12 Nisan 2013 Cuma

Yuruyen camii


Dina senin gibi benim gibi bir bayandir..
Amerikada yasayan isi olmayan ve yeni bir is arayisina girmis bir bayandir.. belki 20'li yaslarin basinda veya 30'lu yaslarin yakinlarinda musluman bir bayandir.

Asagidaki video oldukca uzun oldugundan sonuna kadar izlemek yorucu gelebilir..
Bu sebepten dolayi kisaca video ve icerigi ile ilgili bir onsoz ve aciklama yapmak istedim..

Dina Amerikada yasayan issiz musluman bir kadin..
Dina is arayisi sureci boyunca namazini kilmis ve duasini etmis bir bayandir..


Dina yilbasindan bu yana kildigi her namazi belgelercesine ayaklarinin secde uzerindeki goruntusunu cekmis..namaz icin girip ciktigi her mekan,her seccade,her ortam bu karelerde mevcut..


Videoyu izledigimde izlediklerim gorduklerim duyduklarim o kadar hosuma gitti ki..namaz kildigim secde ettigim yerlerin resimlerini cekmemis olmanin pismanligini duydum..

Iste bu gercekten de tam anlamiyla gipta edilecek ve kopyalanacak bir haldir..

Size hemen fotograf makinelerimizi alip cep telefonlarimizi cikartip ayaklarimizi camide,evde,okulda is yerinde resimleyelim demiyorum..

Demek istedigim aslinda su:Secde edilen yerlerin resmini cekmek degil...Sayisiz,farkli,degisik ortam ve yerlerde namaz kilmaliyiz,bizi bu hal uzerinde gorenleri boylece tesvik etmeliyiz boyle olamayanlari da ozendirmeliyiz,kendimizi kopyalandirmaliyiz....bizim namaz kildigimiz yerleri ayaklarimizin bastigi seccadeyi resimlemek olmamali amacimiz,amacimiz ve gayemiz bizi o hal uzerinde goren genc bir kizin kalbine kucuk bir cocugun kalbine poz vermek!..resmimizi onlara cektirmeliyiz..resmimizi onlarin kalp objektifleri cekmeli ve ruhlarina bu resmi kazitmaliyiz..bastigimiz imkan ve gucumuz sayisinca yere secde ile muhrumuzu vurmaliyiz..bu hali kopyalamaliyiz-kopyalatmaliyiz binlerce milyonlarca ciktisini elde etmeliyiz kardeslerim benim..
Sehrin icinde cihad etmenin bir diger adi da bu olabilir..bilmiyorum.




Dina'nin video icerisinde kullanilan resimleri topladigi bloguna ziyaret etmek resimleri toplu halde gormek icin:a moveable masjid


Videonun adi da cok guzel:

Yuruyen cami..
Ayakli mescid..

Siz secin..ama secmekten cok INSALLAh..biz de boyle olalim diyor kalbim ..


Hayirli cumalar diliyorum herkese..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

12 yorum:

  1. Çok ilginç, çok güzel..
    cumanız mübarek olsun...

    YanıtlaSil
  2. Harika bayıldım ingilizce bilmediğim halde videoyu sonuna kadar seyrettim dinledim,,çok hoş gerçekten..Paylaşım bu mübarek güne çokta yakıştı,yüreğinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Insani etkileyen bir sey degil mi bende etkilendim dolayisiyla paylasmak istedim,sevgiler :)

      Sil
  3. mükemmel bir fikir, çok etkilendim.. bi de ortancalar gelmiş hedıra, nası da mutlu oldum (:

    YanıtlaSil
  4. Cok guzel bi fikir gercekten :) Allah hakkiyla iman edenlerden eylesin insallah.

    YanıtlaSil
  5. Yaşasın yorumlara açmışsınız. Konu hakkında da videoyu izlemeyedim,ancak açıklama bile o ruh halini o kadar manevi ruh güzelliği ile açıklamış ki kesinlikle cihadın belki de en büyüklerinden biri.Maşaallah barekalllah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin insallah canim kolay degil bu zamanda bu devirde boyle ortamlarda ama suphesiz mukafatida zorluguna goredir.

      Sil
  6. sevgiciğim çok ilginçmiş, özellikle verdiğin linke tıkladığımda bir resimde takıldım kaldım.Bizim arapçada ve olarak okuduğumuzu onlar wa olarak ce olarak okuduğumuzu ze olarak okuyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ablacim bizim turkceye daha yatkin dilimiz dolayisiyla arapcayi biraz farkli okuyabiliyoruz,sevgiler sana.

      Sil

Recent in Recipes

SON YAZILAR