26 Mart 2013 Salı

Acem pilavı


Her gun farkli yemekler farkli sunumlar farkli sofra duzeni farkli tarifler farkli versiyonlar..ama butun bunlarin yanina sofralarimizdan ve soframizdan eksilmeyen bir tat var ki iste farkliligi ve degisik versiyonlari onun uzerinde yapilsin isterim..
Yeni bir versiyon veya tarifi de gordugum zaman malzemelerim elimdeyse kesinikle denerim!..
Pilav hem besleyici hemde doyurucudur..ayrani ac gerisini dusunme derim ben..gercekten bir pilav ister bulgur olsun ister beyaz isterse sebzeli hadi diyelim bir de meyveli olunca yaninda bir icecek kafi geliyor..
Yeni bir tarif buldum..icinde hemen hemen bir tarifte olmasini istedigim hersey var..tavuk-nohut-baharat-tereyag ;)
Denedim..ailece cok sevdik diyebilirim..bir avuc tavuk bir avuc nohut..gerisi de kendiliginden geliyor..mutlaka denemelisiniz..

MALZEMELER:
1.5 su bardagi nohut (aksamdan islatabilirsiniz veya benim yaptigim gibi kucuk porsiyonlari hazir vaziyette haslanmis bir sekilde dondurucuda saklayabilirsiniz)
2 su bardagi pirinc
4 su bardagi tavuk suyu veya su (yok diye depresyona girmeyin lutfen :)
125 gr tereyag
2 orta boy sogan
kemisksiz tavuk eti(gogus cok ideal ama yemekten kalmislari da degerlendirebilirsiniz burada)
1'er cay kasigi tarcin ve karabiber
1 tatli kasigi seker ve tuz
1/4 limon suyu


YAPILISI:
 Nohutlarimizin kabuklarini soyalim(istege gore,ben soydum)
Pirinclerimizi limon ve su ile sicak suyun icine alalim.
Tavugu kup kup kesip ayri bir tavada hafiften bir kac kez cevirerek kavuralim kenara birakalim.
Soganlari pembelesinceye kadar kavuralim soganlarimiz kavrulunca pirinclerimizi seffaflasana dek soganlarla birlikte kavuralim bu arada tuzunu verelim.
Ayri kucuk bir tencereye:Nohutlarimizi tabanina dizelim,nohutlarimizin ustune tavuklarimizi siralayalim ve tavuklarimizin ustune de pirinclerimizi koyalim..
Olay budur..sicak suyu tencerenin kenarindan verelim pilavimizi agir ateste pisirelim..
Pilavimiz hazir olunca demlenmeye musaade edelim(aceleci olmayalim emi)Servis tabagimiza pilavimizi almak icin tabagimizin tencerenin ustunde tutarak jet hiziyla cevirerek duzgun bir sekilde pilavimizi sunuma hazirlayalim..
Sonunda ustune tarcin ve karabiberi de koyduk mu..aaaalaaaaa :)
Kesinlikle cok guzel bir pilav!..



Yapacak olanlara afiyet sifa olsun..

Sevgiler..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

31 yorum:

  1. pilavsız sofralar garip ve boynu büküktür diyorsun yani balım..:)
    her türlüsünü sewerim çekirdek ailem öyle..:)
    ellerine sağlıkk gülüm..
    öperimmm ki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pilavlara agirlik verilsin her turlusu yapilsin isterim :)
      Aysegul kuzum bir el atarsin bu duruma degil mi?..
      Sevgiler canim tesekkur ederim bende operimmm..

      Sil
  2. Çok güzel görünüyor.Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. Ben de komşum sayesinde keşfettim baharatlı pilavlı tavuk dolmasını:)
    Sonuçta kapı acem pilavına çıkıyor:D
    Bir yaptım,ard arda talepler geldi bir hafta boyunca pilav tavuk yedik.
    Sonra aşırı baharat yüklenince yavrucağım alerji oldu da ara verdim:)
    Hülasa-i kelam bir avuç tavuk,bir tutam baharat ama
    paha biçilemez bir lezzet:)
    Şifa olsun canımm:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakisiyorlar birbirine hemde cok ayni fikirdeyim Zelis bir yaptin mi isteniyor sonra :)
      Sevgiler canim saolasin.

      Sil
  4. Ellerinize saglik nefis olur bende cocuklarimda cok seveiz afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  5. Nohut,tavuk ve pirincin bir arada buluşması.Bizim de ailece sevdiğimiz nefis bir pilav.Ellerine sağlık Sevgim.
    Tam yemek saati canım çektii.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakkini helal et ablam..
      Sevgiler gonderiyorum simsicak.

      Sil
  6. Bayılırım pilavın hertürlüsüne hergün yesem bıkmam bu şekilde hiç denememiştim enfes görünüyor en kısa zamanda denemeliyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende severim pilavi canisi,kolayliklar dilerim sana sevgiler :)

      Sil
  7. ellerinize sağlık, gece gece nereden geldim:))

    YanıtlaSil
  8. canım yarın arıycam inşallah, sarıldım kocaman

    YanıtlaSil
  9. mmm lezzetli duruyor :)
    Ellerinize sağlık :)

    Beklerim
    http://herseydenbirazcikk.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  10. Offf müthiş görünüyor :)

    YanıtlaSil
  11. YA YARDIM EDERMİSİN CANIM...POSTU GİRİYORUM NE BEN KENDİMİ NEDE ARKADAŞLAR BENİ GÖREMİYOR BİRDE ANLAMIYORUM BEN NE OLUYOR..BANA YARDIMCI OL LÜTFEN

    YanıtlaSil
  12. Pilavın içine dalmak üzereyiz canım görüntü harika olmuş tel tel dökülmüş eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  13. Elerinize sağlık guzel gorunuyo.bende dun sizden gorup nohutlu pilav yaptim.tamda ne yapsam diye dusunurken :) tesekkur ederim.ne kadar farkinda olmasanizda gunun kurtaricisisiniz :)

    YanıtlaSil
  14. Ellerine sağlık bayılırım pilava helede nohut , tavuk ve karabiber varsa ...
    En kısa zamnda bu şekilde de deniycem eminim harikadır...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarcin da pek yakisiyormus Emel hanim tavsiye ederim,sevgiler :)

      Sil

Recent in Recipes

SON YAZILAR