27 Ağustos 2013 Salı

Mim Mim!-Ben Kimim?


Selamünaleyküm hayırlı sabahlar sevgili dostlarım..
Bayramdan bir kaç gün sonra sevgili Ruhsuz Atmaca kardeşimin mimi ve son zamanlarda bloglarda gördüğünüz ben kimim mimi cevaplanmayı bekleyenler arasındaydı..

Ruhsuz Atmaca kardeşimin mimini bilemiyorum bayramdan oldukça vakit geçtiği için artık cevaplamanın,bayram hakkında özellikle de eski bayramlar hakkında yazmak pek uygun olur mu..

Henüz güncel olanBen Kimim miminicevaplamaya karar verdim bu yüzden,onu da cevaplayıp cevaplamamak arasında uzunca düşünmedim değil..

Özelimi,güzelimi,gizimi,mahremimi kolayca açan kolayca anlatan biri değilimdir.
Yapım gereği bir çok şeyi özel tutmak özel kalması için çaba sarf eden biriyim..

Bir çok okuyucum blogumda bulunan BEN KİMİM yazısından ve görselinden az biraz yazmış olduğum kısa tanıtım yazısıyla tanır beni,bir çok okuyucum bloglararası diyaloğumuzdan bir çok okuyucum arzu ettiği kadar tanır..






BEN KİMİM?

Klasik bir cümle ile başlamak istiyorum..
Ben,iki evladı olan onbeş yıllık evli bir insanım..


Tesettürden önceki hayatıma verdiğim değer tesettüre girdikten sonra gözümde nerdeyse sıfırlanmıştır..
Tesettürden önceki hayatımı ve yıllarımı kısaca yaşanmış olarak saymıyorum desem tam yerinde bir kavram kullanmış olurum..zira bütün hayatımı yaşam tarzımızı olabildiğince Allah'ın kurallarına uygun Efendimizin sünnetine uygun yaşamak için çalışıyorum.

Günlük yaşantımızı,en basitinden en önemlisine kadar herşey ama herşey,evin eşyası,düzeni,misafir ziyaretleri,giyim kuşam yeme içme herşey yeni baştan İslam'a göre uyarlandı..her zaman inançlıydım ailem soyum ceddim herkes böyleydi ama derinliğiyle ince ayrıntılarıyla yaşanmıyordu nedense..gözden geçirilip benim yuvam böyle olmalı dediğim gün değişime uğradı herşey..bu kalbime huzur pınarlarının akmasına sebep oldu..Elhamdülillah...

Hayatımda yer eden insanların sayısı çok azdır,tanıdığım çoktur,çevrem geniştir ama yakınen iç içe olduğum insanların sayısı pek azdır ve bu benim tercihimdir..

Eşimin işi gereği çocuklarımla sürekli yalnızım..bazen üç bazen dört bazen beş yeri geldi altı ay boyunca görüşemediğimiz de olmuştur..
Kader deyip,imtihan belleyip boyun eğmiş bu şekilde onbeş yıllık evliliğimiz devam etmiştir..

Yazacaklarım çok fazladır ailem hakkında..
Her insanın ailesi demir attığı liman,huzur bulduğu bir yamaçtır..
Manzarasından çok teneffüs ettiği havadır ömre ömür katan,ayakta tutan..yoksa manzaralı yerler çok..

Her günüm hareketli,olaylı,gürültülü ve canlı geçer..
Evimden olay eksik olmaz,dağınıklık,tartışmalar,eğlenceler,gülmekten yere yatmalar bitmez..

Aile içi çocuklarımın kendileri gibi davranmasını istediğim için bir çok konuda kendimi tarttığımı frenlediğimi kınadığımı sezmişimdir..
Bazen bunu ciddiye alarak ciddi ciddi üzerinde düşünerek hareket etmişimdir..

Hataları,kusurları görmezden gelmeye çalışan biriyim,alay etmek-edilmesinden katiyyen hoşlanan,yanımda dedikoduya asla müsaade etmeyen biriyim..edilen yerde de durmam..bunlar en temel prensiplerimdir..

Çocuklarımı nazlı,pohpohlayarak büyütmekten yana değilim..güçlü ve karakterli olmaları için özel bir çaba sarf etmiyorum..
Her geçen gün kendimi inceliyorum,Allahın bana gösterdiği kusurlarımı ve yanlışlarımı düzelterek model olarak yavrularımın karşısında durmaya çalışıyorum..
Çocuklar söyleneni değil,yapılanı yapar mantığına inanırım..

Zor insanlarla başım dertte olabiliyor bazen..''Kolaylaştırın,zorlaştımayın'' hadisinden sonra eskiden çok zor bir insan olan biri olarak zorlukla baş etmenin bir anlamı olmadığını anladığım gün daha yumuşak daha sakin olmaya gayret gösteriyorum böylece zor insanlarla daha sakin daha anlayışlı hayatımı sürdürebiliyorum...

Seçiciliğim vardır her insanda da olmalı bunun kalitemizi belirlediğini düünüyorum ama kınayan aşağılayan emri vaki davranan biri değilimdir..

Kendimle sürekli olarak yarışıyorum ve bunun meyvelerini her zaman toplamışımdır..

Allahtan sabır dileyen yer yer yorulan zaman zaman yıkılacağını düşünen bir insanım her insan gibi..
Çok şükür ki bu hallerimi son zamanlarda Şeytanın vesvesesi olarak yorumluyor bu hallerim üzerinde yatırım yapmaması için özel çaba sarf ediyorum,Rabbime sığındığım zaman sırtım yere gelmiyor...
Elhamdülillah..

HOBİLERİM:

El becerilerim vardır,göz becerilerim de :)

Blog tasarımı benim için tam bir terapidir..tasarlamayı çok severim..
Evimi de çok severim..
Kullanılmayanı kullanıma uygun hale getirmek veya yeni bir şeyler üretmeyi çok seviyorum..
Yemek yapmayı da severim..bir çok şeyi yapabilirim..
Bazen ömür yetmez ki deneyeyim dediğim şeyler olur..

Okumayı ayrı severim..

Gün içinde mutlaka bir şeyler okumalıyım..evin içinde kitaplarımdan okurum evin dışında tabelalar,panolar olmadı yiyeceklerin ,çeceklerin üzerindeki yazıları okurum,ama okurum.
Az uyuyan çok koşan biriyim..bu yüzden midir hep aynı ağırlıkta oluşum bilemiyorum :)




SEVDİKLERİM_SEVMEDİKLERİM


Kahve içmeyi çok severim bir de dondurulmuş çikolatalı yoğurda bayılırım..
Yemek yapmak da zevk verir zaman zaman,aşırılığı sevmem,yemek atmayı sevmem ekmek atmayı sevmem..
Kitapsız ortamlarda çok fazla duramam,geyik muhabbetine pek sıcak bakamıyorum,espirileri severim ama :) kaliteli ve yerinde olanlarını.

Alış-veriş'i sevmem..ciddi anlamda bu konuda sıkıntı çekiyorum..
Çarşı pazar dolaştığımda listemi alır çıkarım veya aklımda listeleyip ihtiyacım olanını alır eve dönerim..

Evimde olan bir şeyin ikincisini evime almaktan yana değilim..fazlalık olarak gördüğüm herşeyi mutlaka evden çıkartırım,hediye ederim bir şekilde hesabını vermekten korktuğum için o eşyayla bağımı keserim..

Mütevazi ve sade yaşamayı seviyorum..tartışmaktan yanayım kavga etmekten yana olmayı istemem..
Tartışırım ama kavga etmek için ciddi zorlamaları-zorlanmam gerek..

En büyük hayalim seyahat etmek dünyayı gezmek..ilk gideceğim yer Fas ardından Mekke ve Medine olsun isterim..

Nasip :)

Dürüst ve dobra insanları severim,bana bir şeyler öğretebilecek insanları daha çok severim.,dinimle ilgili yol gösterecek insanları dahada çok severim..
Bu tür insanların sayısı artması için duacıyım..

Ailem benim herşeyim..
En sağlam kalem en derin deryam en güzel yolculuğum en yüksek eğitimim ve imtihanım..
Rabbim herkesin ailesini korusun,benimkini de..

 

KENDİ GÖZÜMDEN,BEN:

Allah'ın hata dolu,günahkar bir kuluyum..


Uzun oldu biraz,hakkınızı helal edin dostlarım..

Sevgilerimle..




Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

24 yorum:

  1. Ne güzel anlatmışsınız. Sizin kadar olmasa da bana çok uzun gelen bir süre biz de işi gereği hep ayrı kalmak durumundaydık eşimle. Allah'a şükür beraberiz artık. Siz bir de çocuk yetiştiriyorsunuz, hayran kaldım sabrınıza, gücünüze.

    Bir de şu dondurulmuş çikolatalı yoğurt, ilginç merak ettim açıkçası :)

    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibel hanım zorluğu veren Allah kolaylığını da veriyor takdiri böyledir kabullenip yaşamak lazım,sizinki kısa sürmüş,dondurulmuş yoğurdu inşaAllah bir ara paylaşayım,sevgiler gönderiyorum iyi pazarlar.

      Sil
  2. Selamün Aleyküm arkadaşım şunu söylemeliyim ki blogtaki yazılarıma göre beni tahlil edin desen sanırım aynı şeyleri yazardım.Yani blogtan seni tanımışım.Allah'a şükürler olsun ki senin gibi gönlü güzel insanı karşıma çıkardı.İnşaallah hayatında basamakları çıkarak, ilerleyerek yaşa...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vealeykümüsselam ortak noktaların olması mutlu ediyor insanı Rabbi kardeşliğimizi artıracak vesileleri ve sebepleri artırsın sayısını çoğaltsın dilerim,yorumun sözlerin için teşekkür ederimAllah razı olsun.

      Sil
  3. Merhaba sizi tanımış oldum blog ile ilgili yazılarınızdan karşılaştım sizinle faydalıda oldu teşekkürler.Bende beklerim hoşçakalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rahman razı olsun hemen ziyaretinize geliyorum yine beklerim.

      Sil
  4. Sevgi'm seni tanımak çok güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baharım seni de öyle kardeşim..
      Konuşamadık bi türlü :(
      Sevgilerimi gönderiyorum.

      Sil
  5. CANIM ÇOK GÜZEL BİR MİM OLMUŞ
    SENİ BİRAZ DAHA YAKIN TANIMIŞ OLDUK.
    ALLAHA EMANET OL BİTANEM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun ablam,mimlerin bir diğer güzel yanı da birbirimizi daha yakından tanımak haklısın,seninki de ayrı güzeldi :)
      Güzel bir gün geçirmeni dilerim,sevgiler.

      Sil
  6. Canım Allah huzurunu daim eylesin.Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin cümlemizin Rahman razı olsun teşekkür ederim yine beklerim,hep beklerim.
      Sevgiler.

      Sil
  7. Kendini,ev halini çok sade ve hoş anlatmışsın.İyiki varsın,bizimlesin,yürek alıştı sana,hakkında herşeyin hayırlısı olsun canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Can Fatmam!..
      Yalnız olmuyor tek başına yürümek zor oluyor bu dünyada dostlarımın varlığını eksik etmesin esirgemesin Rabbim..herşey sevdiklerimizle değer verdiklerimizle güzel.
      Sevgiler sana can.

      Sil
  8. valla uzun olmasına rağmen su gibi akıp bitti sizi anlatan cümleler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısaltılacak yer bulamadım desem yalan olur ama böyle de iyi olur diye biraz uzun tuttum,yormadıysam ne mutlu bana.
      Teşekkür ediyorum sevgiler.

      Sil
  9. Kalbinin güzelliği yüzüne,ellerine yansıyor..Ne desem kiii..Seni tanıdığım için çok ama çok mutluyum..İyi ki varsın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl ben mutluyum tanıdığıma Arzucum,sevgiler sana Allah razı olsun sağ olasın.

      Sil
  10. Bloğuma bıraktığın yorum için çok teşekkür ederim. Ben de çok sevdim senin bloğunu.Tarator sosun tarifi aşaıdadır. Sevgiler
    http://durutarifler.blogspot.com/2010/02/kalamar-yanina-tarator-sos.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cevizi aldım ben bakalım ne zaman uygulayacağım,sabırsızım da :)
      Geri dönüş için teşekkür ederim,sevgiler.

      Sil
  11. yazın her satırından zerafet,olgunluk akıyor..selametle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül hanım çok teşekkür ederim o sizin güzelliğiniz.
      Güzel bir gün dilerim.

      Sil
  12. ne kadar içten olmuş bir çırpıda okunuyor
    Rabbim bütün dualarınızı size nasip etsin
    kalın sağlıcakla...

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR