13 Ocak 2012 Cuma

Kuru incir ve tansiyonum

"İncire ve zeytine andolsun" (Tin Suresi, 1)
Bu ayetten ne anlamalı insan oğlu..ya da şöyle diyeyim,yemin edecekken ve edeceğimiz yeminin önemini vurgulamak için genelde bizim için değerli olan şeylerin üzerine yemin ederiz dimi..?
Yüce Allah da hikmetlerini bilmez mi yarattıklarının Kur'an'i Kerim'in bir çok yerinde yıldızlara kaleme aklıma ilk gelenler bunlar birde incire zeytine de yemin eder..neden?
Biz bazen önemsemeden geçtiğimiz bunların değerini bilmiyoruz,ta ki bunu ispatlayıp büyük bir şaşkınlık yaşayana dek..başıma gelmişliği var emin olmadan söylenen bir söz değil benimki.
Bir gece günün yorgunluğundan ve o gün içerisinde düzenli yemediğimden kaynaklanıyor olmalı sanırım çünkü benim tansiyon sorunum yok elhamdülillah,tansiyonum öyle bir düştü ki koltuğa uzanıp gövdemin titreyişinden elim ayağım kesildi..başım döndü halsizleştim..
Babamı aradıktan sonra tavsiyesi üzere taze meyve suyu sıkıp içtim..ama olmadı pek fazla etkilemedi diyebilirim ve bu halim 3 gün sürdü,gün içerisinde hiç beklenmedik bir anda hüüp düşüyordu tansiyonum.
Eşim doktora gitmem için ısrar edince bende çaresiz randevu almaya karar verdim..önceki günlerde markette tesadüf eserimiydi bilinçaltımıydı Rabbimden gelen ilhammıydı bilmiyorum ama bu güne dek hiç almadığım bir paket kuru incir aldım attım sepete..işte elimde telefon karşımda da o incir paketi duruyordu,açıp bir tanesini yedim öylesine,vucüdum hala titriyordu ama kısa bir süre sonra iyileştiğimi fark ettim..

Sonraki gün bir daha düşünce direk kuru incir yedim iki tane olmak üzere bu kez..ve olayı çözdüm evet..Tansiyonum düzeldi bir daha da düşmedi..
Ne kadar harika bir şey değil mi..
Hiç ummadığım yerden şifa hiç beklemediğin şeyden fayda..
Allaha hamdolsun ne diyeyim..
Tansiyon sorunu olanlar bi denesin diyorum ayrıca da nette incirin faydalarına bakmak istedim bu konuyu açarken kısa notlar geçicem.
Fayda 1:
Sadece 1 adet kuru incir 2 gram lif sağlamaktadır, ki bu tavsiye edilen günlük ihtiyacın %20'si'dir.

Fayda 2:
Lifli besinlerin kolon kanserine karşı koruyucu olduğu da tespit edilmiştir.

Fayda 3:
İncir hemen hemen her özel diyetin parçası olabilir: İncir doğal olarak yağ, sodyum ve kolesterol içermediği ve yüksek lif oranına sahip olduğu için, kilo vermeye çalışan kişiler için de uygun bir besindir.

Ve son olarak da fayda 4: İncir, uzun süreli hastalıklardan sonra hızlı şekilde iyileşmeye yardımcı olan, güç ve kuvvet veren bir ilaç olarak da düşünülmektedir. Fiziksel ve zihinsel zorlanmayı ortadan kaldırır ve vücuda enerji ve güç sağlar.

Yorumlar sizin canlarım..

Blog Calismalarim
Blog Calismalarim

”Bu Dünyada Çiçeklere Bakmak İçin Cehennemin Çatısında Yürüyoruz,Haydi Gelin,Çatıya Çıkalım!”

6 yorum:

  1. Geçmiş olsun..Aslında önemsemiyoruz her şeyden yemek lazım bende incirin yüzüne pek bakmam ama bir kaç kişiden daha duymuştum..Bundan sonra kesin tüketiyoruz..:)Allah'a emanet olun..

    YanıtlaSil
  2. Aynen öyle oluyor..başımızdan geçince daha da önem veriyoruz ne yazık ki.
    Ah şu kalın kafalılık olmasa..bir de bazen herşeyi biliyor havamız yok mu?..havamızı sevsinler :)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel yazmışsınız. Bloğunuzu beğendim. Naçizane arzum yazılarınız e-postama gelse? Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. çok guzel bir yzı cidden. Allah incire yemin ettiyse elbetteki hikmeti olacaktır.ben de gecenlerde hiç aklımda yokken oylesine almıştım. Allah şifayı da gönderiyor bir şekilde çok şükür.

    Ayrıca geçmiş olsun inş tekrar yaşamassın boyle bir sorun

    YanıtlaSil
  5. bluestyle teşekkür ederim canım..

    YanıtlaSil
  6. o zaman şunu mutlaka deneyin
    http://cahidejibek.com/2012/10/05/incir-uyutmasi-nasil-yapilir/#more-13689

    ben biraz daha farklı bi tarifle yaptım çok güzel oldu ama bir dahaki sefer bunu deneyeceğim.

    YanıtlaSil

Recent in Recipes

SON YAZILAR