26 Ağustos 2013 Pazartesi

Bir Alimin Duası ve Vasiyeti



İbn-i Cevzî, tefsîr, hadîs, târih ve Hanbelî mezhebi fıkıh âlimi, büyük velîdir.

Bu kıymetli zatın güzel bir duasını siz sevgili kardeşlerimle paylaşmak istiyorum..
Gün yükselmeye ve dünya harareti arttığı bu anlarda bir an durup kalbimize su serpecek koşuşturmamızı frenleyecek..belki biraz düşündürecek bu kıymetli duayı buyurun amin diyerek okuyalım..

Bismillahirrahmanirrahim..

“Yâ İlâhî! Senden haber veren dile azâb etme! Sana delâlet eden ilimlere bakan göze de azâb etme! Senin hizmetinde yürüyen ayağa, Resûlünün hadîslerini yazan ele de azâb etme! İzzetin hakkı için beni Cehennem’e atma! Cehennem ehli de, dünyâ da biliyordu ki, ben senin dînini muhafaza etmeye çalıştım... Yâ Rabbî! Senin için dökülen gözyaşlarına rahmet et! Sana kavuşamadığı için yanan ciğere rahmet et! Sana karşı âcizim, yalvarırım...”

Amin.. 


İbn-i Cevzî’nin doğumu 1117 (H.511)’dir.

İbn-i Cevzî, 1201 (H.597) senesi Ramazân-ı şerîf ayının yedisinde cumartesi günü, Ümmül Halîfe Türbesinin yanında son vaazını verdi. Bu vaazdan sonra beş gün hasta yattı. Cumâ gecesi akşam ile yatsı arasında evinde vefât etti. 

Paylaşmadan edemeyeceğim bir kaç satırı daha eklemek istiyorum..


“SUYUMU BUNLARLA ISITIN!”
Peygamber efendimizin (s.a.s) hadîs-i şerîflerini yazdığı kalemleri açarken çıkan küçük yonga parçacıklarını toplardı. Vefat edeceği zaman;
“Ben ölünce, beni yıkayacağınız suyu bunlarla ısıtınız” diye vasiyet etti. İbn-i Cevzî hazretlerinin vasiyeti yerine getirildi.
Yonga parçacıkları suyun ısınmasına yettiği gibi, bir miktâr da arttı...
İbn-i Cevzî’yi seher vaktinde yıkadılar. 
Sabahleyin, bütün Bağdât halkı evin önüne toplandı. Dükkânların hepsi kapatıldı. Tâbutu vaaz verdiği yer olan Ümmül Halîfe Türbesinin altına götürüldü. Oğlu İbn-i Kâsım namazını kıldırdı. 
İibn-i Cevzi hakkında geniş ve güzel bilgilere buradan ulaşabilirsiniz:Konuşan Kitaplık
Allahü teala şefaatine nâil eylesin...
Sevgilerimle..
 
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

10 yorum:

  1. CANIM ALLAH RAZI OLSUN
    ÇOK GÜZEL BİR BİLGİ PAYLAŞMIŞSIN BİZİMLE
    ALLAHA EMANET OL

    YanıtlaSil
  2. Bütün müslümanların duaya çokça ihtiyacı olduğu bu günlerde aminnnnnn diyorum ...
    Allah razı olsun arkadaşımdan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin ecmain kardeşim sağ olasın Rabbim kabul etsin.

      Sil
  3. Amin...
    Yazılarınızı çok beğenerek okuyorum...
    Yeni şeyler öğrenmemde paylaşımlarınızın çok katkısı oldu Allah razı olsun...

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR