18 Nisan 2013 Perşembe

Cuma günü nasil bayram olur?


Selamunaleykum dostlar ve kardeslerim..
Gunlerden cuma,gunlerden bayramdir..cumaniz-bayraminiz mubarek olsun..
Haftanin sonuna ulastik cok sukur..hafta ici yasananlar,ameller,ihsanlar,hikmetler..kimimiz zorluklari canlarinda hissetti,kimimiz huzuru yakaladi ve icine cekerek her damlasini genis bir rahatlik hissetti..
Rabbim bu guzel gunun hurmetine hafta boyunca islenen guzel amelleri ve ibadetlerimizi kabul etsin,islenen gunahlari ve hatalari ise sonsuz merhametinin bir gostergesi olarak affetsin,bagislasin insallah..

Cuma gununu elimden geldigince bayrama benzetmek isterim..olabildigince ozel oldugu anlasilmasini istiyorum artik..artik diyorum cunku oglum buyudu ve bir cok seyin daha cok farkinda..kizim da ona bakar onu kopyalar..ikisi de bakislarini bana cevirince gordukleri modelin elimden geldigince dinimize yakisan Allah'i hatirlatan ve Efendimizin  (s.a.s) yasam tarzina uygun yasamayi gayret eden bir anne modeliyle karsilasmalarini arzu ediyor Allahtan diliyorum..
Gerek pisirilecek yemekle veya yapilacak bir tatliyla..gerek komsuya arkadasa dagitilacak bir seyle cuma gununun maneviyatini yukseltmek ve daha da belirgin hale gelmesini arzuluyorum..

Kucuk ama cok degerli adimlarla gecen hafta uygulamis oldum cuma gununu guzellestirmeyi..ve elde edilen sonuc ve huzur tarifsizdi..Elhamdulillah..
Butun bunlar gosteri icin yazmiyorum..cuma gununu ozel bir gune donusturmekten cok bunlarin kopyalanmasini da arzu ettigim icin paylasiyorum..

Bak,boyle yapabiliriz demek istedigim icin..veya..sence ne yapabiliriz,daha cok guzellestirmek icin bu gunu neler onerebilirsin kardesim?demek istedigim icin aktarmak istedim..

Her seyin en guzelini yapan,en guzel sekilde ibadet eden Efendimiz Hz.Muhammed Mustafa (s.a.s)'in sunnetlerini yerine getirmeye calisarak gectigimiz cuma gunumu biraz daha ozel kilmayi basardim..Elhamdulillah..dilerim daha da iyi olur..



Cuma gunu yapilmasi sunnet  (aklimda kaldigi kadar)olanlari bir resimde topladim..arzu eden resmi alabilir bu gune dair kutlamasina katip bu guzel sunnetleri tekrar hatirlatmaya vesile olabilir..

Bu guzel gunde evimizi temizlemek,sonra vucudumuzu temizlemek ardindan iki rekat namaz kilarak ruhumuzu gunahlardan ve hafta boyu canimiza takilandan,elimizden,gozlerimiz ve dilimizden meydana gelen gunahlardan da temizlenmek icin bu iki rekat namazin ardindan tovbe istigfar etmek..

Guzel giysilerimizle Kur'an'i Kerim okumak..sayfalarca olmasa da olur..isterse kucuk bir sure olsun..ama o kucuk sureyi okurken ve manasina bakarak dusunebilir uzerinde tefekkur edebiliriz..tefekkur edilemiyorsa dahi Kur'an'in harflerine,o guzel sekillerine daha dikkatlice bakabiliriz..gozlerimize bu goruntuler sizsin..

Saniyorum ki Allah'in bizlere yaklasmasi icin kendimizi ibadetle paralamak biktirmak sart degil..samimi olarak kendimizi ifade etmeye calismak,derdimizi samimi bir sekilde O'na acmak..huzurunda dert dokmek..dizleri yaralanmis kucuk bir cocuk gibi nasil ki kanarken dizler ve titrerken eller annesine kosmasi olursa iste cuma gunu kosmadan dahi sadece Allah'in huzurunda bulunarak "Allah'im..en guzel gunlerinden birini yasiyorum..huzurundayim..beni kabul et..yaralarimla,gunahlarimla,taskinliklarim,kusurlarimla beni kabul et"deyip omuzlarimizdaki yuku,kalbimizdeki kasvetli yanginlari sondurmesini istemeliyiz..

Guzel onerilerinizi beklemek istiyorum..tavsiyelerinizi istiyorum.."genelde cuma gunleri sunlari yaparim" cumlesini iceren yorumlariniza talibim canlarim..

Rabbim herkese guzel bir Cuma gunu nasip etsin..

Hayirli cumalar..


Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

14 yorum:

  1. Nur yüzlüm paylaşımın için çok teşekkür ederim.Biz burada komşularla kuran ve sohbet günümüzü özellikle cuma saatinde yapıyoruz o saatlerde başka işlerle meşgul olmayalım diye resimlerini gösterdiğin yapılması gerekenleri elimden geldiğince cuma günleri yapmaya çalışıyorum..Cuma günü tırnak kesmenin bile vücuttan bir hastalığa şifa olduğunu okumuştum bir kitapta..Hayırlı cumalar olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canim buyuk bir zaman dilimi degil zaten Kur'an okuyarak ne guzel degerlendiriyorsunuz masallah Allah kabul etsin insallah..sevgiler bitanem.

      Sil
  2. hayirli cumalar ola
    ilk yaptigim babami aramak zira baba duasi önemlidir sonra annemi helaliklerini dualarini almak
    bildigim tandigim herkezle cuma tebrigi göndermek
    sonrasi cuma vakti hicbirsey yapmamaya calismak dünya adina tabi
    güzelliklerine nail eylesin yaradan
    dua ile ablam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cuma tebrikleri cok guzel birsey bence de ablacim,dile getirdigin icin Allah razi olsun,sevgiler.

      Sil
  3. Sevgi'cim hayırlı cumalar..Çok doğru diyorsun, günlük telaşenin arasında kaynayıp gidiyor güzel bayram..Allah razı olsun, hatırlattığın için..

    YanıtlaSil
  4. Bilmeden ne çok sevaba girermişim bende haberim yokmuşş :)

    Şaka elbetteki haberdardım ama unutulmuş bir davranış
    Tırnaklarımı bir haftaya bırakmadan ev temizliği bılaşık vs kırıp götürüyo kesmeye hacet kalmıyo ama onun dışındakilee mütemadiyen uymaya çalışıyoruz ailecek..
    Yİne ders alınası harika paylaşımlarından birisi..
    Sen hep saol sağlıklı ol bizimle ol emi ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynebim simdi bu niyet uzere yaparsan mukafatini da insallah artirsin Allahim,guzel sozlerin icin de tesekkur ederim kuzum benim:) sevgiler.

      Sil
  5. Hayırlı cumalar can :)
    (¯`v´¯)
    `·.¸.·´
    ¸.·´¸.·¨) ¸.·¨)
    (¸.·´ (¸.·´ (¸.·¨¯`♥♥♥

    YanıtlaSil
  6. Selam Aleyküm Ve Rahmetüllahi Ve Berekatühü Canı Gönülden Tüm Müslüman Aleminin Cumasını Kutlarım

    YanıtlaSil
  7. Selam Aleyküm Ve Rahmetüllahi Ve Berekatühü Canı Gönülden Tüm Müslüman Aleminin Cumasını Kutlarım

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR