23 Ağustos 2013 Cuma

Ramazan İmsakiyelerini ne Yapmalı?


Selamünaleyküm sevgili dostlar..
Her yıl içime dert olur biriktirilen takvim yaprakları ve Ramazandan kalan imsakiyeler derdime bir çare bulmama öylesine sevindim ve mutluluk duyuyorum ki..

Takvim yaprakları içinde ayet,hadis olduğundan genelde onları yakıyorum böyle bir çare buldum zira ayet ve hadis bizim için değerlidir kutsaldır çöpe atılmaz yere atılmaz.

İçerisinde Kur'an yok takvim yaprakların ola ki sizin takviminizde veya yakmak istediğiniz her hangi bir kağıtta Kur'an var ise veya eskimiş bir mushafı yakacaksanız olur ya çok yıpranmış toparlanmaz parçalanmaya çok meyilli bir hal alan bir mushafı ne yapabilirim diye merak edenler için özellikle söylemek istiyorum ki,yakmanız ve küle dönüşen yapraklarını yani kısaca küllerini mümkün mertebe insan ayağı veya hiç basılmayan bir toprağa bir alana gömmen,z gerekecektir..



Ramazan imsakiyeleri genelde çok hoş ve güzel olur..
Örneğin Ramazan duasını içerir ayet vardır hadis vardır tabii onu size imsakiyeyi  hediye edenin reklamı da  bkz:neco Shoes :)

Aynen benimki gibi..

Atmaya yakmaya kıyamıyorum imsakiyeleri..
Herşeyden evvel güzel ramazan günlerini temsil ediyor ailemiz için..
Bir çizelge gibi..
Karalanan her gün oruç tutlan bir gün eğitimde olduğumuz zaman diliminin göstergesidir..

Son çizgiyi çizdiğim an her daim karışık duygular hissettirmiştir bana..ilk çizgisi de öyle..

İlk çizgisin de ''Acaba nasıl geçecek'' sorusunun cevabı son çizgisini çektiğim anda alınır ''Geçti gitti'

Evimizdeki imsakiyelerden birinde Mescid-i Nebi vardı..
Üzerinde de  BİZ SENİ ALEMLERE RAHMET OLARAK GÖNDERDİK yazısı yazılı idi..



İşte bu imsakiyeyi eski bir çerçeveye aldım ve akılsız başım ilk kez boya yapıyormuş gibi zıpralamayı unutarak sprey boya ile boyadım..


 
Kaç kat boyadığımı hatırlamıyorum,tabii istediğim temiz saf beyaz rengini almam mümkün değil (yapacak olanlar zımparalamayı asla unutmasınlar) yine de elde edilen somon renk hiç de fena olmadı..

Elimde bir çok proje var yavaş yavaş paylaşacağım inşaAllah..bir yandan da onlarla ilgilendiğim ve özellikle bir tanesine çok heveslendiğim için de unutmuş olabilirim zımparalama olayını..

Ve imsakiyemin son hali..



ALEMLERE RAHMET OLARAK gönderilen Sevgili Peygamberim (S.A.S) en sevdiğim köşede..kitaplarımın tam üstünde duvardaki lambanın (çiçekli şal ile örtülü olan bölüm) yanında öylesine güzel duruyor ki..

Göz ve kalbimin karşısında duruyor..

Evimin tamgirişinde asılı..giren ilk onunla gözgöze gelip karşılaşacak..

İnşaAllah..


Elim değmişken boya denince aklı duran ben :) çok eskiden belki sekiz belki dokuz yıl evvel boyadığım bir Osmanlı Tuğrası tablosunun da çerçevesini boyadım..



Sırada bekleyen projelerden birini de küçük iki ipucu ile sizinle paylaşıyorum,mutfağımın buzdolabının olduğu tarafı sürekli boş durduğu için oraya bişeyler düşündüm..



Fikir bu ve bitti sayılır,asılmayı beklemektedir kendileri.. yarın da inşaAllah tam post yapımını da yayına almayı düşünüyorum..


Cumamız Mübarek Olsun tekrar tekrar dualarda buluşmak ümidiyle..


Sevgilerimle..





Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

16 yorum:

  1. çok güzel olmuş ellerine sağlık. bendeki imsakiyede esma-ül hüsna vardı bende onu saklıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoğunu saklıyordum bende bu yöntemle de bir kaçını değerlendirmek mümkün..insan nasıl atar :(

      Sil
  2. Çok güzel değerlendirmişsin canım.teşekkürler fikir için.

    YanıtlaSil
  3. çokk cici fikirlerr ball kardeşimm...
    yüreciğine sağğlık..
    cuman hayırlı ve mübarek olsu.
    dua dua dua....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rahman razı olsun Ayşegülüm teşekkür ederim can.

      Sil
  4. Seninde cuman mübarek olsun canım :) fikirlerine bayıldım özellikle kara tahta çok iyi bir fikir bitmiş halini sabırsızlıkla bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yayına aldım canısı umarım seversin sanıyorum ki seveceksin sevgiler balım,bücürü öperimmmmm

      Sil
  5. Çok güzel bir fikir ama dikkatli olup öyle foto altına falan asla kullanılmamalı..Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağ olasın Vuslatcığım beğenmene sevindim sevgiler sana.

      Sil
  6. Çok güzel yazı olmuş. Uzun süredir görmüyorum ama bir kaç sene evvel hep sokaktan takvim yaprağı topluyordum. Anlamını ve manasını bilmedikleri için yapıyorlar diye düşünüyorum ama insan görünce üzülüyor tabi. Bilinçlendirme yapılsa belki de olmayacak; iş ailelere düşüyor. (Annem bu işi iyi yapıyor misal: küçük kardeşim var ve o bile atmıyor. Günah günah diyor :) ) İyi günler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annenden Allah razı olsun..o mantığı yerleştirmiş içinize demek ki bu hassasiyet çok önemlidir..

      Sarhoş adamın biri sırf bir gece eve dönüşü esnasında yerde bulduğu üzerinde Allah yazısı bulunan bir kağıdı kaldırıp kenara koyduğu için hidayeti nasip etmiş Allah dilerim senin de bu güzel davranışını mükafatların en güzeliyle karşılık verir.

      Sevgiler.

      Sil
  7. Fikir çok güzel ama ben kitaplıklarınıza bayıldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sıradan ve basit aslında :) teşekkür ederim.

      Sil

Recent in Recipes

SON YAZILAR