22 Eylül 2012 Cumartesi

Eski kapilar ve zamanin izleri

Eski kapilarin isciligine baktim uzun uzun ve ne zamandir paylasmak istedigim konuyu daha fazla bekletmemek icin huzurlariniza sunuyorum..eski kapilara dair begenim ve ilgim her zaman farkli olmustur..nedendir bilmem kapi her zaman farkli bir konumdadir..evlerin temsili evlerin bas rol oyuncusu gibi..o evde kalanlarin simgesi gibi bir sey..ve tabii ki ne kadar eski o kadar guzel..

Simdilerde bu tur kapilar bulmak mumkun degil..genelde kapi secerken brosurlere bas vururuz bir iki gun sonra da kapimiz evimizde olur monte edilir ve is burada biter..
Ama oyle degildi eskiden..her kapi ozel olarak yapilirdi,hic birinin benzeri yoktu..rengi boyasi herseyi ozeldi..

Bilincli yapilmazdi bu ama gelisiguzel hazirlanan kapilarin isciligi ozel tasarimi ebatlari onu her halukarda farkli ve benzersiz kiliyordu..








Eminim ki cogumuz bu kapilarin tasarimindan cok eskimis haline hayran kaldik..
Ama kapi biliyor kapiligini iste..zamani tasiyor uzerinde..biz boylemiyiz?..degiliz tabii ki..yuzumuzdeki kirisiklara dahi tahammulumuz yok,musaade etmiyoruz zamana izlerini biraksin uzerimizde yuzumuzde evimizde kapilarimizda..
Kapidan daha guzeldir bence,yuzunde hikayeler manalar ve derinlik tasiyan bir insan yuzu..



Guzel bir gun diliyorum canlar..


..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

6 yorum:

  1. ŞAİRİBİ TAM HATIRLIYAMIYORUM AMA BİR ŞİİRİN 2DİZESİ AKLIMA GELDİ

    ONUN MİHRABINDA ANILAR VARDI
    KİM BİLİR NE MUTLU ZAMANDAN KALDI

    BU KAPILARDA KİMBİLİR NELERE ŞAHİT OLDULAR
    ALLAHA EMANET OLUN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle ablam..çizgilerde kıvrımlarımızda neler gizli ve neler yatar ah bir konuşabilselerdi..
      Sevgiler ablacımçç

      Sil
  2. Benim tek derdim eski zamanlardan olması.
    Eskiye ait ne varsa akan sular durur bende.
    İyisindir inşallah.Öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuzum hoşgelsin iyiyim canısı teşekkür ederim eksik olma..

      Sil
  3. en son italya gezimde ögrendim italyadaki tüm evlerin kapilari o kisinin sahisyetini ve asaletini temsil edermis .
    osmanlida ise yine zerafet ve düsünce ön planda imis söyleki .kapi tokmagi iki tane olurmus osmanlida sert sesli olan ve yumasak sesli olan ses yumsak ise gelen bir hanim sert geliyorsa kapidaki bir beyefendi .evin hanimi ona göre cikarmis kapiya .
    eski olsun benim olsun derim severim isterim
    sarildim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok ince dusunulmus hayranlik duydum gercekten hayranlik duydum..

      Sil

Recent in Recipes

SON YAZILAR