24 Ağustos 2013 Cumartesi

Kara Tahta Boyanı Kendin Yap



Selamünaleyküm hayırlı günler hayırlı bir haftasonu diliyorum herkese..

Dostlarım dünkü postumda bahsettiğim projeyi paylaşma vakti gelip çatmıştır :)
Nicedir yapmak istediklerimin arasında olup nasıl yapılacağını bilemediğim ve lakin yolunu bulup ilk fırsatta heyecanla ve de başarılyla sonuçlanmış bu güzel fikri sizinle paylaşmaktan ve tavsiye etmekten sonsuz mutluyum :)

Evde not panosu çok ama asılı,el altında veya göz önünde duran hiç bir panomuz yok(çocuklu ev hali) dolayısyla hem göz önünde olacak hem de kullanılacak hatta herkesin sevebileceği kullanmaktan zevk alabileceği bir pano yapmak şart..

Şöyle ki önemli notları kolayca unutanlar için,beyniçok meşgul ve yoğun olanlar için veya akıldayazı kalır mantığının taraftarı olanlar için enfes bir fikir olduğunu düşünüyorum..

Rastgele okuduğunuz bir şey aklınızda kalmayabilir ama gün içinde defalarca karşılaştığınız bir yere yazılarak konmuşsa hele bir de sıklıkla ziyaret edilen bir yere asılmışsa yazılan elbette akılda kalacaktır..

Kara tahta boyası almak için nalbura gittiğim için verilen fiyat böyle bir şey için oldukça yüksek geldi açıkçası..
Acaba evdeki mevcut boyalarda kendim yapabilirmiyim diye merak ettim ve evet kısa bir araştırma sonucu öylesine basit bir yöntemle arzu ettiğim renkte kara tahta boyamı kendim yaptım..

Önce denedik elbette..

Boyamızıhazır ettik ve eski bir kapıya ve eski bir duvara bir kaç fırça sürerek kurumaya bıraktık..oğlumun eline tebeşiri vererek yazıp yazmadığını kontrol etmesi için gönderdiğim de verdiği cevap harikaydı!


-Anne yazıyo!
-Net mi?
-Çok net!

-Süper!!

Peki bunu nasıl yaptım:



MALZEMELER şöyle:

1 yemek kaşığı fayans yapıştırıcısı
1 bardak hazır hale getirlmiş boya

YAPILIŞI şöyle:

Yapıştırıcı ile boyayı gelişigüzel karıştırdım ve kullanıma hazır hale getirdim..

Ada mavisini daha evvel evin dış cephesinde kullanmak için temin etmiştik mutfak dolaplarıma uygun olduğu ve panomuzun yani tahtamızın oraya asılacağı için bu rengi seçtik..


Tavanda tozlanmaya ve eskimeye yüz tutmuş yukarıdaki tablo tahtamız için çok uygundu..bunun üzerinde çalıştım..


Renk olarak şahane çok beğenerek yaptım ancak kenarlarına da bişeyleri istiyordu sanki mesela..


Pervazını beyaz boyamak iyi bir fikir olabilir diye düşündüm..sonuç gerçekten çok hoşuma gitti ayrıca içinde yapıştırıcı olduğu için 2-3 kat boyayı 1 saat içinde sürdüm..Kuruması an meselesi..


Tamamen kuruyunca yatay vaziyette asılmaya uygun hale getirildi ve tabii ki yerini mutfağımdaki köşesini almış oldu..

Fikir kaynağı:The Vintage Nest

İşte bu canlar!

Baktıkça mutlu oluyor insan..Rabbim üretenlerden,değerlendirenlerden olmayı nasip etsin..
Denemenizi mutlaka tavsiye ediyorum tabii meraklısıysanız şayet :)


Allah'a emanet olun..

Sevgilerimle..


Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

25 yorum:

  1. Ellerine sağlık canımcım, boyaya yapıştırıcı katılıyormuş demek kiii... yazdım bir kenara bu fikri :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle ablam!
      Yapıştırıcı çok hızlı kurumasına da yardımcı oluyor.
      Dilerim işine yarar,sevgiler :)

      Sil
  2. Bu güzel paylaşım için sonsuz teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık çok güzel olmuş, özellikle rengine bayıldım

    YanıtlaSil
  4. HARİKASIN BALIM BEYZAYA GÖSTRDİM YAP DİYE:)))
    SELAM VE DUALARLA...

    YanıtlaSil
  5. Renk çok güzel olmuş sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  6. Canımsın,bi insan her konuda ancak bu kadar marifetli olur,insan araştırdıkça neler üretiyor değilmi?sende daha ne projeler vardır kimbilir.Bunu çok beğendim,özellikle benim gibi bu aralar unutkan olanlar için çok iyi bir fikir:)Bende olsa üstüne herşeyi not alırım,bir ara mutlaka yapmam lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfirullah can Fatmam çok teşekkür ederim Allah veriyor kolaylığını yaparsan paylaş canım Allaha emanet ol.

      Sil
  7. Süper bir fikir ne güzel yeni bir şey daha öğrendim teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  8. çok iyi ve kolay eline sağlık ve teşekkürler.

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel olmuş ben de yapmak istiyorum :) yapıştırıcı eklendiğini bilmiyordum teşekkürler bilgi için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyordum ki bende duyunca şaşırdım ama cidden güzel bir iş çıktı ayrıca yapıştırıcı cabuk kurumasına da yardımcı oluyormuş,daha ne öğreneceğiz ya :)
      Sevgiler!

      Sil
  10. Süpersin,Sevgicimm..Fikre bayıldım:]]llerine sağlık..öpüyorum..

    YanıtlaSil
  11. Günaydın:) derz dolgusuyla yapıldığını okumuştum hep, bu daha pratik geldi, aklımda kalsın. Çok teşekkürler bilgilendirme yaptığınız ve gözlerimize güzellik sunduğumuz için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın!!
      Dolguya gerek yokmuş bu şekli de çok çok diyi meraklısına tavsiyemdir..
      Güzel bir gün dilerim,sevgiler.

      Sil
  12. GÜLÜM SANA BEN NE DİYEYİM
    ÖNCELİKLE ELLERİNE SAĞLIK ELLERİN DERT GÖRMESİN DİYEYİM
    SONRASINDA FİKRİNE SAĞLIK DİYEYİM
    DİYEYİMDE DİYEYİM
    SEVGİM RABBİM HER HAYIRLI İŞİNİ RAST GETİRSİN İNŞALLAH
    ALLAHA EMANET OL

    YanıtlaSil
  13. Harika olmus, ellerinize saglik.Bu guzel fikri ve yapim asamalarini paylastiginiz icin tesekkurler :) birsey daha; karatahtayi hep kara bilirdim renkli boyayla da yapiliyor olusu ayriyeten harika!!
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel bir fikir :) Teşekkürler

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR