21 Haziran 2012 Perşembe

Kazalar kazalar

12 Haziran 2012 Kazalarıma tekrar başladığım yerden devam ettiğim tarihtir..
Not etmek saymakta zorluk karışıklık veya kopukluk olmaması bakımından önemlidir.
Aylar önce blogumda Çok kazam var çok deme yazımda kazalarımızı kolaylıkla nasıl hesaplayacağımızı paylaşmıştım..
İsterse yıllarca kılınmayan namazlarınız olsun benim kılmadığım tam 14 yıllık kaza namazım vardı 2 yılını çok şükür kılmış oldum..yukarıdaki postumda verdiğim sitenin yardımıyla hesaplayınca her şeyin gözünüzde bir şekle girip başlamanızda yardımcı olacaktır..
Günün birinde gelinimizin anannesinin kurban kestiğini duyunca bu kurban hangi amaçla kesildi diye sormuştum.
Kıldığı kaza namazlarını bittirmesi sona ermesini kurban keserek bu niyetini güzel bir adakla nihayete erdirmişti..
Kadının yaşı 77 idi.
Ve artık kazaları bitmiş olmasına rağmen hala kılmaya hatta ölene dek kılmaya devam edeceğini de söylediğini ilettiler.
Çünkü bu onun için bir yaşam tarzı olmuştu..
Yaşam tarzımız olsun..ne kadar büyük bir arzu ile Amin diyor kalbim buna..
Özellikle de bu mübarek aylarda başlamak daha da güzel olacaktır..
Bahanen mi var?
Çalışıyorum,anneyim,hastayım,dertliyim,yoğunum diyor olabilirsiniz..
Ama inanın sevgili dostlarım bütün bu tarz bahaneler şeytanın ayağınıza bağladığı bir pranga dışında hiç bir şey değildir..

Örnek vermek isterim o örnekteki şahıs da ben olayım.
Tek başımayım iki çocukla..sabah uyandığım andan itibaren ayaktayım..hangi anne bilmez koşuşturmacaları..
Oğlum 13 yaşında..ergenlik döneminde..kaynamakta tartışmakta yani ruhsal olarak beni bir çok kez yıpratmıştır sürtüşmeler.
Kızım 22 aylık..herşeyi merak etmekte,koşmakta bitmek tükenmek bilmeyen bir enerjiyle gün boyunca ayakta..fiziksel olarak da yorulduğum budur.
Yani 2 çocuk,biri ruhsal-psikolojik olarak diğeri bedenen yorduğu halde ve benim yalnız oluşum kazalarımı Elhamdülillah kılmama engel olmuyor.
Yaptığım tek şey günün belirli vaktini sakin olduğum mesela sabah namazından 1 saat sonra veya akşam namazının ardından bir günlük kazamı ard arda kılarak kazalarıma vakit ayırmak.

İnsana ne kazandırır..

Derler ki kazaların sevabı olmaz..ben buna pek inanamıyorum..
Kazalarımı eskiden de kıldığım zamanlar hayatım çok güzel bir dengeye girdi..
Maneviyatım çok yükseldi..
Kazalarıma hamilelik-doğum sebebiyle ara verdiğimde bu maneviyatım zarar gördü.
Tekrar başlar başlamaz daha ilk günden içimde bir şeyler değişti..
İnsan,her şeyi anlayamaz değişikliklerini bazen her zaman farkedemez ama faydasını görür.

Şiddetle tavsiye edilen şeyler vardır.
Ben bunu şiddetle tavsiye ediyorum..
Sen niyetlen..kolaylığını Allah verecektir.
Sen istesen de kolay edemezsin ama O isterse olur.
Senin yapman gereken iki şey var..
Samimi niyet ve devamlılık.
Gözünde büyütme zaman aşımına uğratma..
Yarın ölsen kılamadıkların dahi o niyet üzereyken öldüğün için kılınmış borcun ödenmiş olarak çıkacaksın Allah'ın huzuruna ve hesap alanına..

Hangisi daha güzel olur..
Kızgın ateşte bir vakti yıllarca kılarak ahirette telafi etmek mi evinin serinliğinde temiz bir ortamda gönül rahatlığı ve güzel bir niyetle kılmak mı?


Bahaneler şeytandandır..
Sebepler-Kolaylıklar ve yardımlar Allah'tan..
Bugün 1.Şaban senin de kazalarını kılmaya başladığın ilk gün olsun..



Sevgilerimle dostlar..



..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

8 yorum:

  1. bir büyüğüm şöyle demişti bir mümin namaz kılmamak için değil namaz kılmak için bahaneler bulmalı. çok uzun bir süre çok ciddi sıkıntılardan geçtim ve hala o süreçteyim şöyle derdim bu kafayla nasıl kendimi veremem ki? ama allah kendine bir adım atılınca eksiğini tamamlıyor ve yardımını esirgemiyor çünkü kullarını seviyor ve sevmek için de bahaneler yaratıyor........ben allahımı çok seviyorum çünkü allah beni seviyor

    YanıtlaSil
  2. @ayşe ak:Samimi niyetten bahsettiğim işte bu yüzden arkadaşım..samimiyeti takdir ediyor Rabbim..kullarına bağışlamak vermek için kolaylaştırmak ve yapması için şüphesiz sayısız nedenler yaratıyor..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. bugün şaban ın 1 iymiş hatırlattın allah razı olsun bugün de benim kazalarımı kılmaya başladığımın ilk günü olsun öyleyse :) bilmukabele

    YanıtlaSil
  4. @ayşe ak:Rabbim cümlemizden razı olsun sebep olduysam ne mutlu bana.

    YanıtlaSil
  5. ben de sana müjde vermiş olayım, kim her namazının ardından kazasını kılarak tüm kazalarını bitirmeye niyet edip bunun üstüne vefat ederse, rabbim mükafat olarak tüm kazalarını kılınmış hükmüne sayıyormuş. rabbimim merhameti bol, hepimizin yar ve yardımcısı olsun inşallah.

    YanıtlaSil
  6. @emilianata:Evet canım inşallah öyleymiş,teşekkür ederim günaydın..

    YanıtlaSil
  7. Rabbim borclarimizi tamamlayip sonrasinda birdaha borc birakmamayi nasip etsin ..

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR