30 Ocak 2012 Pazartesi

Sulu Köfte Tarifim



Çocuklu bir anne olduğumdan evde sıkça sulu yemek pişirilmekte ve tabii ki özellikle çorbaların ne başı var ne de sonu özellikle de sulu köfte çorbasına ne doyum oluyor ne de ikinciye yeme şansımız..
Kalmıyor çünkü :)

Bir çok kez farklı tarifler annemin tarifini komşumun veya internetten sulu köfte tarifi denedim ama Yunan bir yemek kitabında bulduğum bu tarif kadar güzel değillerdi maalesef..
Bu tarifi bir kez yaptığımdan beri hem daha sık hem daha büyük bir iştahla sulu köfteyi yememize sebep oldu diyebilirim.
Gönül rahatlığıyla denemenizi tavsiye ediyor tarife geçiyorum..

Malzemeler şöyle:
350-400gr dilediğiniz dana kıyma sığır da olabilir
100gr baldo pirinç
Taze dereotu(kıyılmış) mutlaka koyun
Arzuya güre çok ince kıyılmış maydanoz da konabilir taze olması şartıyla
1 tatlı kaşığı olmak üzere Kekik-Nane
1 orta boy soğan
Karabiber-Tuz

Su ölçüsünde düzeltme yapılmıştır!

Yapılışına gelince:

Pirinci mutlaka 20dk kadar ılık suda bekletmenizi öneririm çünkü köfte haliyle üstü pişip içi çiğ kalabiliyor.
Harca başlamadan önce 2 litre su veya yarım litresi tavuk suyu gerısı ise saf su olacak tenceremizi ocağa koyuyoruz ben genelde önceden hazırladığım tavuk sularından kullanıyorum..

Soğanı rendeliyoruz ve geriye kalan tüm malzemeleri de ekleyip yoğurarak minik toplar halinde şekil veriyoruz..
Önceden unladığımız derince bir tabağın dibine un serpiyoruz ve yoğurduğumuz köfteleri unun üzerine sıralıyoruz..
Harc bittikten sonra köftelerin üzerine onları örtecek kadar un yağdırıyoruz..
Tamamen un ile kaplanmaları için tabağı hafifçe sallayıp topların unun içinde oynamalarını sağlıyoruz..
Böylece her biri unlanmış olacaktır..

Suyumuş kaynayınca fokurdayan tencereye elimizle minik topları bırakıyoruz,atmamaya dikkat edin.
Mümkünse tahta bir kaşık veya yumuşak hareketlerle köfteleri karıştırıp silme bir tatlı kaşığı tuz ekleyerek pişmeye bırakıyoruz..

Dikkat etmemiz gerekenler:kapağı olabildiğince açık tutmak veya kapatmamak..
Bu taşmasını önleyecektir..

Piştiğini köftelerin rengi ve tabi ki pirinçlerden anlayabiliriz zira önceden ıslatılmış pirincin uyumlu bir şekilde içten piştiğine dair endişemiz kalmamıştır.

Terbiyesi için yarımdan az limon suyu ile bir yumurta sarısını güzelce çırpıp çorba suyundan 1-2 kaşık içine katıyoruz,bunu yumurtalı terbiyenin tencereye attığımız gibi pişmesini önlemek için yapıyoruz..
Terbiye ılıyınca çorbaya katılır ve büyük bir afiyetle yenir..

(Önemli Not:Sevgi katılarak yapılınca çok daha lezzetli oluyor)

Biraz detaylı oldu kusura bakmayın ..sürekli yemek yapan bir bayan mutlaka bu kadar detayı fazla bulacaktır fakat ilk defa ve mutfak bilgisi pek olmayıp da denemek isteyen arkadaşlar için kolaylık olacağını düşündüm..


Sevgiler gönderdim..


''Nimetleri Allah'a şükrederek elde tutunuz''..
Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

17 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım soğukta iyi gider:))))))

    YanıtlaSil
  2. Saolasın cnm soğukta ancak çorba yenir zaten sıcak sıcak ooh.. :)

    YanıtlaSil
  3. bunu ekşili köfte olarak biliyorum ama adı her yerde başka olsa da tadı enfes bir çorba,güzel görünüyor..ellerine sağlık.Çocuklu evlerde bu yemekler çabuk tükeniyor ikinciye kalmıyor gerçekten:)sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. Allahım.Ağzımın suyu aktı ablacım okurken yaa,heleki
    annem pırasa,ciğer ve işkembe çorbası üçlüsünü yapıpta
    aç kalmama neden oluncaaa =(( Sulu köftenin pirinçlisini
    hiç duymamıştım deniycem mutlaka.Sen yaptıysan güzeldir zaten muhakkak

    YanıtlaSil
  5. annemi kolundan tuttum gel al tarifi dedim :) geldi yazdık :)yasasın yemek yemek :D

    YanıtlaSil
  6. Cok lezzetli görünüyor ellerine saglik canim..:))

    YanıtlaSil
  7. Sevgi Abla tarifi yazarken dikkatimi çekti. terbiyenin içine yoğurt da koyulmaz mı? tavuk çorbasında filan koyulur ya. görüntüsüne baktım var gibi ama tarifte yazmıyor :( Anlamadım :)

    YanıtlaSil
  8. Summeyyecim hayir canim yogurt yok tarifte :)

    YanıtlaSil
  9. Bende yogurt var sandim corbada. Ama nefis gözüküyor canim ellerine saglik

    YanıtlaSil
  10. hmm cok lezzetli gorunuyor bende yapicalm insallah;)

    YanıtlaSil
  11. Ben degil ama annemde cok guzel yapar bunun biraz farklisini. Ellerine saglik ..

    YanıtlaSil
  12. Çok sevriğim bir lezzettir ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  13. ellerine sağlık cnm.bende bugün sulu köfte yaptım tarifini görsem bundan yapardım benim yaptığım sebzeli terbiyesiz bir çorbaydı:) bende 18 aylık oğluma yapacak yemek bulamıyorum .böyle tecrubelerinizi paylaşırsanız çook sveinirim

    YanıtlaSil
  14. elinize sağlık, ben de suluköfteyue bayılırım.
    arada aklıma geldikçe kızıma yaparım

    YanıtlaSil
  15. Dostlarım herkese yorumu için ayrı ayrı teşekkür etmek istiyorum ayrıca da su ölçüsünde minik bir hatam olmuş onu da düzelttim..tarifi yapacak olanlar dikkate alırlarsa sevinirim..
    1,5 değil 2 litre su olacak..
    Sevgiler herkese..
    İyiki varsınız yoksa bu paylaşımların kalmaz anlamı ve değeri..

    YanıtlaSil
  16. yarin bu tarifini yapiyorum.. dereotu disinda tüm malzemer var evde ;) ellerine saglik

    YanıtlaSil
  17. Bence yemek tariflerinizi daha çok eklemelisiniz. Maşallah tam on parmağı on maharetsiniz. Nazar değmesin. Bu arada yukarıdaki yorumlardan adınızı da öğrenmiş oldum. Sevgi hanım sevgiler.

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR