25 Eylül 2012 Salı

Ev yapimi ekmegim


Hayirli sabahlar sevgili dostlarim..Lale dagitimindan sonra dun yayinlamak istedigim ama yetisemedigim ev ekmegimin yapim ve tarifimi sizlerle paylasmaktan gurur duymaktayim..
Gurur duyuyorum evet cunku cok cok lezzetli ve guzel oldu..
Her zaman yaptigim ekmek olmasina ragmen bu seferki bekledigimden bildigimden de guzel ve lezzetli oldu..

Miktar bakimindan da yeterli geldi hatta bir tanesi sadece tuketildigi icin bu gun de yapabilirim dememe gerek kalmadi..bu gunluk de ekmegim var :)

Denemeyenlere tavsiyemdir..ustalara ise acizane ekmek tarifimdir diyorum bana kizmayin :(
Ev ekmegi bir baska guzeldir..doyurucu,temiz lezzetli..anne eli degmistir ne de olsa..evdeki taze ekmek kokusuna ise ne demeli ?

Hadi siz de deneyin..

Malzemeler:

1.5-2 bardak ilik su (azar azar eklenmeli)
3 buyuk bardak un
1 yemek kasigi instant-toz maya
1 yemek kasigi (silme)seker
1 tatli kasigi(tepeleme)tuz
2 yemek kasigi zeytinyagi





Yapilisi:

Undan baslayarak once toz malzemeleri karistirarak birlestirdim
Ardindan da zeytinyagi ve azar azar suyu ekleyerek ygurdum..
Uzerini bir bez ile orterek dinlenmeye aldim..



Hamur iki katina cikinca tezgaha biraz un serperek sekillendirdim..uzerini keskin bir bicak yardimiyla acemi isi susledim susam ve corekotu serpistirerek yagli kagidin uzerine yerlestirdim ve firina verdim.
Pisme suresi firina gore degisiklik gosterebilir..
Ekmegim 40 dakikada pisti..20 dakikasi havalida 20 dakikasi havasiz firinda..



Yapacak olanlara kolay gelsin yiyecek olanlara da afiyet bal olsun canlar :)


..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

17 yorum:

  1. yerim seni ve ekmegini ;) bereketli olsun

    YanıtlaSil
  2. yenmezmi bu ekmek ellerine sağlık
    ellern dert görmesin kısmetle dolsun inşallah

    YanıtlaSil
  3. Ama bu çok güzel olmuş ya hemen denemek lazım tam da artık ekmeği evde yapsam mı ki modunday ken ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Afiyet olsun sana ve ailene balım güzel oluyor yapmak arada.

      Sil
  4. Ellerine sağlık,ekmek kokusu nede yayılmıştır eve misler gibi oh..Afiyetler olsun,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık, çok lezzetli görünüyorlar :) Evde yapılmış ekmek gibisi yoktur. Ben de ekmek yapmayı çok severim. Blogumda bir kaç ekmek tarifi de paylaşmıştım onları da dene istersen. Sevgiler http://burcuakkoc.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burcucum ekleyiverseydin tariflerinin linklerini yoruma :(

      Sil
  6. Bugün bu tarifini deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi bakalım,kolay gelsin :) ama ben biliyommm güzel oldu :)

      Sil
  7. ekmek makinesini biliyodum bunu bilmiyodum.
    deneyebilirim. mis gibi kokar herhalde.
    :)

    YanıtlaSil
  8. Off off canım hadi ekmeklerini de al gel bana:)
    Kahvaltı geçti ama seyyahımla akşam yemeğinde ağırlarız seni seve seve:)
    Kulaklarını çınlattık epeyce:)
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaynattınız dimi blog alemini :) aah ah olmalıydım orada bu sabah bayıldım o sofraya :)
      Sevgiler canım Allah razı olsun Zeliham.

      Sil
  9. sizi tesadüfen buldum ,ekmek tarifini aldım,denemek istiyorum.Ben de bloguma beklerim.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR