16 Nisan 2013 Salı

Eski kotlardan Seccade-Hali nasil yapilir?

Selamunaleykum sevgili dostlarim ve kardeslerim ve arkadaslarim,kisaca blogcanlar :)
Rabbim yeni bir gune merhaba demeyi,goz acmayi,kelam soylemeyi,isitmeyi,gormeyi,algilamayi nasip etti..Elhamdulillah..
Ahiretimiz icin calismalarimizi ertelemeden,dunyaliklarin cazibesine kapilmadan yasamayi da insallah nasip etsin Allahim..
Bu gun..dolabimda bekleyen bir proje vucut buldu canlarim..elimdeki eski kotlari "belki bir sey yapilir-degerlendirir" mantigiyla dolabima atmis kaderlerine terk etmistim..
Sabah orgulerim bitti orecek bir seyim yok acaba neye baslasam diye dusunme esnasinda dolabimi acip yarim kalan isler var mi diye karistirirken bu eski kot parcalari gozume carpti..
Demek ki..o gun bugunmus..demek ki bugun bu kumaslari degerlendirecekmisim :)


Aynen resimde gordugunuz gibi yere serdim izliyorum kendilerini..poset torbasi yapsam,elimde yine kumas kalacak..mutfak onlugu yapsam icime pek yatmadi..nihayetinde kot dayanikli bir kumas oldugundan gercekten hakkini verecek bir yerde kullanilmasi gerekiyordu..aklima nette gordugum halilar geldi..Google'daki kot kumastan yapilmis isler guzeldi pek ala ama rastlayamadim adam gibi yapilisi olana..ya kalibini satiyordur,ya yapimini..dolayisiyla tek care kafaydi :)
Kafadan bir hali yapmak icin Bismillah deyip basladim..


 Oncelikle kumaslarimi genis kare parcalara ayirdim,dikisli yerlerini cikarttim..

Amac hali yapmak aklimda sadece bu var bu arada..dolayisiyla bir hali seklini verecek sekilde yere dizdim..


Tek parca elde etmek icin aralarinda toplu igneyle birlestirerek makinede zig-zag dikis cektim


 Elimde 3 kot serit vardi..bunlari da birbirine eklemek icin yine zig-zag dikis cektim..

 
Elde ettigim sonuc buydu..bundan sonra yapmam gereken kenarlarini olabildigince duzgun ve duz kesmekti..kestim.


Oldukca ince gorundu gozume..iki yil kadar dolabimda bekleyen artik bir kumas vardi onu da arka yuzu olarak kullanmak istedim..boylece hep karsima cikmayacakti artik o parcalar :) yuzyuze gelecek sekilde igneleyerek cevirebilmek icin bir tarafini acik birakarak dikisini cektim bu kisminda..


Cektikten sonraki hali iste boyle dostlar..


 Bombos durmasini onlemek ve daha sabit durmasi icinse kenarlarina aklima ilk gelen bu dikis tekniyigle yun ip kullanarak kumaslari sabitlemis oldum..


Taaaaa taaaaaaaaaam!!
Sonuc da iste bu...
Siz gorun diye mutfagimin onune koydum..uzunca bir sure bakinca dedim ki kendi kendime..vay be! ne hos oldu..goruntu itibariyle degil..Allahin verdigi ilhamla uretilen bir hali-seccadem var,uretmek bu kadar mi mutlu eder bu kadar mi tatmin eder insanoglunu..

Nasil bulursunuz bilemiyorum..sahsen kimse begenmese dahi..o Allahin izniyle verdigi ilhamla elimden cikmis bir goz nurudur..
Onu sevdim ben! 

Sevgilerimle..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

34 yorum:

  1. ama canım bu gerçekten de çok güzel olmuş ben bayıldım :) ellerine sağlık özellikle üstüne yaptığın o dikiş bambaşka bir hava katmış:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sultanim tesekkur ederim begenmene bende sevindim :)

      Sil
  2. Sevgimmmmmm...
    Ne beğenmemesi yaaaa!!!
    O kadar güzel olmuş ki...anlatamam, süper!
    Ben sende görmüştüm ilk defa o halıyı, o zamandan beri benimde aklımda:)
    Ama malesef benim evde kot yok:(
    Bulsam delik deşik edip, canına okuyacaktım:)))
    Kızımın var 2-3 tane ama onları giyiniyor, ondan da bir küçüğe kalacak sanırım.
    Ondan sonra da zaten suyu çıkar, buna da eminim:)
    Geçen bir yerde kot halı gördüm, koşarak yaklaştım bir baktım kiiii...baya baya halı ipiyle desen yapmışlar. Yani sadece boya:(
    Tamam! bunu yapan ve kullanan sayılı kişilerdensin, kıymetini bil halının.
    Gelirsem oralara ben de kullanırım belkim, belli mi olur, ha:)?
    Selam ve dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdem!..benim guzel kardesim :) sen iste ben yapayim kardesime hemde seve seve zevkle bitanem :)
      Sarildim canim sevgi dua ve samimiyetle can.

      Sil
  3. gerçekten çok beğendim, Rabbim ellerinizin bereketini arttırsın inşallah.. Güzel günlerde kullanın, ben çok gıpta ettim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin insallah Allah razi olsun soz sahibindir Allahim iki katini da size nasip etsin..sevgiler..

      Sil
  4. Elinize sağlık, atılacak birşeyin işe yarar birşeye dönüşmesi çok güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Atmak kolay bir sey ama yapmak :)
      Cok sukur uzun sure beklettim ama sonucu severek seyir ediyorum artik..sevgiler gonderiyorum! ;)

      Sil
  5. Sevgi'm ellerine sağlık,bende çanta falan yapıyorum kottan ancak bu harika bir fikir,inşallah bende yapmak isterim.Hayırlı günlerde sevabı bol namazların olsun bu seccadede beni de hatırla olur mu dualarında..Selamlar,sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablacim cantalarini da paylasmalisin o halde cici tariflerle yetinme guzel ablam..dualarimdasiniz hepiniz Allahim hayirlisini kabul etsin,sevgiler.

      Sil
  6. ellerinize sağlık çok güzel olmuş:)

    YanıtlaSil
  7. çok beğendim:) ellerine, emeğine sağlık:) maharetli eller bi başka oluyo :)

    YanıtlaSil
  8. aleykumselam, gayet akıllıca ve hoş olmuş :) ellerin dert görmesin :)

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık cok güzel olmuş .ayrıca fikir çok orjinal kırk yıl düşünsem eski kotlardan secade yapmak aklıma gelmez .Yapılacaklar listeme aldım ilk fırsata becere bilirsem deniycem ..Gerçekten cok beğendim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dusunmeden yapildigi icin belki de bu sonuc meydana geldi..ki planli degildi onceden de dusunulmemisti ilham bu olsa gerek Allaha cok sukur..sevgiler :)

      Sil
  10. süpersin tatlım yaa harika bişi olmuş bu:)
    bende de kot bulunmaz maalesef :(
    olaydı aynından bende de görebilirdin :))
    sevgilerimle canım..

    YanıtlaSil
  11. ne güzel değişik bir şey olmuş.ellerinize sağlık.feyzanincicileri

    YanıtlaSil
  12. ღ♪░S░Ü░Ü░Ü░Ü░Ü░P░E░R░ ♪ღ♪
    ✫✫✫...¸.•°*”˜˜”*°•.ƸӜƷ
    ✫✫..¸.•°*”˜˜”*°•.ƸӜƷ
    ✫..•°*”˜˜”*°•.ƸӜƷ.

    Sen yaparsın da olmaz mı gönlü güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diyosun sen simdi :)
      Sen nerdesin onu soyle bana nerdesin ya nerdesin :(

      Sil
  13. Tek kelimeyle harika ellerine saglik süper olmus

    YanıtlaSil
  14. Canım selam,
    Süper olmuş. Dönüşümde sınır yok. Bu arada birşey sorabilir miyim? Bloglovine üye olmaz face adresimle girersem izlediklerime yaptığım yorumlar kendi yazılarım facede direk yayımlanırmı diye soracağım?

    YanıtlaSil
  15. ben facete bu tarz şeylermi paylaşmayı sevmiyorumda:)

    YanıtlaSil
  16. çok güzel olmuş süper fikir en iyisimi eskileri hiç atmamak değerlendirince çok güzel oluyorlar..

    YanıtlaSil
  17. Maşallah ya çok güzel olmuş, davet ediyor resmen..

    YanıtlaSil
  18. Haylaz bir oğlan çocuğunun eskiden pantolonlarını biriktirip genç odasına yatakörtüsü olabilir mi acaba?? Çok beğendim.. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence çok da güzel olur :)
      Allahrazı olsun sevgiler.

      Sil

Recent in Recipes

SON YAZILAR