĞIM İZLER):Sabırsızız aceleciyiz dünyada yalnızmışız gibi davranabiliyoruz bazen canım oysaki dediğin gibi sussan seni duyması gereken zaten duyacak..kalbinde en güzel şekilde anlatabilecek kendini..
    Hayırlı cumalar..

    YanıtlaSil
  13. harika bir yazı olmuş.sizi bu yazınızla tanımam çok iyi oldu benim açımdan.şimdi merakla takip edeceğim bloglardansınız benim için:)

    YanıtlaSil
  14. İç düşüncelerini yansıtmak ne güzel bir şey, bayıldım buna...

    YanıtlaSil
  15. Eksik olma canım..okuyan yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
  16. çok beğendim.örnek alınası...

    YanıtlaSil
  17. Offf ya her cümlede kendi hayatımızı sorguladım.Anormal olan bizmişiz de farkında bile değiliz..

    YanıtlaSil
  18. Müsadenle paylaşmak istiyorum.

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR