11 Mart 2013 Pazartesi

Yumurtalar ve bizim köy yumurtalarimiz


Gokyuzu mavi hava serin..soguk yok denecek kadar az hissediliyor..bakmaya doyamiyorum gokyuzune ..
Dun sabahtan itibaren hava miiis gibi kokuyor sanki..sanki birseyler yaklasiyor gibiii ;) sanki kuslar daha erken otusuyor gibi .. bahar geldi gelecek deyip kendimi inandirmak istiyorum..zor gecti ki bu kis nasil arzulamam baharin gelisini..lalelerim yavas yavas kendilerini gostermeye basladilar..ama henuz poz vermeye utaniyorlar :)


Yumurta konusunu ele almak istiyorum bu gun baharin yaklasmasi ile bizim tavuklar cosmus olmalilar ki uretim masallah hem seri hem bereketli olmaya basladi..
Sepettekiler en son gelen yumurtalarimiz..oldukca sirin gorunuyorlar..oldukca da lezzetliler..evimin arka bahcesine tavuk alip kendi yumurtalarimizi toplamayi hayal ediyorum sabahlari..ama komsular ne der bilmiyorum :)



En son yaptigim ramazan pidesindeki yumurta sarisi gercekten inanilmaz sarilikta degil mi..ama asil konu o degil asil konu yumurtlamayi nasil artirabiliriz? var mi bilip de tavsiyeleri olan?..merak ediyorum..lutfen paylassin bilenler ;)


Son karemde ise kaynatilmis yumurtalarimiz var..koy yumurtalarin kabuklari bazen zor soyulur bazen yumurtanin yarisini soyarken kaybediyorum..kimisi suya sirke eklenirse soyma daha kolay olur demisler kimileri ise karbonat eklenirse daha kolay olur demis..bununla da ilgili var mi bi bildiginiz dostlarim ?

Herkese guzel mi guzel bir hafta ve gun diliyorum..

Sevgilerimle,daima ;)
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

13 yorum:

  1. Evet ya baharı özlemişiz. Benimde içim kıpır kıpır olmaya başladı :)
    Ama anlayamadım tavuklar sizin mi değil mi?
    Araka bahçe tavuk, komşular ne der?
    Yumurtlamayı nasıl arttırırı? Ben birşeyleriş kaçırdım.
    Kimbilir o laleler utanmayı bırakınca ne güzellikler çıkacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canisi gordugun yumurtalar annemin tarlasindaki ciftlikten,ben evimin arka bahcesine kiymak istiyorum :) laleler bir kac gune dimdik olmakla beraber boy pos sergilenecek,az bekle :) sevgiler canim.

      Sil
  2. sevgim hayırlı günler.
    organik beslenmeye dikkat edenlerdenim
    eline sağlık kuzum:))

    YanıtlaSil
  3. Mis gibi yumurtalar. Sıcak yumurtayı soğuk suyun altında biraz tutarsan da kolay soyuluyor .Bilgine canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyle yapiyorum genelde ama sonuc degismiyor can :( sevgiler..

      Sil
  4. Yumurta taze ise kabuğu soyulmaz ya da zor soyulur diye biliyorum. O sebeple artık kabuğu soyulmadığı için sinirlenmiyorum taze yumurta yiyecek ve yedirecek olmanın mutluluğuyla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklisin aslinda :)
      Sevgiler, hayirli sabahlar canim.

      Sil
  5. MADEM KONU YUMURTA SOYMAK BENDE BENİM STİLİMİ AKTARAYIM SİZE
    YUMURTANIN HER YERİNİ ÇATLATIYORSUNUZ
    SONRA UCUNDAN UFAK BİR PARÇA KALDIRIP ÜFLÜYORSUNUZ
    (koyunun derisini yüzmek için hava ile şişirilmesi gibi)
    ondan sonrası kendiliğinden geliyor
    çok rahat soyulur
    BU DA BENİM SOYMA ŞEKLİM
    GERÇİ GÖSTERMEDEN ANLATABİLDİMMİ BİLMİYORUM
    HAYIRLI GÜNLER CANIM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende ufleye pufleye soyuyorum ablam :))
      Ama senin yaptigin gibi degil acaba ben havaya ufledigim icin mi olmuyor :) canim benim canim bir de oyle deneyecegim insallah bakalim ne derece basarili olacagim,sevgiler..

      Sil
  6. merhaba canim .:-) yumurtanın iyisi sarı olandir ,yumurta taze olduğu için soyarken zor soyulur , bizde haslarken tuz atarız..bizim işimi z canım tavuk ciftliklerimiz var ..bizimkide doğal köy. yumurtasi ;-) bizim çocuklar çok severler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mumine can..daha fazla veya her gun yumurtlamalari icin ne yapiyorsunuz kuzum?..bizimkiler keyifle calisiyorlar mesela kendi kendilerine izin alabiliyorlar :))
      Sevgiler canim.

      Sil
  7. Yazıların ve yorumun öyle şeker ki senin yazdıklarını çok keyifle okuyorum nasılsın cann uzun süredir görüşemedik..Yumurta konusuna gelince benim bildiğim taze yumurta zor soyulur..Afiyetler olsun..

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR