27 Nisan 2013 Cumartesi

Ne oldu bize?

 

Youtube'da izledigim ve kelimeler ile tanimlamak yorumlamak istemedigim bir video'yu paylasmak istiyorum..
Kelimle ve satirlarla videoya dair bir seyler yazamayisimin sebebi ise en basta utaniyor olmam..sonrasinda soyleyecek sozumun olmadigimin farkina varmam ..


Videonun icerigi cok onemli..basi sonu tamami cok onemli..ama bana gore en onemli bolumu sonunda sorulan sorudur?..
Daha onemlisi ise..o soruya cevap veremeyisim..


Video suresi: 3:50




Cevap veremeyecegimi biliyorum,cahilligimi de biliyorum,bilgisizligimin de farkinda olarak an itibari ile "bir cevap bir sebebi olmali!"beynimdeki-kalbimdeki sesleri susturabilmek icin arayisa girmis olabilirim ama icimde burukluk ve uzuntu var..derken,asagidaki resim karsima cikti..


Herseyden Once herseyden Ustun ve herseyden cok Allah'a oncelik tanidiklari icin mi o kadar ilerlediler,gelistiler?
2013 ..ve biz..en sona biraktigimiz icin mi Allah'i bir adim ileriye gidemez olduk?>..


Kurtuba Medresesi hakkinda bir kac satirlik bilgim var paylasmak istedigim..

Abbasi Devleti yıkıldıktan sonra Abdurrahman bin Muaviye tarafından Kurtuba merkez olmak üzere 756 yılında kuruldu.
Endülüs Emevi Devleti askeri alanda değil, bilim ve kültür alanında ileri gitti.
En parlak dönemini III. Abdurrahman zamanında yaşadı.
Endülüs Emevileri zamanında yapılan Kurtuba Medresesi dünyanın en ünlü medresesidir.
UYARI : Bu medrese Avrupa Üniversiteleri’nin temelini oluşturmuştur. Buradan eski Yunan ve Roma dönemine ait eserler hakkında da Avrupa’ya ilk bilgiler yayılmıştır.
Franklar’ın saldırıları sonucunda zayıfladı ve 1031 yılında yıkıldı.
Endülüs Emevi Develeti’nden sonra bölgede Beni Ahmer Devleti kuruldu.
Beni Ahmer Devleti 1492′de yıkıldı..

Metin kaynagi:Sanal Kaynak


Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

4 yorum:

  1. Benim de son zamanlarda tarih romanları okudukça farkına vardığım bir gerçek bu. Gerçekten ne kadarda bilgisiz ve cahiliz. Oysaki bütün imkanlar elimizin altında, kitaplar, internet.. Bir şey eksik demek ki..

    YanıtlaSil
  2. En kötüsü de saçma bir aşağılık kompleksine girmiş olmak, bilginin kaynağının bir zamanlar farkında olan ecdadımızın kıymetini bilmek yerine, onları yukarı taşıyan değerleri geri kalma sebebi olarak görmek.... Ama yine de yapmak gereken şey bence ecdadımız şöyleydi den öte, biz nasıl olabiliriz e bakıp günümüz imkanlarını en rantabl şekilde kullanmak.... Va sanırım en önemlisi de iç derinlik olacak. Ben de bir tuhaf oldum ... Zaten endülüs ve yakılan kitaplar deyince hep burnumun direği sızlar...
    Güzel bir paylaşım olmuş gerçekten, Allah razı olsun

    YanıtlaSil
  3. Bana kalırsa sıkıntı şu; Müslüman insanların birçoğu Allah'a öncelik tanıdıklarını söylüyorlar ama öyle yapmıyorlar. "Dünya Müslümanın cehennemi, kafirin cennetidir." İlkesiyle güya iyi Mümin oluyorlar. Ha bu bölümün dışında kalanların birçoğu zaten çok zeki olduğunu sanıp çalışmayan tembel kesim. Çok üzülüyorum. En basitinden kendi okulumda birkaç kişi hariç kimsenin bir çabası yok.

    YanıtlaSil
  4. Okuma kültürüne sahip bir toplum olmadığımız için,maalesef düşünceler körleşerek geriliyoruz:(
    Ama yavaş yavaş da olsa ilerlemeler kaydedicez inşallah!

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR