15 Mart 2013 Cuma

Meleklerin Muhabbeti




Efendimiz (s.a.s) ashabi kirama donerek mescide uc gundur gelmeyen Hz.Ebu Bekir'in hatirini sormak icin evine gitmelerini soyler.
O esnada sirtina bir mutaf(keci kilindan dokunmus elbise)giymis Hz Cebrail belirdi..Efendimiz (s.a.s) Cebrail'i bu halde gorunce mubarek sekli degisti.
Ya Cebrail,bu ne haldir? diye sordu.
Hz Cebrail dedi ki Ya Resulullah! malumunuz olsun ki yedi kat gokde,ars ve kurside butun melekler butun Kerubiyun boyle mutaf giydiler.
Efendimiz (s.a.s) bu isin asli nedir,ya kardesim,bana acikla dedi.Hazreti Cebrail dedi ki:Ya Resulullah!Hazreti Ebu Bekir,Allahu Tealanin askina ve senin dinin ugruna seksenbin altin sadaka verdi.
Kirk bini aciktan kirk bini gizliden.
Simdi giyecek elbisesi kalmadigi icin uc gunden beri mescide onun icin gelemedi,namazini evinde kildi.


Menakib-i Cihar Yar-i Guzin kitabindan okudugum,okuyunca bedenimin titredigi,kalbimin urperdigi kendimden utandigim..34 yasima gelmis degil Allah'in gozunde kendi gozumde dahi yerden goge dogru 2 cm dahi yukselemedigimi dusunerek kahroldugum bir kissaydi sizinle paylastigim..

Sahip olunanlarin asil onemli olmadigini,verdigimiz kadar oldugumuzu dusundum..
Ne kadar yuce ve muhtesem bir seydir ki o;Hz Ebu Bekir'in verdigi sadakadan dolayi uzerine giyecek elbisesi olmayisi ve bu durumu bilen haberdar olan melek evliya ve Allah'in sevgili dostlari Ebu Bekir'in kiligina girmeleri..

Bu nasil muhtesem bir muhabbet..ne kadar yuce bir lutuftur..

Rabbim onlardan razi olsun sefaatlerine mazhar olmayi nasip etsin..Kelimeler kesinlikle az..kesinlikle ifadesiz kalir ve kesinlikle ashab-i kiram'in Efendimize (s.a.s) olan bagliliklari,sadakat ve muhabbeti tarifsizdir..

Sen ne hissediyorsun?



Herkese hayirli cumalar diliyorum dostlarim..

Sevgilerimle..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

6 yorum:

  1. Hayırlı cumalar canım, paylaştıkça çoğalır insan hem maddi hem manevi çoğalır:)
    Maneviyatın her zaman artması dileğiyle sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Sevgim...
    Ben neler hissettim?
    Sahabenin aşkına ve iman gücüne bir daha hayran oldum. Bir elbisesi dahi olmamak nasıl bir şey, onu düşündüm ve sanıyorum anlayamadım...
    Ahhh vermek, Allah için vermek...
    Keşke en kıymetlilerimizi verebilsek.
    Canımız dahil buna...
    Çok duygulandım...paylaştığın için sağol güzel yüreklim♡♥♡
    Sevgilerimle ♥♡♥

    YanıtlaSil
  3. Len tenâlûl birre hattâ tunfikû mimmâ tuhibbûn(tuhibbûne), ve mâ tunfikû min şey’in fe innallâhe bihî alîm(alîmun).

    Sevdiğiniz şeylerden infâk etmedikçe (Allah için vermedikçe), asla Birr'e nail olamazsınız. (Allah'ın size verdiklerinden, Allah için) bir şey infâk ettiğiniz zaman muhakkak ki Allah, onu en iyi bilendir.Ali imran 92

    onun icin zamanini dahi veremeyen, sevdigi seylerden nasil feragat ederler edebilenler nasil susar .sag elin verdigini sol el nasil görmez su zamanimizda
    rahmetine sigindim yarabbi zira hicligimin farkindayim
    hayirli cumalar ablam

    YanıtlaSil
  4. Paylaşaım için teşekkürler, insanoğlu sadece ister , hep ister ama isterken kendisinin vermesi gereken şeyler olduğunu nedense unutur. Allahım kimseyi yolundan ayırmasın, hayırlı cumalar.

    YanıtlaSil
  5. SubhanaAllah!...
    Ahh halimiz, vahh halimiz... :.((

    YanıtlaSil
  6. hayırlı cumalar çok güzeldi zevkle okudum yazınızı...Umarım her daim Allah için işler yaparız ve vesile oluruz

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR