26 Haziran 2012 Salı

Fransız/Cezayir Sokağı

İstanbul'un ve İstanbullunun çoğunlukla bildiği ve gittiği benim de özellikle sevdiğim kaldırımlarında güzel anılarım ve nostaljik duygularımın kaldığı bir yer vardır..
Fransız sokağını bilenler mutlaka bana hak verecektir..
Havasının bir başka insanlarının bir başka olduğu bir gerçektir..
Fransız sokağı İstanbul'a gidip de uğramayanlar belki bu postumun ardından üzülecek oolsalar da geç de olsa öğrenmelerine tanışmalarına sevinecektir..
Duygu karışımı yaşanıyor biliyorum..
Ben hala etkisinden çıkmadım..8 yıl geçmiş olmasınna rağmen..
Sahi en son gidişimizde neden gitmedik canım?

Peki nedir Fransız veya Cezayir sokağı..Adı neden böyledir..kısa tarihi bir yudum bilgi yok mu diyenler buyrun:


 Cezayir Sokağı ya da Cezayir Çıkmazı. Beyoğlu, İstanbul'da yer alan bir sokak. Merdivenli çıkmaz sokak, Beyoğlu ile Tophane semtlerini bağlayan bir yaya yolu niteliği taşır.



 
 Galatasaray Lisesi'nin arka kısmında bulunan sokak, 2003 yılının son aylarında, binaların birçoğunu satın alan bir şirket tarafından kısmen düzenlendi ve Fransız sokağı adı ile tanıtıldı. Hem sokağın isminin değiştirilmesi, hem de binaların kullanımı çeşitli eleştirilere uğradı.


 Kafelerin açılışı sırasında sokaktaki güvenlik önlemlerini konu edinen gazeteci Ahmet Tulgar'ın ardından başka gazeteciler de konuyu ele aldılar. [4] Bulunmaz Tiyatro, durumu eleştirmek amacıyla Cezayir Sokağı Vesaire adlı bir oyun oynadı.


Fransa'nın Ermeni Soykırımı iddialarını kabul etmesiyle beraber sokağın ismi geniş biçimde tartışmalı hâle geldi. Asıl ve resmi adı olan Cezayir Sokağı olarak anılması talep edildi ve önce sokağın alt başındaki, daha sonra üst girişindeki tabelalar kaldırıldı.


Günümüzde Fransız sokağı ibaresi sadece bazı işletmelerin girişinde kullanılıyor.


Yolun İstanbul veya Taksime düşerse..uğra mutlaka..

Görseller Google amca
Bilgilendirme metni:wikipedi 



..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

8 yorum:

  1. google amca :)
    elestirilere ugramis ama cok harika duruyor vaktim olur da ugrarmiyim Allah bilir.
    niyete alalim da insAllah diyelim
    bu paylasimlarini seviyorum kisa günün kari diyorum Rahman razi olsun nurum

    YanıtlaSil
  2. Merhaba :) Yazınız ve fotograflar sayesinde gitmem gereken yerler arasına girdi :)

    YanıtlaSil
  3. @Allah ne verdiyse:Niyete alalım bence de ablam güzel olur..gezecek çok yerimiz birikti :)

    @Ahu:Teşekkür ederim canım.

    @bir kase lezzet:Tablo ki ne tablo..kanlı canlı :) sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  4. dış mekanda düğün nişan çekimi yapmak için de çok güzel bir yer bence :) görmek gerek..

    YanıtlaSil
  5. o lalala :P Ruya gibiii :))
    Bas harf yanimda ortamizda ise minik bir kiz cocugu bu sokaktan etrafimiza baka baka gectigimizi hayal ettim simdi..
    Gece gece guzel hayaldi yahuuu :p

    YanıtlaSil
  6. @Küçük Mutluluklarım:Onu düşünememiştim haklısın şahane olur!

    @KeleBek MisâLi ...:Oh La la bence de!..ayrıca bu oh lala'yı taktım senden ilk duyduğumda hep derim şaşırınca..
    Oh La lA!

    YanıtlaSil
  7. Aslinda dememek icin kendimi tutuyorum ama agzimdan cikiyor, biz okulda fln kafamiz bozuldugunda veya sasirdigimizda o lala 'yi cok kullanirdim, tabi turkiyede bizim aile arasinda guzel bir dalga konusu olmuyorda degil hani Parisli gelmis diyorlar :S ama benim niyetim o degil abi birden cikiyor tut fatma deme diyorum yok anam olmi o lala yani :p

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR