23 Nisan 2013 Salı

Bir tart yapmisim elmali


 Selamunaleykum sevgili dostlar..gun ortasi sepette duran 3 adet elmaya takilinca gozlerim aksam olur olmaz islerim azaldigi icin o 3 elma ile bir seyler yapmak istedim..



Internette "kolay elmali tarifler" kelimelerini girerek karsima ilk cikan tarifin tam da bana gore ve tabii ki 3 elmama gore oldugunu gordum ve iste budur bunu yapacagim deyip sivadim kollari..


Kolay olusu hemen hazirlandigi gibi kisa bir sure bekletilip yeniyor olmasi ozellikle de sabah nescafem ile birlikte tekrar bir dilim daha alininca onaylayarak tarif defterime eklenecek tariflerim olarak hak kazanmis oldu..
Denemek isteyen dostlara gonul rahatligiyla tavsiye edebilecegim bir tarif..ziyan olan tutmayan tariflerin acisini hepimiz biliriz insallah deneyecek olanlar en az benim kadar iyi bir sonuc alarak memnun olacaklardir Allahin izniyle..


Tarif Elif Atalar'a aittir..

Malzemeler
Hamuru için:
  • 125 gr margarin (oda sıcaklığında)
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 adet yumurta
  • Aldığı kadar un
Üzeri için:
  • 3 adet elma
  • 1 su bardağı şeker
  • Yarım su bardağı ceviz (Fındık da kullanabilirsiniz)
  • 1 tatlı kaşığı Tarçın (silme)
  • 125ml sıvı krema

Hamur malzemeleri yoğurma kabına alarak hamur hazırlanır. Fırın kabının tabanına el ile hamur yayılır, kenarlara doğru çıkıntılar oluşturulur.
Elmalar soyulup küp küp doğranır derince bir kaba alınır. Üzerine ceviz, tarçın, şeker ve krema dökülerek iyice harmanlanır. Hamurun üzerine elmalı harç dökülerek hamurun her yerine eşit gelecek şekilde yaydırılır.
180 derece fırında çok değil hafif pembeleşinceye kadar pişilir. Afiyet olsun.


Bu tarife ulastigim site ise:Nefis Yemek Tarifleri sitesidir..

Son olarak unutmadan.! !



Sevgilerimle..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

14 yorum:

  1. ellerinize sağlık çok güzel görünüyor:)

    YanıtlaSil
  2. Ben tart yapmayı hiç beceremiyorum ya nedense. Çok güzel gözüküyoröcanım çektiü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen bende beceremedigim icin kolay bir sey olmasini istedim bu da cok kolay,sevgiler.

      Sil
  3. Kuzum bayılırım elmaya tart nefis olmuş ellerine sağlık öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu senden duymak cok sevindirici ablam tesekkur ederim :)

      Sil
  4. Ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor tadı da görüntüsü kadar güzeldir eminim :)

    YanıtlaSil
  5. CANIM HAYIRLI GECELER
    GERÇEKTENDE ÇOK BASİT BİR TARİFMİŞ DENEMEK LAZIM
    ALLAH RAZI OLSUN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin en son paylastigin tart da kolaydi onu da denemek lazim,sevgiler ablam.

      Sil
  6. Oyy benim Boyam tart yapmışş, miss gibi demlenmiş çayın yanına ne de güzel gider.
    Ellerine yüreğine sağlık gönlü güzelim ♥♥♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Guzel yapmisim degil mi :)) sevgiler bitanem senin kadar olamam bu alanda sariliyorumm.

      Sil
  7. tarifi denedim :) eline sağlık :)

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR