10 Nisan 2013 Çarşamba

Sadaka


Zenginin sampuanindaki meyve miktari,fakir bir insanin tabagindakinden coktur..


Kizimla doktora gidiyoruz..sokakta elinde bebegi yaninda biberon onunde bir yogurt kasesi bulunan genc bir bayan gordum..
Kizimla yanindan gecerken onlari gorur gormez cebimde bir kac kurus var mi diye dusunmeye basladim..
Onlarin yanindan gecerken hallerine uzuldum..uzun uzun bakmamaya calistim..bir an evvel onlarin onunden gecerek uzaklasmaya calistim..
Sadaka veremedim..cunku bir kac kurus uzatmaya utandim..kimbilir belki de o elindeki yogurt kasesini orada tutmaktan coktu utancim..
Utandim kizimin uzerindeki giysilerin deliksiz ve temiz olusundan.
Utandim ustum basimin duzgun olusundan.
O bayan biz onunden gecerken ne dusundu ne hissetti bilmiyorum..
Belki de kahroldu bir iki kurusu yogurt kasesine birakmayi cok buldugumu dusunmus de olabilir..
Oysa ki kahrolusumdu yanindan hizlica uzaklasmama sebep olan..
Bizim uzerimizdeki hakkini bir kez daha calarak kactim oradan..
Elbette ki onun bebegiyle orada olusu bizim yuzumuzdendi..
Elbette ki insanligimizi uyusturmasaydik,nefsimizi ilahlastirmasaydik olmayacakti boyle insanlar veya en azindan sayilari daha az olurdu..
Suphesiz giydiklerimde onun da hakki vardi..
Suphesiz kizimin giydiklerinde de o bebegin hakki vardi..

Sabahtan bu yana aklima geldikce uzuluyorum..
Sebebi ise..
Evimdeki esyalar..
Elbette..bunlarin icinde de o bayanin ve o bebegin de hakki var..ve ben onlarin haklariyla yatiyorum kalkiyorum,yiyorum iciyorum,yasiyorum..

Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

24 yorum:

  1. Çok güzel ve anlamlı bi yazı olmuş teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. (MUHAMMED SURESİ / 21)


    Gerçek şu ki, sadaka veren erkekler ile sadaka veren kadınlar ve Allah'a güzel bir borç verenler; onlar için kat kat arttırılır ve 'kerim (üstün ve onurlu)' olan ecir de onlarındır.
    rabbim bol bol sadaka vermeyi nasip etsin bize
    hayırlı akşamlar bi tanem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rabbim tefekkur edip bu mantiga sahip olmayi nasip etsin.

      Sil
  3. yazdığınız her şeye o kadar çok katılıyorumki evett yaşadığımız evler ,kusur bulduğumuz eşyalarımız ,gereksiz yere har vurup harman savurduğumuz harcamalarımız,bitmek bilmeyen doymak bilmeyen gözlerimiz,midelerimiz. o insanların o çocukların elbet hakkı var üzerimizde, bunları düşündükçe gönül telim titriyor ben çocuklarımı pamuklar içinde sarıp sarmalarken o yavruları üstlerinde o ince elbiseler ayakları çıplak düşündükçe bir anne olarak bir insan olarak üzülüyorum ama üzülmekle kalıyoruz,önlerine bıraktığımız bir kaç bozuk parayla koşar adımlarla kaçıyoruz, ALLAH yardımcıları olsun inş bizleride affetsin,selamlar sevgiler A.E.O

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Suzancim Allah affetsin diyerek boyle yasamaya devam edebilirmiyiz canim kardesim..bu mantigi baska bir mantikla degistirmemiz daha akillica..
      Rabbim o suura sahip olarak o kulture sahip cikmayi nasip etsin insallah..

      Sil
  4. Ilk cumle ve baslik aldi aklimi yerinden... Ne kadar cok atladigimiz detaylar var bazen hayatin kosturmasi icinde.. Detaylari atlamadan herseyin kiymetini bilerek ve paylasarak hayati yasamayi nasip etsin Allah bize...
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. içimin teli sızladı..maalesef öyle..bu hem onların hem bizim sınavımız..

    YanıtlaSil
  6. Yine çok anlamlı bi yazı yazmışsın. sevgili Peygamberimiz (s.a.v.) sözlerine delil olarak şu âyeti okudu:
    "Zenginlerin mallarının belirli bir miktarı yoksul ve düşkünlerin hakkıdır." Başka söze gerek var mı?

    YanıtlaSil
  7. senin anlattigin olaya benzer bir olayda benim basima gelmisti canim, istanbulda gezinirken cebimde bir miktar türk parasi vardi ve ben bu parayi almanyaya geri götürmeyi düsünmüyordum birine vermek istiyordum ama ihtiyaci olan birine vermek istedim.
    bir mühtet ailemle yürüyünce onlar önde ben arkada kaldim ve bir bayanin arkasinda bir bebek ,anne manavin attigi domatesleri secmeye calisiyor üsleri baslari baya bir yoklugun belirtisiydi, yaklastim yanina ama veremedim parayi utanir diye düsündüm ve bende utandim ilerledim geri döndüm gittim geldim bir türlü cebimden cikarip abla al su parayida yiyecek birseyler al diyemedim :(
    cok seyler gecti aklimdan cok ama o cesareti bulamadim kendimde , ben gectim gittim kadin habersiz hala domatesleri seciyordu. Hala pismanim keske bir sekilde verseydim diye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Zeynebim..
      Iste o pismanlik bile kimbilir ne kadar uzun surer..

      Sil
  8. okunası güzel yazılar yazdığınız için Allah razı olsun çoğu zaman vermeye çalışıyorum bilhassa evlere gelip kapımı çalanlara ama bazen neden bilmem vermeden geçiveriyorum birdaha verene kadar bir sadaka vicdan azabı yiyiyor beni Rabbim hak edene ihtiyacı olana vermeyi nasip etsin ne diyeyim inşallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz verelim..karsi taraf ihtiyac icinde olabilir olmayabilir de..sadaka verilince sevabi verenedir alana degil..
      Kapima gelene avuc uzatani bos gondermemeye calisiyorum bende ama bu seferki baskaydi..bilmiyorum bebegi orada oldugu icin mi veya kizim yanimda oldugu icin mi daha cok agir geldi bana o halleri..

      Sil
  9. Evet malesef onda bunda kusur bulurken ona hic sahip olamayanlari unutuyoruz.. bence sadece basari haric, diger konularda bizden iyi degil; kotu durumda olanlari dusunmeliyiz..
    Ihtiyac sahibi herkese imkanimiz elverdigince elbette yardim etmeliyiz.
    Ancak ben saglikli ve calisabilir durumda olan kisilerin dilenmesini de, onlara bu durumu alistiran malesef merhametli insanlarimizin yaptigini da dogru bulmuyorum..
    Ayrica hepinizin yuregine su serpmek icin, (umarim dogrudur), sadaka vermeyi akildan gecirmenin bile sevap oldugunu; hatta gulumsemenin, bi cocugun basini oksamanin bile birer sadaka oldugunu bildigimi belirtmek istiyorum..
    Sadece utandigimiz icin degil bazen maddi imkanimiz olmadigindan da yapamasak da, aman dostlarim bildiginiz gibi "sag elin verdigini sol eliniz gormesin".. sevgiler herkese..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esin hanim canim kardesim yazdiklarina katiliyorum ..bazilari calisiyor durumda olduklari halde dileniyor olabilir ama biz sadaka vermeyi sirf bu sebepten dolayi birakmamaliyiz...fitne fesat seven seytan bundan memnun olur ancak..

      Sadaka kaderi dahi degistirecek guce sahiptir..az da olsa vermeliyiz..bizden eksilmez,verileni de zengin etmez belki ama niyet,sunnet ve farzi getirmenin sevabi ve guzelligi var ucunda ..konu buyuk derin ve anlamli kardesim..Allah razi olsun .

      Sil
  10. Çok güzel ifade etmişsin canım..Maalesef öyle..:((
    İmtihanı kazanmak kolay değil...

    YanıtlaSil
  11. Zenginin sampuanindaki meyve miktari,fakir bir insanin tabagindakinden coktur..
    Sevgiciğim bu sözün üstüne artık şampuan ve duş jeli kullanmaktan vazgeçiyorum canım.

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR