26 Haziran 2012 Salı

Klavye nasıl temizlenir?

Hayırlı sabahlar mutlu öğlenler ya da..
Nerden esti deme klavye temizliği..
Ne büyük derttir o basılmayan tuşlar.
Ne sıkıntılıdır bir tuşa bastığın anda kkkkkkkkkkkkkkkkkkk dolu bir cümleyi ekranda görmek..
Sırayla kızmaya başlarsın sonra..
Bilgisayarı ve daha da çok klavyeyi kullanan herkese..
Biri süt döker biri meyve suyu biri yiyecek akıtmış yiyecekler tuşların arasına tenefüs etmiş tuşlar bloke olmuştur..
Kızmaz mısın?
Kızarsın.
Kız!
Sonra kızgınlığın geçince bunları yaparsın..:)


Temizlik:

Temizliğe başlamadan önce bilgisayarını tamamen kapatmanda fayda var..
Eline bol bol kulak temizleme çubukları alarak pamuk kısmını ispirto veya mikrop öldürücü her hangi bir sıvıya batırarak tuşları mikroplardan arındırarak aralarını silebilirsin..
Her tuşun aralığını,evet tek tek.
Bunun ardından tuşlarına daha önceden dökülen her hangi bir sıvı varsa ve tuşların yapışıyor bir kelime yazmak ızdıraba dönüşmüşse tuşları klavyeden kaldırıp temizlemek şarttır hiç bir bahaneyle kandırma kendini..


Tuşları temizlemek zor değildir..hatta yalnız olduğunuz bir zaman diliminde bunu yapmak sizi rahatlatacak güzel bir aktivite halini alacaktır,demedin deme.
Çolukla çocukla bu ile girişme derim..
Nedeni ise şudur güzel dostum..
Klavyenin tuşlarını sırasıyla bir cımbız yardımıyla alttan kaldırarak çıkartıp klavyedeki sıralarına göre dizmen gerekiyor..
Bu dizimi karıştıran birileri olmamalı,anlıyormusun..
Yoksa kendi üretimin bir dil ile yazarsın yazılarını,ister misin?
Yok :)
Dolayısıyla tuşları tek tek çıkartıp klavyedeki sıralamalarına dizimine göre yere diziyorsun..
Gör bak klavyede ne hazineler gizli..
İçini temiz ve kuru bir bez ile temizledikten sonra yine kulak temizleme çubuklarıyla pamuklu kısmını ıslatarak dökülmüş veya silinmesi gereken kirleri lekeleri temizleyip tuşlarını aynen yerine dizmeye başla..


İşte bütün mesele bu...
Sakın klavyenizi ıslak bez ile silmeye kalkışmyın..
Ben kalkıştım ve sonuç beklemediğim bir şey olduğundan yeni klavye almak zorunda kaldım..
Islatma diyorum bezi..
Var bir bildiğim :)


Şimdiden kolaylıklar ve mis gibi temiz ve hijyen tuşlamalar diliyorum..



Benim şahsi tavsiyem ise bütün bunların dışında çocuklu veya çocuksuz aileler için klavyelerini naylon bir şey ile kaplamalarıdır tuşları gösterecek şeffaflıkta olanından..
Yapışkanlı olmamalı ayrıca..
Zaman zaman değişmesi gerekecektir..
Şimdi bunu ben denedim mi?..hayır..
Ama yazdım bir kere ilk fırsatta da kaplamayı düşünüyorum..
Yoksa yeni bir klavye almak istemem..
Hem daha önce bunu neden düşünemedim ki ya..
Alemim ben :)

Sevgiler..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

2 yorum:

  1. evet sen öyle bir alemsin ki icine bir düssem de hic cikmasam dedigim

    ben gibi arada elektirik süpürgesi ile süpürün derim bunlara ek olarak
    hic olmassa arada tozlarini temizlenmis oluyor.
    ben rahatim leptopuma dokunmaya cesaret edilemediginden dökülen sacilanda olmuyor ;)

    seni seviyorum

    YanıtlaSil
  2. @Allah ne verdiyse:Ama abla benim hiç laptop'um olmadı :(

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR